Zvysenei vykonu

O více i méně povedených úpravách originálu.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27163
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od řidičBOB »

drtivá většina zvyšování výkonu u TDI motorů spočívá pouze v úpravě SW řídící jednotky... A pořád existuje mnoho firem, které ani netuší, jaké mapy upravují :-(
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne ned 18 lis 22:55, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od Dallen »

Rozhodně to není otom, že vyměníš jednu věc.
Ale všechno jde v podstatě přes turbo, větší turbo=větší chladič, musíš modifikovat celé sání na jiný průtok vzduchu a samozřejmně i na jiný tlak. V sání ti může nastat i takový tlak, že trysky tam nebodu schopny dávkovat palivo. Taky je jasné, když ti jde vzduch jedním směrem musí jít i nějak ven tedy modifikace výfuku. Náležitá úprava jednotky (a to není to píchnout na jeden večer na diag, chce to odladit na brzdě). A když už budeš mít výkon tak se zase připrav na to, že musíš vyřešit přenos na silnici.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od Pickuper »

jj, přemapování ŘJ, větší plnící tlak turba, větší trysky, větší mezichladič. Nárůst výkonu značnej, o tom žádná. Na druhé straně ovšem ukroucený poloosy, spojka permanentně v prdeli a podvozek neodpovídající motorových schopnostem auta. A když upravíš i tyhle související věci tak seš rázem na stejnejch penězích za který bys jistě pořídil vozík s požadovanejma 180kw již sérii. Takže asi tak. :)
Niko nadžanel ko kerdža
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od bitmap »

ARL uz vsechny zminene veci ma v serii. Velke trysky, velky IC, rozumne velke turbo pro bezne jezdeni.
A vzhledem k tomu, do ceho se ta 1.9 montovala, vubec bych se neobtezoval s upravou zbytku auta. Seriove pohonne ustroji vyssi vykon zvladne s prehledem a zatacet ty auta nikdy nebudou ani po velkych upravach, takze bych to nechal byt a jen si uzival nudneho rodinneho kocaru s trochou vykonu pro predjizdeni navic :)
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od hothatchshop.cz »

U toho motoru se postupuje jako u většiny přeplňovaných motorů.
1) Úprava ŘJ u tohodle motoru dokáže vykouzlit 180-190koní. Ale udělat u renomovaný firmy, jinak pak asi budeš mít podobný reference na tuning jak řidičBOB :)
1+) Vzhledem k tomu, že turbo u dieselů dokáže podat větší tlak než u benzínů, tak se i ten vzduch tím stlačením více zahřeje a je celkem vhodný dát i větší mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler). K tomu se dá dát lepší filtr do filterboxu. Výfuk do týhle fáze nemá smysl, bo za to, kolik by stál by přidal to samý, jako by si jen vymlátil katalyzátor, a to je úprava, kterou zrovna u dieselů moc neschvaluju a tady na diskuzích by tě za to byli schopný i ukamenovat :-D
2) Dá se jít výměnou turbodmychadla za hybridní, který by padlo bez dalších mechanických úprav kus za kus. Seriový vstřiky zvládnou 220-230koní, takže vybrat turbo pro tenhle výkonovej potenciál. U tohodle by bylo vhodný udělat i výfuk v průměru 60-63,5mm a spolu s intercoolerem a úpravou ŘJ na míru by se dalo jít na 220-230koní. Tady už ale záleží, v jakym stavu je spojka. Nejspíš by to chtělo alespon přeobložit lamelu.
3) Učinější trysky, větší turbo nebo plnohodnotný turbokit, výfuk, intercooler, doladění ŘJ + pár drobností a může se jít na 230-270koní. U tohodle se musí udělat i spojka, která není zrovna levná. Nad 260koní už 1,9TDI nepovažuju ani za nějak spolehlivou, komfortní nebo nějak finančně přínosnou. Myslim, že 230koní je z tohodle motoru ideální na běžné ježdění.
Vzhledem k tomu, že mluvíš o 110kW verzi, tak tam by to převodovka měla unést, protože ten motor byl spárován jen se 6ti kvaltem, kterej je bitelnější. Max při vyšším výkonu a náhonu jen na předek bych uvažoval o samosvoru, jinak budeš hrabat i na tu trojku a čtyřku...
E85
...alias BHudak na AR
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od bitmap »

Vsichni by porad davali vetsi IC...tohle vam nestaci? :D

Obrázek
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od hothatchshop.cz »

Ten cooler je sice největší, co se do aut na GIV podvozku dával, ale i tak je vypočítanej na nějakej průtok a teplotu vzduchu. Jakmile tohle vše změníš, tak bude zaostávat. S origo turbem sice ještě ne tolik, ale i tak bude lepší ho pořešit :)
E85
...alias BHudak na AR
lexande
Autoškolák
Příspěvky: 39
Registrován: stř 14 lis 15:46

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od lexande »

Diki moc za odpoved :) a npr. take ze zaslepit EGR? aj ten katalyzator ked uz spominas...nekamenujte :D ...prida to par PS? pripadne kolko asi zhruba :) dik :)
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od hothatchshop.cz »

Napiš mi na mail nebo SZ probereme to :)
E85
...alias BHudak na AR
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27163
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvysenei vykonu

Příspěvek od řidičBOB »

hothatchshop.cz píše: Ale udělat u renomovaný firmy, jinak pak asi budeš mít podobný reference na tuning jak řidičBOB :)
Mr. Cimbu patří mezi nerenomované firmy??
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět