Měření reálného výkonu u testovaných aut
Měření reálného výkonu u testovaných aut
Zvažovali jste, jako redakce, i možnost dávat testovaná auta na brzdu, aby se změřil jejich reálný výkon?
Ze dvou důvodů - aby se zjistilo, jestli na jednu stranu výrobce netahá za nos (tenhle litrový motor má 120 koní - ve skutečnosti udýchaných 100) a na druhou stranu, jestli výrobce/dovozce nezvýší výkon testovaného auta, aby udělal větší dojem na redaktory (vizte třeba testované M5 nebo 1M z nedávné doby).
Resp. je tohle vůbec realizovatelné?
PS: O tom zvyšování výkonu u aut určených k testování jsem kdesi četl (TopGear?), že je to bohužel poměrně běžná praxe.
Ze dvou důvodů - aby se zjistilo, jestli na jednu stranu výrobce netahá za nos (tenhle litrový motor má 120 koní - ve skutečnosti udýchaných 100) a na druhou stranu, jestli výrobce/dovozce nezvýší výkon testovaného auta, aby udělal větší dojem na redaktory (vizte třeba testované M5 nebo 1M z nedávné doby).
Resp. je tohle vůbec realizovatelné?
PS: O tom zvyšování výkonu u aut určených k testování jsem kdesi četl (TopGear?), že je to bohužel poměrně běžná praxe.
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
No my jsme pri "testovani" driv auta na brzdu davali (Jarov nebo Srba, pze jen jedna byla i na 4kolky) a vesmes to k nicemu nebylo. Obecne vetsina aut mela vykon i kroutak o neco vyssi (hlavne VW a nafta), japonci naopak vicemene uvadeny vykon. Nejzajimavejsi bylo asi to jak emise katuji prubeh vykonu a to ze krivky nejsou tak uhlazene jak to vyrobci prezentuji. Zvysovani aut urcenych k testovani je u nas blbost, importer proste vybere z prvni varky objednanych aut max vybavu, mozna tak leda ze skodovky vybiraji "lepsi kusy" a tipnul bych si i na korejce, ale uz nejsem v oboru.
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
zvazovali jsme leccos, v konecnem dusledku to vzdy skonci na nasich casovych a financnich moznostech. za soucasnych podminek uz to o moc lepe delat nelze. cimz samosrejme netvrdim, ze to nema chyby. casto jich to ma vice nez bychom si prali.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
Tohle celkem chápu, bohužel (skoro) nikdo nemáme neomezené peníze... Třeba se někdy zadari.mmira píše:zvazovali jsme leccos, v konecnem dusledku to vzdy skonci na nasich casovych a financnich moznostech. za soucasnych podminek uz to o moc lepe delat nelze. cimz samosrejme netvrdim, ze to nema chyby. casto jich to ma vice nez bychom si prali.
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
na tohle thema sem se bavil s -pj-, když testoval 1M (když ňa v ní vozil, oba sme shodně konstatovali, že tady něco nehraje, že to auto má určitě mnohem více než deklarovaných 340kobyl) - opomineme-li peníze, problémem je i časoprostor - redakce dostává auta pučit jen na omezenou (krátkou!) dobu....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
Tipnul bych si že výrobci křivku uhladit musí. Křivky se stejně budou trochu lišit podle konkrétního kusu motoru, kvality jeho zajetí, konkrétního použitého paliva při měření a podmínek měření obecně páč se výsledky dodatečně přepočítávají na normalizovaný tlak vzduchu a těch aspektů bude nepochybně mnohem víceretron píše:... Nejzajimavejsi bylo asi to jak emise katuji prubeh vykonu a to ze krivky nejsou tak uhlazene jak to vyrobci prezentuji....
Taky by mě zajímalo jak by dopadlo měření téhož auta na několika různých brzdách
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
Určitě to vliv mít bude. Ale taky si stále myslím, že kusy na testování budou trochu vylepšený. Nebo alespoň ty pro hlavní magazíny, tj v česku od dealera asi ne. Vzpomeňme větší turba při uvedení RS nebo machinace Ferrari, který následně vedly k reklamacím kvůli nedodržení parametrů.
A ještě dotaz - -pj-, jandaxx, pjanda, to je jeden a ten samý guru?
A ještě dotaz - -pj-, jandaxx, pjanda, to je jeden a ten samý guru?
Naposledy upravil(a) 525iX dne sob 07 črc 12:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
Ne, jandaxx a pjanda jsou dva ruzní
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
Myslím, že už z toho co jsi uvedl je zřejmý, že to měření testovaných aut by bylo rozhodně jen orientační. Spíš by to jen mohlo indikovat nějaký extrémy. Já bych se spíš přimlouval za vážení testovaných aut, ale už to kdyby se mělo dělat pořádně, tak je to docela náročný a asi by bylo potřeba pořídit homologovaný váhy...Vana píše:Tipnul bych si že výrobci křivku uhladit musí. Křivky se stejně budou trochu lišit podle konkrétního kusu motoru, kvality jeho zajetí, konkrétního použitého paliva při měření a podmínek měření obecně páč se výsledky dodatečně přepočítávají na normalizovaný tlak vzduchu a těch aspektů bude nepochybně mnohem více
Taky by mě zajímalo jak by dopadlo měření téhož auta na několika různých brzdách
Ad. druhý dotaz porovnání více brzd je tu, docela podstatný faktor.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Měření reálného výkonu u testovaných aut
Jj, docela to zapadá do mých představ o (ne)přesnosti válcových zkušeben