VZKAZY

Volné diskuse na libovolná témata...

Re: VZKAZY

Příspěvekod ctrl_j » čtv 28 zář 10:04

jerry píše:Hodně lidí netuší, že podstatný je poměr kW/kg. Přece mám auto jako velký kráva a silný motor, tak co?

Ja sice vyznavam podobnou filozofii, ale rozhodne bych netvrdil, ze je to obecne platne pravidlo. V primce a za pohybu se na to moc nehraje a hruby vykon je prakticky vzdy ku prospechu.
Nicmene i v tom 530d na „R“ ztraci par kW a vyssi hmotnost tu ztratu jen prohlubuje.

M2-370 hp; 500 Nm; 1570 kg
M4-450 hp; 550 Nm; 1535 kg
M5-600 hp; 700 Nm; 1870 kg
M6-600 hp; 700 Nm; 1925 kg

https://youtu.be/bCu0Z71QRF0?t=3m33s
My car, my pleasure.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 1996
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: VZKAZY

Příspěvekod Zajda » čtv 28 zář 11:44

jerry píše:Hodně lidí netuší, že podstatný je poměr kW/kg. Přece mám auto jako velký kráva a silný motor, tak co?
V dalnicnich rychlostech jde spis o pomer vykon/aerodynamicky odpor. Takovy Caterham by moc parady nepredvedl, i kdyz muze mit pres 500 koni na tunu i s ridicem.
Vorsprung durch traktor.
Uživatelský avatar
Zajda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 483
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: VZKAZY

Příspěvekod jerry » čtv 28 zář 17:39

Těch proměnných je víc, nejen odpor vzduchu, ale i schopnost přenosu výkonu na silnici, tedy pohon, pneu, točivost motoru, zpřevodování atd. Ale v principu je pro dynamiku, o jízdě v zatáčkách či decerelaci ani nemluvě, vždy dobré lehčí auto s dostatečným výkonem než přemotorovaný mastodont. A to hodně řidičů netuší a pak se někdy diví ;)
Staré dobré časy automobilismu už byly, jen my byli na špatné straně železné opony
jerry
Mistr volantu
 
Příspěvky: 827
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: VZKAZY

Příspěvekod Zajda » čtv 28 zář 18:18

Bavím se specifcky o dálnici, tam žádný problém s přenosem výkonu nemají ani supersporty. Na opravdu zakroucené cestě bude nejrychlejší auto co nejlíp zatáčí, to je jasné. Objektivní srovnání je vidět třeba v rally, předokolky kategorie R2 s cca 180k jedou vždy minimálně 85% rychlosti 4kolek WRC s 380k, aero přítlakem a zkušenějšíma jezdcema za volantem. Když se začne jezdit v zatáčkách opravdu na limitu, rozdíly u parametrově nesrovnatelných aut jsou překvapivě malé.

Nedávno jsem byl svezen ve Fabii S2000 a byť to auto v přímce nijak divoce nejede (2litrová atmosféra cca 270k, asi 1200 kg bez posádky), tak už při zahřívání pneu jsme jeli rychleji než by bylo možné s jakýmkoliv silničním autem bez ohledu na výkon.
Dnešní 300 koňové hothatche by na okresce zničil Ačkový rally Favorit i na stejné směsi pneu, natož na slickách.
Horses for courses...
Vorsprung durch traktor.
Uživatelský avatar
Zajda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 483
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: VZKAZY

Příspěvekod jerry » čtv 28 zář 18:49

To ses pěkně svezl, paráda. Taky bych si dal říct :D
Staré dobré časy automobilismu už byly, jen my byli na špatné straně železné opony
jerry
Mistr volantu
 
Příspěvky: 827
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: VZKAZY

Příspěvekod Zajda » čtv 28 zář 19:02

Jo, byla to paráda, samozřejmě mnohem kratší než bych si přál.
Strategicky jsem nechal všechny ostatní jet předemnou, aby pneu už byly zahřáté a řidič rozjetý :-)
Nejneuvěřitelnější z toho celého je, jak jsou ty závodní podvozky pohodlné.
Jeli jsme na naprosto dezolátní cestě, měsíční krajně s hlubokými výtluky, přítomný saniťák říkal že tam skákal do stropu když přijížděl. Ve Fabii nic, pluli jsme jak na létajícím koberci. Bez přehánění je to nesrovnatelně pohodlnější než 7er E38. Každý kdo si myslí že sportovní podvozek = tvrdý by se měl projet rally autem. Pravda, nechtěl bych vědět kolik na to stojí tlumiče a jak často se repasují :-)
Vorsprung durch traktor.
Uživatelský avatar
Zajda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 483
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: VZKAZY

Příspěvekod oxik » pát 29 zář 08:38

:D sanitaci to nemají lehký, ty sanitky jsou šíleně tvrdý..já takhle nadskocil snad o půl metru v sanitce na Ibize, když řidič přejel retarder jak magor
BMW 740iA
Ford Mondeo mk4 2.0 TDCi
Uživatelský avatar
oxik
Letec
 
Příspěvky: 1590
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: VZKAZY

Příspěvekod .Z3 » pon 16 říj 14:46

Řidiči šedého VW Caddy s LEDkama: fakt už jsem se začínal bát, když jsi za mnou včera v noci po D1 jel od Mezičíčí až po Prahu a vážně jsem uvažoval, že zastavím někde na benzince pod kamerama :D

Btw. co tam dávají za motory? Na dodávku to nejelo zle :)
2.2 M54 & 3.0 N52 & TSI
Uživatelský avatar
.Z3
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 142
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: VZKAZY

Příspěvekod řidičBOB » pon 16 říj 15:35

si nějaké čiplé 2.0TDI :D Na rovině dobrý...Caddy by začla mít problém v zatáčkách.
--> Srdce má své důvody, o kterých rozum nic neví <--
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 15745
Registrován: stř 16 úno 20:26

Re: VZKAZY

Příspěvekod .Z3 » pon 16 říj 16:11

V zatáčkách se držel celkem statečně, horší pro něj bylo zrychlit do nějakého kopce. Díky celkem hustému provozu mě vždy dříve či později dojel, ale nikdy nepředjel. Ikdyž jsem X-krát uhýbal, vždy se zařadil za mě. Prostě stalker :D O jaké auto se jedná jsem zjistil až když jsem odbočil na okruh a on pokračoval na Prahu.
2.2 M54 & 3.0 N52 & TSI
Uživatelský avatar
.Z3
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 142
Registrován: úte 16 čer 20:02

PředchozíDalší

Zpět na Ring volný

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník