Chlubítko univerzální

Volné diskuse na libovolná témata...
Odpovědět
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3993
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od HondaMan »

Blbost to není. Úraz el. proudem Tě může zabít i několik dnů po ráně.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 219
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od delphin »

My se učili spíš o elektrolýze krve účinkem stejnosměrného proudu - s rizikem vzniku plynů a tím pádem embolie.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1556
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od abgx1 »

Pokial viem su 2 moznosti ako zomriet po uraze elektrickym prudom

1. Proste sa mechanicky spalis - Toto je mozne vpodstate len pri Vysokom napati. Trebars 22kV vedenie a tak. Mozes na nasledky tych popalenin zomriet neskor v nemocnici. Tuto v zeleziarni jedemu panovi uplne odpalilo ruku. Ostala z nej len hola kost.

"Bezne" domace napatia do 400V su dostatocne tak na povrchove popaleniny.


2. Fibrilacia srdca sposobena pretekajucim prudom - To si hotovy hned. Srdce prestane udierat, zacne sa len nekontrolovatelne triast. Da sa nahodit defibrilatorom ak ti dovtedy neumrie mozog. Bezvedomie, pena okolo ust a tak.


Tak ci tak, ani v jednom scenari si vklude neodides domov. Elektrolyza je mimo hru. To daleko skor nastane prva moznost.
____________




Inak, 330V jednosmernych je pomerne bezpecnych a nebolestivych. Moze ta to zabit, ale urcite to bude menej nebezpecne a bolestive aj v porovnani so 120V striedavych, o 230V nehovoriac :)
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3263
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od mattonecz »

Ja si sah na 220 jednou a moc mi to nechutnalo. Nebolelo to ale citil sem jak mi to napina svaly. Nastesti sem se hned pustil. Bylo to z probijejici pracky a druhou rukou sem drzek zelezny futra :D
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 590
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od Kavis »

Dneska jsem absolvoval skolu smyku v Jihlave. Na to jak se mi tam vubec nechtelo - vstavat 4:30 jet tam 250 km v tech srackach a pak zpatky, tak to nakonec bylo super. Scalu mam teprve od kvetna, takze jsem s ni vlastne jeste na snehu nejezdil.

Zkusit si panicke brzdeni na snehu a jeste kluzne desce k tomu. Zavreny slalom na jednicku, pak otevreny do bran ve vyssi rychlosti v 5 cm snehu. Hodinu jezdit dokola kluzkou zatacku, nejdriv do kopce a pak dolu. Tam bylo nejzajimavejsi, ze i 2km/h na najezdu muzou udelat rozdil, jestli to jeste projedes. Instruktor tam obcas hodil par lopat snehu, at nam to zpestri. A chytani smyku po rozhozeni zadku tou smykovou deskou bylo taky fajn. Nastesti Scala je sluzebni, protoze mi prijde, ze tam to auto dostane slusne na prdel. 3 hodiny jezdeni na limitu, porad plne brzdy nebo zataceni na/za limitem adheze. A ta deska, co rozhazuje zadek da tem zadnim gumam a silentblokum taky slusnou ranu.

Ale celkove to hodnotim skvele. V bezpeci si dokola zkouset odleveni na volantu pri nedotacivem smyku, ktere je tak nejak neprirozene, je pro zautomatizovani super. Clovek ma normalne tendenci volant spis utahnout, nez povolit, kdyz miri po tecne ven.
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1556
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od abgx1 »

mattonecz píše: pon 27 lis 17:38 Ja si sah na 220 jednou a moc mi to nechutnalo. Nebolelo to ale citil sem jak mi to napina svaly. Nastesti sem se hned pustil. Bylo to z probijejici pracky a druhou rukou sem drzek zelezny futra :D
Tak ono strasne zalezi na tvojom odpore a akou cestou ten prud tecie. Trebars ak stojis odizolovany na koberci tak ta to kolko krat ani vobec nekopne. Proste nic.

Ale zase ked som sa dopoteny jednou rukou dotkol 230 a druhou zarubne, to bolo ako rana lopatou po chrbte :D
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 250
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od spooon »

nezapomenu, když tchán "elektrikář" napojil v garáži na zemnící kolik zásuvky fázi. Já přiběhl z deště totálně promočenej a šáhl sem po vypínači, který byl hned vedle zásuvky. Poslalo mě to do kolen a snad 5 minut sem to na zemi rozdýchaval. Velmi elektrizující zážitek.
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od Arkis »

Že někdo prohodí fázi a nulák se ještě dá pochopit, ale dát fázi na zem je opravdu libovka hodná Darwina (či pokusu o vraždu). :D
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1556
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od abgx1 »

Minule sme riesili pripad:

Chlap montoval kovove stropne svietidlo. Fazu napojil na ochranny vodic(cim poslal napatie na cely povrch svietidla...).

To svietidlo viselo na kovovej retiazke. Retiazka visela na kovovom haku. Kovovy hak sa dotykal armatury v betone. Armatura v betone sa dotykala snad vsetkeho v byte o poschodie vyssie.


Ak chlap na 2. Poschodi prepol vypinac, na 3. Poshodi sa dalo namerat 230V na zarubniach, na radiatoroch, na vodovodnej baterii, na rurach v stupacom vedeni, na plechovom rozvadzaci na chodbe... Ak som chodil v spotenych ponozkach po chodbe, prskalo mi pod nohami...

Pani si sla nabrat vodu a skoncila na zemi... Jej manzel siel utriet prach na rurach a skoncil na zemi tiez.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5497
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Chlubítko univerzální

Příspěvek od Stepan »

Kavis píše: pon 27 lis 21:14 Dneska jsem absolvoval skolu smyku v Jihlave. Na to jak se mi tam vubec nechtelo - vstavat 4:30 jet tam 250 km v tech srackach a pak zpatky, tak to nakonec bylo super. Scalu mam teprve od kvetna, takze jsem s ni vlastne jeste na snehu nejezdil.

Zkusit si panicke brzdeni na snehu a jeste kluzne desce k tomu. Zavreny slalom na jednicku, pak otevreny do bran ve vyssi rychlosti v 5 cm snehu. Hodinu jezdit dokola kluzkou zatacku, nejdriv do kopce a pak dolu. Tam bylo nejzajimavejsi, ze i 2km/h na najezdu muzou udelat rozdil, jestli to jeste projedes. Instruktor tam obcas hodil par lopat snehu, at nam to zpestri. A chytani smyku po rozhozeni zadku tou smykovou deskou bylo taky fajn. Nastesti Scala je sluzebni, protoze mi prijde, ze tam to auto dostane slusne na prdel. 3 hodiny jezdeni na limitu, porad plne brzdy nebo zataceni na/za limitem adheze. A ta deska, co rozhazuje zadek da tem zadnim gumam a silentblokum taky slusnou ranu.

Ale celkove to hodnotim skvele. V bezpeci si dokola zkouset odleveni na volantu pri nedotacivem smyku, ktere je tak nejak neprirozene, je pro zautomatizovani super. Clovek ma normalne tendenci volant spis utahnout, nez povolit, kdyz miri po tecne ven.
Kavis -> U Musila? Tam dycky půjčovali za pětikilčo tu jejich autoškolí Fabii.
Já byl včera taky na škole smyku, takových šest zatáček a na obou koncích sjezdy na polňačky, kde se dá rovnou votočit přes rukáv a znovu.
Tak jsem prvně trénoval na dvojku, pak trojku a při prvním pokusu na čtyřku jsem málem sestřelil srnku dveřma, tož jsem naznal, že stačí a radši jel domů 8-x
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět