Najetí na obrubník - následky

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Nartelian
Adept autoškoly
Příspěvky: 19
Registrován: ned 06 lis 15:11

Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od Nartelian »

I přes velkou vzdálenost a přiměřenou rychlost se při dnešním ranním sněhovém překvapení nedařilo mému autu zabrdit a rychlost se téměř nesnižovala. Abych předešel nevyhnutelné srážce s předemnou stojícím autem otočil jsem to na odbočku k parkovišti. Bohužel se autu nechtělo ani příliš zatáčet a tak jsem odbočku minul a cestu k parkovišti si vydobil přes obrubník v rychlosti okolo 30 km za hodinu. Hned mi bylo jasné, že pneu asi dosloužila. Dojel jsen tedy na parkovací místo a jal se výměny kola. Ráfek byl netknutý, ale bočnice pneu nevydržela. Také už nebyla nejnovější. Nu co. Kolo jsem vyměnil během chvíle a byl rád, že se vlastně nic nestalo. Ale ono přece jen stalo. Už od nižších rychlostí trhá volant z jedné strany na druhou a pocitově je při jízdě cítit škubání. Co může být relativně špatně a na co se mám podívat? Děkuju za rady.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3968
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od HondaMan »

Od geometrie, přes rameno, klouby, hřídel až po ohnutý rám motoru/nosník teoreticky může být hnutá celá kastle = rovnání.
Vem to do servisu a vyměň vše co je nutné.

Btw. Sněhové překvapení; autu se nechtělo; auto nebrzdilo; auto nezatáčelo... Ty se asi necítíš příliš odpovědný za svůj výkon za volantem...
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 763
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od Shr3k »

Začal bych převážením rezervy, očištění dosedací plochy, pokračoval vizuální inspekcí na zvedáku a seřízením geometrie. Pak čepy, silentbloky, případně celá ramena a někdy i ložisko, poloosa. Přes obrubník, když už není pomoci, přejíždět příště rovně, ne s koly v rejdu a používat pneu s patřičným vzorkem, někdy si vyplatí i pneu s vyšším zátěžovým indexem.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
nenapadny.sofer
Pan Řidič
Příspěvky: 203
Registrován: čtv 03 led 15:19

Re: Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od nenapadny.sofer »

HondaMan píše:Btw. Sněhové překvapení; autu se nechtělo; auto nebrzdilo; auto nezatáčelo... Ty se asi necítíš příliš odpovědný za svůj výkon za volantem...
Ale cítí! Však píše, že zachránil situaci, i když se autu nechtělo. :p
Nartelian
Adept autoškoly
Příspěvky: 19
Registrován: ned 06 lis 15:11

Re: Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od Nartelian »

nenapadny.sofer píše:
HondaMan píše:Btw. Sněhové překvapení; autu se nechtělo; auto nebrzdilo; auto nezatáčelo... Ty se asi necítíš příliš odpovědný za svůj výkon za volantem...
Ale cítí! Však píše, že zachránil situaci, i když se autu nechtělo. :p
No tak lepší, než se pozdravit se zadkem toho novýho bavoráka. Jak přijedu domů, tak pod to vlezu a uvidím, jestli něco uvidím. Na první pohled je pravý kolo mírně, ale jen mírně natočený do prava, když je levý rovně. Pokud to bude jen tyčka řízení, budu rád, protože to není drahá záležitost. Možná bych mohl ještě popřemýšlet o nějakých lepších zimních pneu.
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 218
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od delphin »

A teď tam máš rezervu na stejném ráfku, se stejným rozměrem a stejným vzorkem jako na druhé straně? Dojezdovka mi třeba taky malinko táhla. A jinak bych šel cestou - nasazení nové gumy, vyvážení kol - není hnutý i ráfek?, geometrie a pak teprv řešil nějaké výměny. I když jestli je kolo na pohled vytočené, tak geometrie už nemusí stačit.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Nartelian
Adept autoškoly
Příspěvky: 19
Registrován: ned 06 lis 15:11

Re: Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od Nartelian »

delphin píše:A teď tam máš rezervu na stejném ráfku, se stejným rozměrem a stejným vzorkem jako na druhé straně? Dojezdovka mi třeba taky malinko táhla. A jinak bych šel cestou - nasazení nové gumy, vyvážení kol - není hnutý i ráfek?, geometrie a pak teprv řešil nějaké výměny. I když jestli je kolo na pohled vytočené, tak geometrie už nemusí stačit.
Ráfek stejný, rozměr i vzorek taky...

Álé.. Doma jsem to už prohlížel a pod autem není znatelný žádný poškození, ohnnutí.. Nic... Tak jsem to chvíli prohlížel dál a ráfek rezervy se mi zdál nějakej trošku jetej.. Tak jsem kolo sundal a s obouma kolama rychle skočil do pneuservisu, s tím že by se guma z rezervy dala na ten druhej ráfek. No a když zkusil dát rezervu na vyvažovák, tak se hned ukázalo, v čem bude asi celej problém.. Ta rezerva normálně házela sem a tam tak o pět až deset čísel. Nevim co s tím předchozí majtel dělal, ale tohle byla fakt síla.. A já na tom dojel domů..
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16358
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Najetí na obrubník - následky

Příspěvek od pavproch »

A já Tě vystraším ještě víc než ostatní.... sem před pár lety při nočním návratu z lyží ve FR kousek před domovem trefil čerstvě vyfrézovanou neoznačenou díru (ie. s ostrou hranou) - rána jako z děla, měl sem tehdy RFG gumy, neprorazil sem ji, nikde nic neškrundalo, taxem dojel domů, následně to nechal prohlídnout (mechanik nic nenašel kromě boule na gumě a lehce kopnutýho ráfku) , udělal geošku (bylo to trochu pohnutý), vyměnil tu gumu a jezdil.... po asi 2 letech (a 80tis km) mi to kolo, kterým sem tu díru trefil (obrazně) "upadlo" z auta - rozpadla se těhlice..... takže asitak k (případně) očekávatelným následkům rány.... *-:)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět