Vyrazeni vs Zarazeni

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od pavproch »

si dovolím praktickou.... už tady asi týden řešíte, esli a jak ušetřit 0.000001litru a... pak stačí jednou se nechar unést, dát si zatáčku pod plnýma btzrdama anásledně plným plynem a ... veškerá úspora je kde? ano, tam...

ale jinak souhlas předřečníkama, z kopca sa jezdí buď pod plným (dyž si to užívám) nebo s vyřazeným (dyž jedu eko... což se mi v posldní době zhusta nestává....)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
Příspěvky: 348
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od karelpipa »

Ja rozdil ve spotrebe neresim, vim jak to je. ALe v brzdeni je citelnej rozdil :))) END
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2048
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od GeneHawkins »

Z kopce se jezdí podle požadované rychlosti. Pokud si vozidlo udržuje požadovanou rychlost, vyplatí se nechat zařazeno. Pokud by rychlost naopak klesala více, než chceme, vyplatí se vyřadit.
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od glider »

GeneHawkins píše:
glider píše:
GeneHawkins píše: Pěkná blbost.
preco by to mala byt blbost?
Protože auta bez zařazený rychlosti prostě brzdí.
vytrhnute z kontextu a argumentacia maleho dietata, klasika od teba, nieco lepsie tam nemas?
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2048
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od GeneHawkins »

glider píše:
GeneHawkins píše:
glider píše:preco by to mala byt blbost?
Protože auta bez zařazený rychlosti prostě brzdí.
vytrhnute z kontextu a argumentacia maleho dietata, klasika od teba, nieco lepsie tam nemas?
Kecáš blbosti. V mojí reakci jsem vše, na co reaguji, citoval. Nic jsem nevytrhl z kontextu, jen tam prostě byla napsaná blbost.
ttominoo
Autoškolák
Příspěvky: 44
Registrován: stř 26 zář 15:48

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od ttominoo »

Tak koukam, ze se to tu celkem rozjelo.
Nejrozsahlejsi vysvetleni od Andrew Handerson je paradni. Takze dekuji vetsinou tam teda mam zarazenou rychlost, ale nekdy se i stane ze tam mam neutral a neresim to - a ted uz nebudu vubec, kdyz rozdil ve spotrebe je minimalni. Dekuju
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od Vana »

JJ, vysvetleni od Andrew Handerson je parádni. Nejvíce mě pobavila tahle část "...dopředný pohyb auta, který skrze kola a převodovku točí motorem. Motor samotný této síle klade odpor, protože na písty opět působí gravitace ..."

a dobré je i tohle: "...pokud budete mít objemný motor v lehkém autě, zařazený 1. rychlostní stupeň a 5k otáček, pustíte plyn, tak zastavíte na fleku až si vyrazíte zuby o volant (a to myslím vážně, ne jako nadsázku)...."
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2048
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od GeneHawkins »

Jsem rád, že nejsem sám, kdo se pobavil. Třeba když zohledňuje typ pneumatiky a typ vozovky, ale už ne huštění a povětrnostní podmínky...
Navíc je celá jeho teorie na vodě, protože vůbec nezohledňuje velikost decelerace. Od určitého zpomalení je totiž vliv motoru na zpomalení negativní.
Davcza
Autoškolák
Příspěvky: 71
Registrován: úte 23 říj 20:19

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od Davcza »

No právě...... ano, motor samozřejmě pomáhá brzdit, ale brzdy jsou schopné využít celou trakci pneumatik samy o sobě, takže nakonec je slabým místem to co zvládnou pneumatiky přenést na silnici, takže maximální zpomalení u plných brzd se zařazeným kvaltem je to samé jako u plných brzd na neutrál
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od Vana »

no jsou situace kdy motor s brzděním opravdu někdy pomůže, například na sněhu ale glider to asi myslel jinak.

Taky pokud bych na suchém povrchu cítil že auto naléhavěji potřebuje pro zpomalování kromě brzd i zařazený kvalt, asi bych zamířil do servisu.
Odpovědět