Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

O více i méně povedených úpravách originálu.
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od bitmap »

Tyhle motory mají se sérií společný možná tak blok a odlitek hlavy, proto mají dobrý zvuk.
Sériovka nikdy takový zvuk mít nebude ani se sebelepším výfukem, proto bych se do toho radši vůbec nevrtal.
Navíc, neexistuje nic horšího než auto, které dělá kravál, ale dynamiku má na úrovni spícího lenochoda, což je charakteristika motorům 1,3/1,4 OHV velmi vlastní :D
Koumyy
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: úte 13 kvě 20:55

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od Koumyy »

Pe2ek píše:Zvuk ameriky nedělá vejfuk ale motor, jak se říká z hovínka bič neupleteš. Navíc budeš vypadat ve favoritu s jakýmkoliv ladákem směšně. Kup radši tempo, sprej v odstínu, pouprav rezatý místa a budeš z toho mít větší radost :-)
jo to je my jasný že hodně dělá motor hlavně Ameriky maj jinej oběm (tzn větší tlak a větší rázy do výfukového potrubí že jo) ale nemám to na favouše ale na rapida 136 když jsme s kámošem měnily při renovaci vejfuk tak sme to zkusily nakopnout když byl starej vejfuk dole a mělo to jen svody tak to byly rány jak z děla ale zvuk úplně libovej ale zase jak by tu někteří napsaly (tak jezdy bez vejfuku nech jen svody) to je sice taky napad ale uplně k ničemu bude to na ukor spotřeby ale byly by i problemy s poldama :D a navíc autíčko mám pěkný bez koroze je komplet po vyvaření a po laku :D a ještě mě napadlo dát tam trubky s větším průměrem a aby víc rezonovaly sem nedávno vyděl kámoše si koupil golfa sice 1.9 66kw nemá tam tlumič ale jen rouru a nezni to špatně ale jak je to nafta tak je to hold jak když se blíží zetor :D

tady je ještě ukázka jak to řve bez těch svodu řev pěkně ale jak už sem řikal trochu snižil volnoběch a zvětšit tlak a bude to asi možná :-? ono
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od Beny9700 »

Vždyť to má v háji těsnění u příruby vejfuku :-), hezky to tam střílí ...
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od mmira »

dobry vyfuk dokaze udelat zazraky. viz treba abarth

tam je to reseno tak, vyfuk se pred tlumicem vetvi na 3 vetve - dve jdou primo ven, jedna do tlumice

Obrázek

Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Koumyy
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: úte 13 kvě 20:55

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od Koumyy »

mmira píše:dobry vyfuk dokaze udelat zazraky
No konečně se k tomu dokopavame dík za příspěvek mmira něco takovýho myslím no celkem zajmavej napad
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od bitmap »

Dej tam toto a bude to mít zvuk jako krááááva.
28434302.jpg
Uživatelský avatar
Pe2ek
Autoškolák
Příspěvky: 54
Registrován: sob 14 pro 11:35

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od Pe2ek »

V případě že je vyvařený a po laku bych šel spíš po něčem decentním, ale sto lidí sto chutí. Možná jednou budeš vzpomínat jak jsi jezdil v rapidu co ve třech lidech jel do kopce na dvojku a uvnitř se nedalo sedět :D Takže jestli chceš zvuk, vykopni původní tlumič a dej trubku, bude to i nejlevnější.
Honzík
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pon 14 črc 09:25

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od Honzík »

Koumyy já taky nejsem moc zastánce ladění těchto tuctových relativně starých aut ale na druhou stranu, když jsem byl mladší, taky sem neměl prachy a zvuk jsem nahnal na peugeotu 306 vyndáním katíku a místo něho tuším nějakej rezonátor mi tam dal jeden kutil a do zadu jsem si dal místo posledního dílu výfuku tlumič od Laityng. Zvuk byl hlubší, dunivější ale když jsem jel dál neobtěžoval mě! Takže zkusit pro začátek tohle :-D
Koumyy
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: úte 13 kvě 20:55

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od Koumyy »

A co takhle rozdělit svody to mě napadlo nedávno udělat svody zvlášť pro první a čtvrtej válec a druhý pro druhej a třetí od každýho vyvedený na jednu stranu pro každej válec trubka s menším tlumičem zvlášť to by i šlo ptal jsem se známého co to kdysi prej měl udělaný na š120 a říkal paráda krásnej chod a zvuk a ani to nemělo nějaký extra vliv na spotřebu od prvního a čtvrtého válca bych to vyvedl normalka tam kde bil původní výfuk a od druhého a třetího bych to protáhl pod motorem někde u tý trubky co tam drží motor a koncovky i na druhý straně \:D/ B-)
Uživatelský avatar
Píí
Pan Řidič
Příspěvky: 289
Registrován: sob 21 čer 09:27

Re: Jak u auta dosáhnout brumlavého a bublavého zvuku

Příspěvek od Píí »

To je zas debata. Navíc u některých lidí bych spíš doporučoval pořídit si učebnici českého jazyka než uvažovat nad zvukem výfuku. Celkem by mě zajímalo, jestli jste někdo řešili takové věci s PČR nebo na STK? To by vás takové nápady hned přešly. Doporučuji hlavně to s tím rozdělení svodů 2 přímo ven, 2 do výfuku. Na STK se vám dobře vysmějí. Nemluvě o tom, jak trapně budete vypadat ve staré skořepině, která řve víc jak Ferrari. Nebo ještě lépe udělejte takovou úpravu na Fábii HonímTřiPísty.
Odpovědět