Výkyvy otáček, zhasínání motoru, ... (Octavia 1.4 TSI)

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
ropman
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23 kvě 07:18

Výkyvy otáček, zhasínání motoru, ... (Octavia 1.4 TSI)

Příspěvek od ropman »

Již několik let nám občas "zlobí" auto a stále se nám to nedaří vyřešit. Popis chování:
  • občas po startu začnou kmitat otáčky mezi 600 - 800
  • s tím občas souvisí intenzivní výfukové plyny
  • i když to takto špatně nastartuje, nechá se s tím jet
  • pokud někde zastavíme, stane se, že se otáčky na volnoběh samovolně "rozhoupou", a poté motor zhasne
  • za jízdy občas motor pocitově ztrácí tah - výkon motoru neodpovídá stisknutí plynu, trvá to třeba 1 - 3s, a pak motor přejde do výkonu odpovídající stisknutí plynu, takže to pocitově "kopne"
  • chování popsané výše se vyskytuje max. při prvním 10 - 15 km, pak auto jede zcela bez problémů
  • chování popsané výše se vyskytuje zcela náhodně - občas to už "divně" nastartuje a chová se to dle popisu, občas to nastartuje normálně a "kopne" to až za jízdy, občas to nastartuje zcela normálně a auto jede bez problémů
  • UPDATE 2 pokud auto "zlobí" za jízdy, ukazatele spotřeby ukazují výrazně vyšší údaje než je obvyklé (prvních 10 km tak může být za 12l/km místo za očekávaných <8l/km)
  • UPDATE 2 většinou neparkujeme na rovině, ale bokem z kopce (taková poznámka z beznaděje)
Užitečné informace:
  • r. v. 2009, najeto 76000
  • jezdíme převážně krátké vzdálenosti - 4 - 15 km
  • výhradně autorizovaný servis, včetně všech doporučených prohlídek a výměn, diagnostika čistá
  • preventivně měněná baterie a svíčky - svíčky prý byly překvapivě zčernalé
  • palivo - dlouhé roky jsme tankovali prémiové Shell palivo, nyní tankujeme kdekoliv a přidávám do paliva aditivum pro sběr nečistot
  • v servisu nám toto chování nevěří, překvapivě se nikdy neprojevuje, když to mají u sebe
  • jezdíme otáčky 1800 - 2500 (manželka), občas 2500 - 4000 (já)
  • dle servisní knížky a faktur se zatím neměnil palivový filtr
Dle servisu je vlastně "všechno v pořádku". Každopádně s autem jezdíme minimálně, protože máme logicky strach, že někde zůstaneme (s dětmi). Četnost výskytu tohoto chování zvyšuje.

Za jakoukoliv relevantní radu budu nesmírně vděčný.

Předem děkuji za odpověď.

UPDATE 1 (24. 5.):
Rozhodl jsem se chování vozu dokumentovat. V příloze posílám první seznam experimentů. Mezi 2. a 3. videem se mi povedlo nastartovat tak, že jsem při startu lehce šlápl na plyn (nedokázal jsem točit video a zároveň pracovat s plynem). Poté už byl každý další start zcela bez problémů (6 pokusů v řadě, na videu číslo 3 je první úspěšný start). Odkaz - https://youtu.be/mWwbqteB1VQ?list=PLsRi ... IeVE_1tnbI.

UPDATE 2 (25. 5.):
Opět jsem přišel ke stojícímu autu nastartoval. Chování zcela odlišné než den předtím - tentokrát má auto problém se po startu "uklidnit". Viz video - https://youtu.be/uhR3l33pfQo.

UPDATE 3 (5. 6.):
Přidal jsem další videa zaznamenávající kolísání otáček po startu (videa 5, 6 a 7). Více viz https://youtu.be/mWwbqteB1VQ?list=PLsRi ... IeVE_1tnbI.
Naposledy upravil(a) ropman dne pon 05 čer 07:57, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Výkyvy otáček, zhasínání motoru, ... (Octavia 1.4 TSI)

Příspěvek od oxik »

Tohle může mít bohužel spoustu příčin, ale zaměřil bych se na
1. složení směsi - tzn. jde tam dost vzduchu? jde tam dost paliva? (klapka, váha, lambdy, ?volnoběžák?-jestli tam je, pal.filtr spíš ne, 70tkm je nic u benzínu..i když shell benzín, těžko říct..)

2. klasika v podobě čidel vačky, kliky..vačka se většinou pozná podle toho, že za motor za tepla nejde nastartovat. Ve škodovkách a jejich motorech se absolutně nevyznám, ale šel bych po těhle věcech.

V servisu by to měli napojit na diagnostiku s live daty a sledovat co dělají různé hodnoty, výpis chyb je jen jedna z fcí diagnostiky a bývá spíš orientační, než aby přímo vykázal problém.
ropman
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 23 kvě 07:18

Re: Výkyvy otáček, zhasínání motoru, ... (Octavia 1.4 TSI)

Příspěvek od ropman »

Děkuji moc za nápady. Doplnil jsem "UPDATE 2". K bodům:

1. Kolik tohle všechno může stát (orientačně)? Určitě se nebráním výdajům (vždycky lepší než nepojízdné auto), jen mi jde o to, kolik by mě mohlo stát, když sám přijdu do servisu, že chci zkontrolovat složení směsi a s tím související věci.

2. Za tepla to vždycky nastartovalo, i když občas s výkyvy otáček po startu. Nikdy jsme neměli problém za delší jízdy.
cipis
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: úte 07 led 13:05

Re: Výkyvy otáček, zhasínání motoru, ... (Octavia 1.4 TSI)

Příspěvek od cipis »

Ahoj,

zjistilo se prosím, čím to bylo? Kamarádka má tařka totožný problém ...
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Výkyvy otáček, zhasínání motoru, ... (Octavia 1.4 TSI)

Příspěvek od mattonecz »

je-li to primy vstrik a jezdi li auto hlavne mesto bez dalnic tak muze byt zakarbonovany motor. pro zacatek neuskodi natankovat 100 oktan a dat tomu sodu na dalnici
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Odpovědět