Stránka 4 z 6

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 19:02
od Dallen
TMPS mi taky určitě v autě nechybí, ale myslím, že uživatelé štve hlavně kvůli velké poruchovosti a navíc i dost velkým provozním nákladům což třeba u e-call neplatí.

Jinak stejně řeči určitě měli vaší fotrici když poprvé byly bezpečnostní pásy (proč bych se měl vázat), ABS, ESP nebo airbagy a spoustu jiných věcí, které dnes bereme jako samozřejmost

Možnost urcite mate, jmenuje se žigul, škodovka atp. Ale jinak tohle je přirozený vývoj.

Tak jako vy by jste chtěli si připlácet za tyhle figury tak by někdo jiný mohl chtít mít auto bez pasu, třeba bez světel protože jezdí jen ve dne apod.

Jinak e-call, tmps v pořizovacích nákladech budou úplně směšné částky, zda vůbec půjdou najít. Jen ten systém.musi fungovat tak jak má a být bezporuchový

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 19:22
od DaciaFan
Za mě je e-call super věc, ale dost nahovno je, že jako všechny věci pro sledování bezpečnosti to je nádherná platforma pro salámový utahování šroubů velkýho bratra. To však není problém technologie, ale sociálně-psychologický téma. A ohledně d-fenze, v dobách "zmrdologie" na tom něco i bylo, bylo to i relativně vtipný. Ale posledních pár let je to jen ukrutnej kýbl hoven pro rádoby "last white man standing".

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 20:25
od KDB
Tyhle hračky mimo jiné umenšují zodpovědnost a schopnost kontroly jednotlivců nad tím, co dělají.....
Takže povinně rozhodně NE.

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 20:31
od řidičBOB
Dallen: já ti nevím, ale jeden ventilek pro přímé měření je cca 6000 v autorizáku :-)

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 21:36
od ctrl_j
To je prave o tom jakou technologii k tomu pouzit. U pasivni zalozene na sledovani rychlosti otaceni kol (co stejne snima ESP) je naklad jen ta kontrolka a tlacitko resetu. Ta mi nevadi, ale nikdy sem to nepotreboval.
Ale resit aktivni a mit ve ventilcich desetitisice bych asi nechtel.

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 21:39
od honziss
řidičBOB píše:Dallen: já ti nevím, ale jeden ventilek pro přímé měření je cca 6000 v autorizáku :-)
Ale neee!

Origo ventilek lexus = 1890,- vc DPH (a to je nejdrazsi znacka na OEM dily co znam)
Origo ventilek AR = 1790,- vc DPH

To jsou cenikovy ceny v autorizaku. Nebo muzes koupit programovatelnej univerzalni kolem 700,- a funguje uplne stejne jako original, navic ma editovatelny ID pres univerzalni autodiagnostiku.

6tkc za ventilek je nesmysl.

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 21:41
od řidičBOB
S tou pasivní mám zkušenost ještě ze Seatu, když jsem s jedním kolegou testoval svou upravenou 170k TDI vs. jeho 2.0TSI. Valíme to takhle po D6 a kolega mi najednou volá, že mám nějaké měkké přední kolo. Kouknu na kontrolku a nic. Ale sjedu na nejbližším sjezdu, zastavím a kolo prázdné na totál. A v tu chvíli to píplo :D

honziss: já si to chtěl dát do neorigo zimáků jednou a tohle mi bylo řečeno ze skladu ND.

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 22:02
od Dallen
@řBob: Ano, vím, že to je dost drahé. Ale to je cena, kterou platíš když chceš kola a chceš ventilek "navíc". Pokud si vezmeme staré generace modelů a porovnáme vybavenost s novými modely tak tam ta výbava se na tyhle ceny nepočítá (to by pak nová fabia dnes stála třeba půl míče :) )

@KDB: Rozhodně máš pravdu, ale to samé dělá např. ESP. Faktem je, že nové auta jsou i pro neřidiče mnohem snáze ovladatelné a jezdí se ve vyšších rychlostech, horších podmínkách atp.., ale třeba zrovna e-call je systém, který nesahá nijak do řízení a nijak tě neobtěžuje a v ničem ti nepomůže (ve smyslu pocitu falešného bezpečí, že máš auto pod kontrolou)

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 23:08
od 911T
Honza42 píše: Někdo tady kousek zpátky obhajoval TPMS. Tak mi to vysvětlete teda. Za rok platím povinnou pojistku na auto necelé 3000Kč a to kryje v průměru všechna rizika. A lidi běžně kvůli TPMS dají ročně běžně třeba tisícovku (různé servisní zásahy při přezouvání, rozbitá či nefunkční čidla, dojezd 1000km v nouzovém režimu 80km/h po dálnici kvůli rozbitému čidlu, které hlásí blbosti, náhrada za čas strávený v servisu ...). To by muselo TPMS zabránit třetině následků všech nehod. Jenže reálně jsou to možná promile. A jsem tedy ochoten za pořízení a provoz TPMS dát ročně maximálně 10 korun. Jinak vyhozené peníze. Lze vynaložit lépe a jinde.
Este raz a pomaly. Ked idem na krv, vyraznejsie podhustenu pneumatiku v zatacke mozem vyzut. Uistujem ta ze nizky profil s tuhymi bocnicami velmi dobre maskuje stratu tlaku. Ked sa vysekam v takejto rychlosti, nasledky nehody mi neriesi ziadna poistka. Nebavim sa o standartnej prevadzke na beznom priblizovadle, aj ked aj tam je TPMS skor prinosom ked funguje ako ma. Iste, stoji to nejake peniaze, ale spravny tlak v pneumatikach je jedna z tych veci ktore maju vyznam.

Re: e-call - ano/ne ?

Napsal: sob 30 pro 23:12
od 911T
řidičBOB píše:Dallen: já ti nevím, ale jeden ventilek pro přímé měření je cca 6000 v autorizáku :-)
Univerzalna nahrada stoji 1000kc tak ako povedal. Samozrejme kto chce moze platit 6000..