BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD

Když se chcete ponořit do nitra...

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d

Příspěvekod .Z3 » čtv 19 říj 10:27

vonkreuz píše:Z xDrive bude RWD? :D \m/

RWD mínus asi 65 kg zbytečného balastu na předku :-bd
2.2 M54 & 3.0 N52 & TSI
Uživatelský avatar
.Z3
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 153
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d

Příspěvekod pavproch » čtv 19 říj 11:33

Bacha na to, i po odpojení náhonu dopředu (bude třeba kodovat, aby nesvítila chyba, to ale asi víš...) budeš mít pořád přední nápravu xD, čili omezený výběr co se týká pružin a tlumičů.... Ledažebys po odpojení xDrive i sundal a vyhodil komplet celou přední nápravu adal tam díly z RWD.... zadní nápravy xD a RWD sou stejné....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 10847
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d

Příspěvekod .Z3 » čtv 19 říj 13:26

O tom kódování vím. Naštěstí se nemusí měnit DXC za DSC jednotku, ale je třeba aby na vstupu měla neustále info. že xDrive je v nouzovém módu - spojka trvale rozepnuta.

Ono je více způsobů jak to předělat, od vytažení pojistky (pokud někomu nevadí, že má pak přístrojovku jak vánoční stromek, balast má pořád v autě a DSC se chová podivně) až po výměny půlky auta - včetně celé přední nápravy, olejové vany, kardanu, převodovky... Nikdy to ale nebude 100% i, protože xD má i jinou karoserii v oblasti tunelu a podlahy.

Já bych šel takovou střední cestou, aby to nestálo majlant, ale abych se zbavil většiny přidané hmotnosti a zbytečných rotujících hmot:

- přední náprava zůstane xD, vyhodí se poloosy, ale musí se nechat hřídel co prochází těhlicí a ložiskem kola (-10kg)
- vyhodí se přední diferenciál (-15 kg) a kardan (-3 kg)
- vymění se olejová vana xD za i (-3kg)
- nechá se xD převodovka (má na konci přírubu pro rozvodovku a jinou výstupní hřídel)
- z mezinápravového diferenciálu zůstane skříň, protože přes ní je uchycená převodovka k tunelu, vnitřky se vykuchají kromě té hřídele ke kardanu (-20kg? komplet má 25kg)
- kardan dozadu tak zůstane z xD
2.2 M54 & 3.0 N52 & TSI
Uživatelský avatar
.Z3
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 153
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d

Příspěvekod Vana » čtv 19 říj 14:15

http://www.youtube.com/watch?v=JBVWkvMuh_k

pardon, jen mě to tak napadlo :)
Uživatelský avatar
Vana
Letec
 
Příspěvky: 1067
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4 (+xDrive - str. 15 a d

Příspěvekod pavproch » čtv 19 říj 16:59

@Z: smekám.... já tuhle myšlenku taky měl - asi 3 sekundy... pak mě to rychle přešlo.... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 10847
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53

Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD

Příspěvekod pavproch » čtv 19 říj 19:17

sem to oddělil do samostatného vlákna, imho si to zaslouží
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 10847
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53

Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD

Příspěvekod 911T » čtv 19 říj 22:14

Vzdy ma fascinuje takyto zapal pre vec, hlavne ked to postrada racionalitu. Naco vymyslat nieco co je uz vymyslene? Neni jednoduchsie auto ktore ti nevyhovuje(xDRIVE) prosto vymenit za RWD? To co na takom obchode stratis lahko vykompenzujes nakladmi na prestavbu odhliadnuc od toho ze to nikdy nebude dokonale riesenie. Rovnaky nonsens ako prekopavat automat na manual. Teda ak nemas ferrari kde by to uz dnes mohlo byt aspon financne obhajitelne. :D
911T
Pan Řidič
 
Příspěvky: 324
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD

Příspěvekod pavproch » pát 20 říj 06:20

Je ještě jeden úhel pohledu: "chcu předělat" protože např. (v mém případě) si už takovou motorizaci (díky posratému Bruseli) prostě nekoupím.... ~x(
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 10847
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53

Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD

Příspěvekod .Z3 » pát 20 říj 08:05

Díky za samostatné téma, teď už není cesty zpět :) Ale jak jsem psal, realizaci plánuju až po zimě.

Mi to zase tak iracionální nepřijde. Nových dílů bude minimum, spíš to bude pracné, ale zase se při tom pořeší údržba, která by se jinak stejně musela dělat. Taky je asi třeba zmínit, že auto má najeto 200 tis. km a čekala by mě repase nebo výměna toho předního diffu a možná i repase mezinápravové rozvodovky.

Přijde mi to menší zlo než prodej, výběr a dovoz jiného auta. Navíc, když se zběžně podívám na mobile.de, tak 330i E92 a manuálem a s N52-kou (tuším do 2008) tam je snad do 10ks. Už jenom provedení interiéru (all black) to vyfiltruje na pár kusů. Nehledě na to, že svoje auto jsem kupoval s 17 tis. km a tak nějak vím co mám a spoustu věcí už jsem si tam pořešil k obrazu svému...
2.2 M54 & 3.0 N52 & TSI
Uživatelský avatar
.Z3
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 153
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: BMW x-Drive (princip funkce) + předělávka na RWD

Příspěvekod Snowman000 » pát 20 říj 08:51

.Z3 píše:...že svoje auto jsem kupoval s 17 tis. km a tak nějak vím co mám a spoustu věcí už jsem si tam pořešil k obrazu svému...


Myslim, ze toto je argument proti ktoremu sa neda povedat fakt nic ;)
Drzim palce!!!
"If in doubt, flat out" - Colin McRae 1968-2007

"Take away the left pedal and it’s like chopping the driver’s balls off because you’ve lost all proper control of the car." - Lawrence Tomlinson
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
 
Příspěvky: 3468
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků