nelegalni LED ve svetlometech, co na to policie a pojistovna
Napsal: úte 03 črc 16:01
Ahoj, zajimalo by mne nasleducjici:
a) dostal nekdo pokutu nebo nejaky jiny postih od policie za dodelavane HID / LED? V pripade ze ano, kolik? resp jaky byl posih? (odebrani TP, nutnost zavadu na miste odstranit atd...)
b) vi (ne tusi, nebo mysli si) nekdo jak funguje "likvidace pojistne udalosti" v pripade ze na automobilu je neco nehomologovane?
Muj predpoklad je, ze se bere v uvahu jestli dany nehomologovany nahradny dil, mohl zpusobit danou udalost, nebo se na tom mohl podepsat.
A ne ze se s timto faktem pracuje "kategoricky", tj. "mel tam kola o 2mm sirsy nez mel mit, auto nema co na silnici delat, za nehodu muze on".
Jiny priklad: mam v projektorovych svetlometech LED se svetelnym tokem do 2000lm (Philips X-tremeUltion), ktere jsou v "napodobeni" halogenoveho svetelneho zdroje asi spickou, tj. splnuji podminku, ze na to ofiko ani nemusim mit ostrekovac ani autonivelaci, svetelny zdroj je jen o neco malo silnejsi nez napr Osram Night Breaker, svetelny zdroj je velice podobny halogenovemu typu (tenky prouzek LED, na miste kde je vlakno halogenky) ale samozrejme zarovka neni homologovana (ani svetlomet pro tento zdroj svetla).
Zajimalo by mne: bere se toto v podtaz pri zkoumani pojistne udalosti, kdyby nekdo rikal ze jsem ho oslnil? Kdyby doslo k hlubsimu zkoumani, tak at mi nikdo nerika, ze toto muze nekoho oslnit vic, nez legalne dodavany 2000lm zdroj svetla bez ostreku a autonivelace napr v Rapidu. Je mi jasne ze centimetr tlusta "zarovka" oblepena po obvodu desitkama malych LED, se silou 10.000lm, je uplne neco jineho, ale tato Philipska se "silou" o neco malo vetsi nez klasicka H7 ve serizenem svetlometu s cockou predce nemuze nikoho oslnovat...
Poprosil bych o odpovedi skutecne jen toho kdo s tim ma vlastni zkusenost a jen na to na co se ptam.
Predem moc dekuji.
a) dostal nekdo pokutu nebo nejaky jiny postih od policie za dodelavane HID / LED? V pripade ze ano, kolik? resp jaky byl posih? (odebrani TP, nutnost zavadu na miste odstranit atd...)
b) vi (ne tusi, nebo mysli si) nekdo jak funguje "likvidace pojistne udalosti" v pripade ze na automobilu je neco nehomologovane?
Muj predpoklad je, ze se bere v uvahu jestli dany nehomologovany nahradny dil, mohl zpusobit danou udalost, nebo se na tom mohl podepsat.
A ne ze se s timto faktem pracuje "kategoricky", tj. "mel tam kola o 2mm sirsy nez mel mit, auto nema co na silnici delat, za nehodu muze on".
Jiny priklad: mam v projektorovych svetlometech LED se svetelnym tokem do 2000lm (Philips X-tremeUltion), ktere jsou v "napodobeni" halogenoveho svetelneho zdroje asi spickou, tj. splnuji podminku, ze na to ofiko ani nemusim mit ostrekovac ani autonivelaci, svetelny zdroj je jen o neco malo silnejsi nez napr Osram Night Breaker, svetelny zdroj je velice podobny halogenovemu typu (tenky prouzek LED, na miste kde je vlakno halogenky) ale samozrejme zarovka neni homologovana (ani svetlomet pro tento zdroj svetla).
Zajimalo by mne: bere se toto v podtaz pri zkoumani pojistne udalosti, kdyby nekdo rikal ze jsem ho oslnil? Kdyby doslo k hlubsimu zkoumani, tak at mi nikdo nerika, ze toto muze nekoho oslnit vic, nez legalne dodavany 2000lm zdroj svetla bez ostreku a autonivelace napr v Rapidu. Je mi jasne ze centimetr tlusta "zarovka" oblepena po obvodu desitkama malych LED, se silou 10.000lm, je uplne neco jineho, ale tato Philipska se "silou" o neco malo vetsi nez klasicka H7 ve serizenem svetlometu s cockou predce nemuze nikoho oslnovat...
Poprosil bych o odpovedi skutecne jen toho kdo s tim ma vlastni zkusenost a jen na to na co se ptam.
Predem moc dekuji.