Octavia III

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Octavia III

Příspěvek od Honza42 »

Automobilky auta nevyrábí, z největší části pouze montují. A na konkrétní větší uzly většinou existuje specializovaný závod, který ty komponenty dělá nejen pro jeden koncern, ale celosvětově pro automobilový průmysl jako takový. Třeba kulisy řazení a bowdeny DURA Kopřivnice, vycpávky všeho druhu Autoneum Choceň, Cooper international - trubky, hadice, konektory, Automotiv lighting - osvětlovací sady, Rehau Moravská Třebová - okrasné lišty, těsnění, ......a hafo dalších. A to se pak bouchá do aut všech značek a všech tříd, podle toho jak se obchodu zadaří. Všechno většinou na stejné technologii a tudíž většinou stejné kvality. Jasně že občas nějaký pumprlík vyskakuje, vykulí voči a křičí "ale my jsme Audi" ...pak se dělají většinou nějaké hovadiny, aby byl spokojený, případně aby něco neviděl. Ale technologii prostě nepřečůráš. Navíc na jednání často přijíždějí z automobilek lidé, kteří tomu stejně nerozumí.
Takže to samé ve stejné kvalitě co jsem dělal pro MB, Opel,PSA, Toyotu...jde do Škodovky. Protože linka, technologie, materiál...všechno stejné, akorát to má jiný tvar.
Není stejná konstrukce aut. Když si automobilka poručí vyrobit hovadinu, je ji to rozmlouváno, ale většinou na tom trvá a ta hovadina se vyrobí a montuje, i když to je výrobně na hraně. Když se umí přizpůsobit možnostem výroby, vzniká kvalita.
A nejsou stejné serie. Jestliže se staví stroj za 5 melounů je rozdíl, jestli pojede na tři směny a nebo bude 3/4 roku ve skladu, protože prémie, málo kusů, nabouchá se to za chvíli a je vymalováno. Než se to pořádně seřídí, zas se to odstaví. A cena se rozpustí do kusů, proto je prémie výrobně dražší, ne proto že je lepší. Ona taková leštěná lišta na kastli vyjde třeba investičně klidně na 10 milionů i víc - no a pak se to montuje jen na nějakou nejvyšší verzi a vyrobí se (poměřováno optikou hromadné výroby) jen pár kusů.
Paradoxně tak mainstream často bývá kvalitnější, protože se mu zákonitě věnuje víc pozornosti. Výroba se "usadí".
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26982
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od řidičBOB »

...no a pak se dá ještě šidit na vstupních materiálech, které nejsou stejné pro všechny automobilky ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Octavia III

Příspěvek od ctrl_j »

Chvala zase perli:
Hovoril som s Jozefom Kabanom, pytam sa: „Preco ste ten zadok tak viac designovo nerozbili?“ - Hovori ze vraj to nebolo treba…
Pozrime sa vsak pod prednu kapotu kde ostalo dostatok miesta na litrovy trojvalcovy motor.
------ No jeste aby se tam ten prirucni agregat nevesel.

„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Octavia III

Příspěvek od jerry »

Driver: Za tím, co jsem psal si stojím, ale klidně ti nechám tvůj pocit ;) Ty auta v D nakupuješ, já bydlím napůl tam a napůl tady, tam povídám se sousedy, čtu místní tisk. A můžu tě potvrdit, že třeba zrovna aféru s rozvodovými řetězy koncern vůbec neřešil žádnou svolávačkou. Postupovalo se případ od případu, co si kdo vyhádal, to měl. S některými majitely i tebou velebeného Audi bylo pěkně vyjebáno, když neměli lokty a právní znalosti. Prostě sviňárna jako hrom.

A to byl zrovna ten případ šetření na třídě oceli, o které jsem psal. Levnější ocel=levnější řetěz, akorát že se to vytahávalo jako kšandy. Tady se to nepovedlo, překročili hranici únosnosti. Ale pořád se hledá, kde ušetřit, neboť snížení nákladů a zvýšení zisku nikdy nebylo pod takovým tlakem jako dnes. Takže domněnka, že kovy a slitiny u prémií jsou pořád lepší a lepší, je úplně na hlavu postavená. Opak je pravdou :(

Honza42: Souhlas, nemám k tomu co dodat :)
Naposledy upravil(a) jerry dne čtv 09 úno 20:52, celkem upraveno 1 x.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Octavia III

Příspěvek od d1.8t »

janjan píše:mě by spíš zajímala ta 70kg těhlice
I mě.
RWD
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Octavia III

Příspěvek od jerry »

Dnes jsem viděl prvně O3 FL naživo. Je to věc vkusu. Pokud bych auto chtěl, tak tento druh FL by mi neodradil možná spíš přilákal. Auto ale vybírám hlavně podle jiných kritérií, nevidím v tom takovou trágu, jak se dělala. Je to šikovně zvládnutý marketing, aby se o schade mluvilo :ymapplause:
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26982
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Octavia III

Příspěvek od řidičBOB »

je to hodně podle barvy - třeba na černé si toho na první dobrou ani nevšimnu, ale třeba na modré Race mi to vyloženě bouchne do očí.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Octavia III

Příspěvek od jerry »

