Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 249
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od spooon »

já už od léta trénuju...ze začátku sem víc zmatkoval, než dvouspojkoval. Ale postupem času se úspěch dostavil. Hlavně jakmile teď někdy náhodou zařadím bez dvojitého vyšlápnutí (ať už nahoru či dolů) tak mám strašně divný pocit a levá noha se nudí :D

Ze začátku sem byl rád, když sem se v průměru trefil plus mínus 1000otáček, teď už sem průměrně plus mínus 100. Další snižování jde stále pomaleji.

Jen ještě musím natrénovat meziplyny při brždění...při rychlejší jízdě mám pravou nohu stále trošku nejistou
vojta.vRS
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: pát 14 bře 20:23

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od vojta.vRS »

Myslím, že každej kdo má papíry na traktor jistě ví, co to je řadit s meziplynem :D
Jinak bych ale řekl, že pokud nemám vyloženě závodní speciál, je zbytečnost řadit dolů s meziplynem
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od d1.8t »

:D
RWD
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16373
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od pavproch »

mno, celkem mi narostlo sebevědomí.... o moc hůř než Ayrton to nedělám, teda většinou.... :D

no a pak sem si (opět) prohlíd -pj- v akci



a ...... sebevědomí mám zase v záporných hodnotách..... :ymhug: :p
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 530
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Eda »

Ja se priznam ze sem dvojity vymackavani spojky prozatim vzdal a snazim se abych mel o to lepsi "obyc" meziplyn. Skocit z niceho rovnou na double clutching bylo na me proste moc. Nerikam ze se to uz nikdy nedoucim ale prozatim je priorita perfektne zvladnout obycejnej meziplyn :-??
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

Eda: ber to tak, že čím budeš starší tím hůř se to budeš učit - takže bych to nevzdával tak rychle :D . Double-clutch je myslím celkem v pohodě, horší je brzdit a s tím správně pracovat s plynem.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od d1.8t »

Eda: To je celkem nešťasnej cíl.
RWD
eMJe
Pan Řidič
Příspěvky: 316
Registrován: ned 13 lis 10:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od eMJe »

V normalnej premavke sa snazim davat double-clutch ale napr na okruhu alebo fakt ostrej jazde davam pri brzdeni vacsinou obycajny. Nie, ze by som nestihal, ale ten pocit ked podradujem mi pride rovnaky pri double-clutch aj obycajnom medziplnyne, teoreticky by mali byt otacky co su na prevodovke v podstate nezmenene ked sa vyradilo a otacky motora po podradeni budu +- rovnake ako na tej vyssej rychlosti. Dufam ze som to napisal zrozumitelne :D
Ale mozno sa mylim a musim sa to poriadne doucit...
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Pickuper »

Já furt nevím......mě vám ty meziplyny připadaj jako cesta proti času. Je to sice machrovina a má to i něco do sebe, o tom žádná, ale jinak je to jako pilovat morseovku v době satelitních telefonů. V motorsportu se to vyjma asi snad historiků už X let nepoužívá a když člověk kouká na vývoj silničních sporťáků, tak manuál už kde kdo nemá ani za příplatek. Takže jen to brzdění levou, to je to, oč tu bude dále kráčet :)
Niko nadžanel ko kerdža
Davcza
Autoškolák
Příspěvky: 71
Registrován: úte 23 říj 20:19

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Davcza »

To ale platí, jenom pokud tu techniku na úrovni doby máš. Dokud jezdíš s manuálem, meziplyny nejsou ani tak něco navíc, jako spíš naprostá nutnost. Jak to dělat jinak? Pouštět spojku několik vteřin, než se motor milostivě konečně roztočí? Nebo naopak rychle a cukat s celým autem?

Nedávno jsem si uvědomil, že už když jsem začínal jezdit, tak mi nějak podvědomě bylo protivné podřazovat třeba na dvojku ve čtyřiceti, přestože jsem to před danou zatáčkou prostě potřeboval. Cítil jsem, že tady je něco špatně (po autoškole - tam mi o správném řazení nikdo neřekl), a měl jsem tendenci radši neřadit vůbec a prostě to projet na současný kvalt. Tu samou tendenci vidím u lidí kolem sebe, když (podle mě aby se vyhnuli právě tomuto) řadí až kdesi uprostřed zatáčky, až jedou dostatečně pomalu, aby rozdíl otček nebyl tak velký.

Pickuper zmiňuje cestu proti času, já jsem si ale nevšiml, že by v novějších autech (řádově 2000 - 2005) bylo řazení bez meziplynu nějak použitelné, když se občas s někým jiným svezu, to jejich podřazení prostě není ono, ať se snaží o plynulost jak chtějí.
Odpovědět