Stránka 3 z 3

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: čtv 02 led 17:14
od Dallen
pavproch píše:tak na todle sem se taky chtěl zeptat (myslím, že jarka, d1.8T a jim podobní by mohli vědět) - "snadnější dýchání" je jedna z věcí kterou uvažuju udělat m4Zlikovi, bavil sem se nedávno s mladým strnadlem a ten mi na podobnou otázku odpověděl jinak: pokud se jen vymění filtr, tak to sou vyhozené peníze, pokud se ale kromě filtru s nižším odporem dá ešče i upravený airbox, tak to význam má, sice nárust výkonu není významný, ale motor sa mnohem ochotněji sbírá, jde výrazně rychleji do otáček, má čistější chod a prý i hezčí zvuk...
Tak ono je známo, že úpravy na stranách sání a výfuku jsou jedny z nejlepších způsobů jak ladit motor, ale

Není to otom koupit hříbek za pár stovek a strčit ho na trubku. Úprava původního sání je dobrá cesta, ale docela složitá. Airbox je jedna z věcí, ale jeho samotné zrušení je nesmysl (pulsní plnění). Potom je otázka samotného vedení vzduchu a jeho pevnosti/tepelné vodivosti "hladkosti" stěn sání atd. a dále zejména velikost a tvar samotného sání (které je na hlavě). A potom samotné sání na palici. Slícování kanálků, zabroušení vodítek (u výfuku kvůli chlazení) a všech otřepů. Dost lidí se např. dopouští takové chyby, že sání na hlavě leští což je nežádoucí u motoru které nemají přímý vstřík (na leštěném povrchu se drží směs, protože nedochází k turbulencím u krajů povrchu).

OT: Pokud by si chtěl něco "upravit" tak bych začal rozhodně páskama Thermotec

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: čtv 02 led 18:18
od bitmap
A co by jako s tou paskou Thermotec mel delat? :)

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: čtv 02 led 18:32
od Dallen
Svody+prvni dil.

Jednoduche rovnice rika cim tepleji tim mene. Teplo pod kapotou neni zadna velka vyhra. Nemluve napr u svodu ktere vedou pod olejovou vanou (vetsina).

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: pát 12 zář 17:30
od reisi2013
No pánové bavíte se tady o filtrech.Sám jsem v autě K.N. měl.funguje to plus tak pět koníků.Má to jeden háček musí k němu být hnán studený vzduch,ne ho nechat nasávat teplo od motoru.Thermo pásky dobrý,ale ono to chce taky zajistit odvětrání motorového prostoru.Tlačit tam studenej vzduch?Není kam ono je tam moc toho horkýho.Kdo chce upravovat sání,musí vědět s čím pracuje.Studený vzduch má menší objem,teplý má větší.Za sáním je váha vzduchu a podle ní řídící jednotka dodá potřebné množství paliva.Je to napsané hodně jednoduše.Ale snad vám to pomůže v rozhodování.Jinak motory jsou stavěné na určitý výkon.Jsou optimalizované,aby sloužily co nejdéle.To zanmená zjednodušeně,že 300hP a 100000.km pro sportovce zanamená pro běžného motoristu a stejný motor 150hP a 250000.km.Zase zjednodušeně napsané.Snad to pochopíte.

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: pát 12 zář 18:26
od pavproch
pletu se, nebo účinnost cyklu spalovacího motoru je přímo úměrná rozdílu teplot na vstupu a výstupu?

čili čím studenější vstup (+ostatní parametry beze změny), tím větší účinnost, tím pádem pár koníků navíc.... takže imho prd a ne filtr ale fyzika... :ymhug:

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: pát 12 zář 20:59
od ppavel
Cim studenejsi nasavany vzduch, tim se ho do valce vejde vic, protoze ma mensi objem. A pri stalem pomeru hmotnosti paliva a vzduchu u benzinoveho motoru tam ridici jednotka da vic paliva, takze roste vykon.

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: pát 12 zář 21:01
od Beny9700
Dá se to tak říci, neboť pro účinnost tepelného stroje platí: účinnost=(T2-T1)/T2

Passat b5 sportovní filtr

Napsal: pon 29 srp 01:50
od Entony
Caute lidi, dal sem místo filtr boxu sportovní filtr všechno bylo klasicky stejne žádná výrazná změna výkonu jen zvuk byl výraznější, jel sem z dílny domu chcipnu auto vezmu věci z domova nastartuju a chci jed zpět na dílnu ale uz byl výkon o mnoho menší, vůbec to netáhlo tak jak by mělo a když sem prijel na dílnu tak se kourilo z podkapoty tak sem ji otevřel a od egru kapal brutálně olej na svody a to nikdy nedělalo, muže to bejt kvůli tomu filtru? Popřípadě tam mam narvat ten filtr box zpět a nebo se s tom da něco udělat ? Passat b5 1,9tdi 81kw 4motion

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: čtv 25 říj 12:42
od Michal220
Právě vyměněn origo vzduch filtr(za 7kil) a +- 20tkm bude klid.