Stránka 2 z 2

Re: Turbo Karburátor :-)

Napsal: sob 03 úno 16:18
od MechanikAmater
Je rozdíl mezi turbem a kompresorem. Kombinace turba s karburátorem je téměř nemožná. (Turbo se využívá u motorů se vstřikováním). Karburátor funguje na bázi podtlaku tzn: Píst ve fázi sání vytváří v karburátoru podtlak tím pádem sebou přes trysku strhává palivo a vzniká směs. Jestliže v karburátoru zvýšíte tlak dojde k opačnému efektu a palivo bude z karburátoru tryskou vytlačeno přetlakem = Totální nesmysl (Platí pro verzi: turbo před karburátorem.) Umístíme-li turbo za karburátor tak to teoreticky fungovat bude: v karburátoru se vytvoří podtlak a do motoru bude stlačována zdravá směs. Ale, tato teorie má jednu velkou nevýhodu. Pokud je mi známo tak turbo při chodu generuje poměrně vysokou teplotu, ať už svým umístěním hned u svodů, průchodem žhavých plynů jako pohon turba tak i třením které při chodu vzniká. Často tyto teploty převyšují teplotu přes 250 stupňů celsia. Hrozí zde vysoké riziko zažehnutí stlačené směsi a asi nikdo z nás by nechtěl aby mu auto shořelo nebo snad explodovalo. Kompresor je na rozdíl od turba poháněn klínovým nebo jiným řemenem, je větší a funguje na jiném principu. Je umístěn mezi karburátorem a sacím potrubím, Bohužel se dnes již téměř nepoužívá a snad ani nevyrábí (nevím to jistě), ale vím že je téměř nemožné ho v čechách sehnat.
Děkuji za přečtení a doufám že jsem vám touto odpovědí pomohl.

Re: Turbo Karburátor :-)

Napsal: sob 03 úno 16:49
od PalaS
Bolo by dobré čítať príspevky nad sebou, aby si nebol za amatéra :-)

Re: Turbo Karburátor :-)

Napsal: sob 03 úno 17:02
od Spectral
MechanikAmater píše:Pokud je mi známo tak turbo při chodu generuje poměrně vysokou teplotu, ať už svým umístěním hned u svodů, průchodem žhavých plynů jako pohon turba tak i třením které při chodu vzniká.
Největší nárůst teploty vzduchu, který přes turbodmychadlo prochází do sání, vzniká v důsledku samotného stlačení vzduchu (adiabatický děj), nikoliv ohřátím od horkého turba (byť i to má vliv).
MechanikAmater píše:Kompresor je na rozdíl od turba poháněn klínovým nebo jiným řemenem, je větší a funguje na jiném principu. Je umístěn mezi karburátorem a sacím potrubím, Bohužel se dnes již téměř nepoužívá a snad ani nevyrábí (nevím to jistě), ale vím že je téměř nemožné ho v čechách sehnat.
Motory přeplňované kompresorem jsou sice mnohem méně časté než ty přeplňované turbodmychadlem, ale u některých automobilek jsou v běžné nabídce. Například snad všechny současné benzínové šesti- a osmiválce Jaguaru jsou přeplňované kompresorem, sám jedním jezdím (3.0 V6 S/C), ale těch výrobců a modelů aut je víc (Mercedes, Lotus, ještě nedávno Audi & VW...). Tolik k nepoužívání a nevyrábění kompresorů.