Stránka 1 z 10

Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pon 11 úno 20:57
od ttominoo
Ahoj vsem, jak z nazvu vypliva chci se zeptat: Napriklad pri jizde s kopcem nechat zarazeno nebo vyradit na neutral? Jde mi o to ze nekdo(prevazne starsi ridici, tak 30+) rikaji vyradit a mladi a v autoskole zase nevyrazovat?
Jde mi o to, ze jezdim s felicii MPi a ta nema palubni PC, tak nevim jak se ta chova v techto pripadech. Ale jezdil s asi tyden s Pandou a tam mi pri vyrazeni pc ukazoval okamzitou 2,9l a pri ponechani rychlosti taky 2,9l. Tak jak to tedy je? Dekuji

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pon 11 úno 21:08
od GeneHawkins
Je to tak, že to ve skutečnosti trochu proměřuje, takže počítej místo 2,9 tak 3,0l.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pon 11 úno 21:25
od d1.8t
Nevyřazovat.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pon 11 úno 21:28
od hb11
Z hlediska spotreby zalezi na typu motoru (resp. priprave paliva). U aut s karburatorem neni rozdil mezi jizdou na neutral a jizdou se zarazenou rychlosti - dodavka paliva odpovida volnobehu (s vyrazenou rychlosti auto dojede dal - nebrzdi motorem, tak se vyplati vyradit). U novejsich aut (temer vsechna auta cca po roce 1990), ktere maji elektronicky rizene vstrikovani ECU pri jizde se zarazenou rychlosti bez pridani plynu uplne odpoji privod benzinu (otacky museji byt cca nad 1500). Pri jizde na neutral motor spotrebovava benzin.

To je teorie, ale v praxi mi prijde jako nesmysl kvuli par deci benzinu resit takove nesmysly.. ;)

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pon 11 úno 21:33
od jack daniels
V kopcovitém terénu a bez nutnosti hodně brzdit(prudké zatáčky) se vyplatí vyřazovat a nebrzdit motorem. Spotřeba je potom reálně nižší

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: úte 12 úno 10:24
od Brus
hb11 píše:Z hlediska spotreby zalezi na typu motoru (resp. priprave paliva). U aut s karburatorem neni rozdil mezi jizdou na neutral a jizdou se zarazenou rychlosti - dodavka paliva odpovida volnobehu (s vyrazenou rychlosti auto dojede dal - nebrzdi motorem, tak se vyplati vyradit). U novejsich aut (temer vsechna auta cca po roce 1990), ktere maji elektronicky rizene vstrikovani ECU pri jizde se zarazenou rychlosti bez pridani plynu uplne odpoji privod benzinu (otacky museji byt cca nad 1500). Pri jizde na neutral motor spotrebovava benzin.

To je teorie, ale v praxi mi prijde jako nesmysl kvuli par deci benzinu resit takove nesmysly.. ;)
spousta lidí to však řeší opravdu až takto do absurdna.

jinak je to jak píšeš, konkrétně u té feldy je ta hranice kousek výš, myslím, že nějakých 1700-1800ot.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: stř 13 úno 22:48
od bloody cardinal
Tady bych se řídil tím, jestli chci co nejdál dojet (vyřadím), nebo jestli chci zpomalit (zařadím a brzdím motorem) :)

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: čtv 14 úno 00:23
od karelpipa
Kámoš taky vyřazuje, klidně i z kopce. A já vždy trnu, zda se mu povede zabrzdit pouze "nohou" i z pomerne vysoky rychlosti (z kopce obzvlast).
Auta bez zarazeny rychlosti proste nebrzdi! Respektive daleko hur od urcite rychlosti.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: čtv 14 úno 04:39
od ultima ratio
No a hlavně si zbytečně opotřebovává brzdy.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: čtv 14 úno 09:39
od karelpipa
No tak jasně, podezřele často si mi mezi řečí stežuje, že už mu to zas blbě brzdí a že potřebuje asi nový destičky :)