Pravda, já to viděl v tmavě šedé, některé barvy tak dobré nebudou. Ale to je u všech aut. Btw v týdnu jsem jel s O3 1.4 TSI, celkem dobrý, ale pro auto velikosti O3 hraniční motor. Ten litrový tříválec si teda nedovedu představit, to je úplně mimo mísu :(
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Octavia III

Příspěvek od driver »

jerry píše:Driver: Za tím, co jsem psal si stojím, ale klidně ti nechám tvůj pocit ;) Ty auta v D nakupuješ, já bydlím napůl tam a napůl tady, tam povídám se sousedy, čtu místní tisk. A můžu tě potvrdit, že třeba zrovna aféru s rozvodovými řetězy koncern vůbec neřešil žádnou svolávačkou. Postupovalo se případ od případu, co si kdo vyhádal, to měl. S některými majitely i tebou velebeného Audi bylo pěkně vyjebáno, když neměli lokty a právní znalosti. Prostě sviňárna jako hrom.

A to byl zrovna ten případ šetření na třídě oceli, o které jsem psal. Levnější ocel=levnější řetěz, akorát že se to vytahávalo jako kšandy. Tady se to nepovedlo, překročili hranici únosnosti. Ale pořád se hledá, kde ušetřit, neboť snížení nákladů a zvýšení zisku nikdy nebylo pod takovým tlakem jako dnes. Takže domněnka, že kovy a slitiny u prémií jsou pořád lepší a lepší, je úplně na hlavu postavená. Opak je pravdou :(
Ty absolutně netušíš, o čem mluvíš.
Samá povrchní info.
VW-AG mám zkušenosti od Golfa2 1.5Diesel a dodnes startuje na brnk a můžu Ti přesně říct, jak to bylo s řetězy TSI, když soused dělá vedoucího a volá furt přes zastoupení do DE, protože Praha to zatlouká jak může, ale kašlu na to, jsem tam pomalu každý týden s nějakým autem a jediný problém je s lidma, protože dneska už umí prozíraví školáci nastavit na PC to, co kolikrát neumí v autorizáku ani školení elektrikáři. (Pokud to jde offline, ale to nechci rozebírat, namátkou ESP OFF, Start+Stop OFF atd) U Těch řetězů to je sice výrobní vada ale zákazníci kteří si písemně nechali požádat, dostali buď motory, nebo výměnu, nebo kulanci, dle případu. Samozdřejmě, že Ti, kteří jsou lempli a přejeli olej několikrát a pak chtěli motor, tak jim to zamítli. Ty bys udělal co? Dal jim nové auto a dovču? :))
Drž se své pózy, a pomlouvej, chápu že Ti to dělá dobře, ale víš o tom velké kulové.
Není to černobílé, jednou to je tak, podruhé ale jinak, pochop to.
Vždyť je logické, že mají průsery, a velké. Při těch jejich objemech výroby to jinak nejde, vzpamatuj se, nebo jsi nikdy nic nevyráběl? Sériovka na 3% zmetků je absolutně výborná. Ale v autě je 15.000dílů, všichni ví, že co neodhalí výstupní kontrola, to se namontuje a v automobilce fakt nepoznají na výstupu špatné řetězy ;)
Je to celé jen o lidech. Pokud se někdo nechá odbýt konstatováním, že to je OK, tak má smůlu, stačí nebýt debil, zastávat se jich nechci, serou mě taky, ale bohužel není kam jít, zkoušeli jsme už snad všechno co se dalo.
A k tomu materiálu. Zase jsi to nepochopil, já o voze, ty o koze. Když má R8 80% karosérie ze slitin, tak tam prostě neplatíš za značku, ale za technologie, jako je možnost telefonovat i ze střechou dole na dánici a v lepší kvalitě, než ve většině běžných originál HF v uzavřených vozech. (tři mikrofony v pásu) Možná jsem měl radši napsat něco o nové A4 která přeskočila MB+BMW o generaci, protože je fakt jinde, ale to někomu co píše o tom, že lis na mainstream je lépe seštelovaný je asi zbytečné rozebírat =))
Ty problémy s dodavateli jsou taky pravdou jen na 50%. Je fakt, že mají podmínky na krev, ale taky je fakt, že se někteří chovají jako kreténi. Vím o dodavateli, který staví továrny v číně, protože ani jako vedoucí rady v ČR neumí s vládou dojednat smysluplné podmínky, a přitom mu lis za 50mega stojí a nebuší ,protože nástrojaře vyhodil za kouření :D
A jakmile nelisuješ, tak potom vznikají záminky, že to nejde protože Boleslav si to představuje jako Hurvínek válku... A přitom v Boleslavi přesně ví, jak to jde a jak ne, když Němci totéž dělali mnohem dříve, a jsou na to přesné detailni info.
Ale chápu, že někdo fakt neumí být objektivní, nestranný a nad věcí. Nejdřív byla kudla do zad Turbo, to moc nežral nikdo, tak se začalo vytahovat DPF, to byl strašák a dneska, když už se ví, že udělá půl mega hravě i na Fabii, tak se přešlo na řetězy. Zaklínači ďábla jste :)) BuBuBu!
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Octavia III

Příspěvek od jerry »

Bohužel nejsem schopen reagovat, protože mi smysl příspěvku uniká. Možná jiní budou bystřejší :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět