Stránka 1 z 2

Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: úte 10 říj 10:23
od RadekT
Dobrý den.Chci si koupit ojetinu honda crv 4x4 v benzínu r.v.2012-2013.Líbí se mi její velikost a docela to auto chválí.Teď jsem ale někde vyčetl že při testu umístili přední nápravu na válečky a rozjeli se ale zádní náprava nesepla pohon zádních kol což by při prokluzu měla udělat automaticky.Tak nevím co si mám teď myslet.Pošlete prosím nějaké info k této situaci?Předem Díky.RadekT.

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: úte 10 říj 10:46
od ctrl_j

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: úte 10 říj 10:58
od HondaMan
Hondy CRV jsme měli doma skoro 10 let. Nejdřve 1G, poté 3G, o které mluvíš.
Pohon 4x4 není technicky top resp. pokud bys vybíral auto podle pohonu 4x4, tak CRV bude na jednom z posledních míst. V reálném životě tj. včetně dovolených na horách a projíždění bídně udržovaných cest k horským chatám auto vždy dojelo bez problému a i při zanedbané údržbě (čti bez výměny oleje v AT převodovce, v diferenciálech...) ta auta jezdila i po 200tKm+

Je nutné si ale uvědomit, že CRV je spíše příměstské auto a "crossover" než plnohodnotné SUV. Má nižší podvozek než běžná SUV a i z toho se odvíjí slušné jezdní vlastnosti na silnici a omezení v "terénu".

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: úte 10 říj 12:06
od ctrl_j
No nevim, ale 2012-3 by mela byt bezpecne 4G nikoliv trojka.

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: stř 11 říj 09:45
od DoubleSix
Měl jsem Hondu CR-V 4G a fungovalo to podobně, jak uváděl HondaMan. Sice jeden z nejslabších pohonů 4x4, ale v reálných situacích jsem se bez problémů rozjel (na rozdíl od ostatních předokolek).
CR-V ale není úplně "řidičské" auto. Je to komfortní "mammy car". Podvozek dobře filtruje nerovnosti, na druhou stranu jsou větší náklony karoserie. Ale auto drží dobře stopu. Zpětná vazba od kol do volantu je bídná.
Výhodou oproti podobným SUV je velký kufr, dostatek místa na zadních sedadlech (bez problémů pro 3 dospělé osoby), velice přesné řazení (měl jsem manuál), obrovská zpětná zrcátka (ta mi teď chybí).

Za sebe mohu Hondu doporučit.

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: stř 11 říj 10:22
od Vana
HondaMan píše:... V reálném životě tj. včetně dovolených na horách a projíždění bídně udržovaných cest k horským chatám auto vždy dojelo bez problému ...
Já tedy v reálném životě CRV potkal když v zasněženém stoupání musela zastavit kvůli jinému autu a já se starým fulltime za ní. Ovšem po uvolnění cesty se CRV už nerozjelo. Pár minut jsem koukal jak se marně snaží, pak jsem zařadil kvalt, bez jediného prokluzu se na stejném místě rozjel, bezmocnou hondu objel přes závěj a zmizel pryč. Takže si myslím že CRV má skutečně limity citelně níže

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: stř 11 říj 10:38
od DoubleSix
Nemůžeš soudit auto podle kopyta, které sedí za volantem ;-)

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: stř 11 říj 10:45
od DoubleSix
Vana píše:Já tedy v reálném životě CRV potkal když v zasněženém stoupání musela zastavit kvůli jinému autu a já se starým fulltime za ní. Ovšem po uvolnění cesty se CRV už nerozjelo.
Já se s CRV na zledovatělém povrchu do kopce rozjel (sice s velkými prokluzy, ale rozjel), takže sníh by neměl být vůbec problém.

A neměla ta Honda náhodou jen celoroční gumy. Vím, že na CRV dávali z výroby celoroční pneumatiky. A dovedu si představit, že spoustě lidem to stačí. Já měl ale na zimu ješt zimní kola a rozdíl oproti celoročním byl velký.

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: stř 11 říj 11:20
od Vana
Pneumatiky jsem nezkoumal, jen to bylo na horách v oblasti s předepsanou zimní výbavou. Jasně mohlo to být gumama, mohlo to být autem ale ten chlap za volantem mi jako úplné kopyto nepřišel. V každém případě rozdíl v projevu obou aut byl víc než propastný, ať už byl způsobený čímkoliv

Jinak pro hodnocení kvality podle mého názoru nestačí že se auto někde nějak rozjelo. Daleko lepší je právě to přímé porovnání ve stejný čas a na stejném místě s jiným autem

Re: Pohon 4x4 Honda CRV

Napsal: stř 11 říj 12:17
od DoubleSix
On právě mohl stát na ledové plotně. Kdyby scouval do místa, kde si stál ty, tak by se třeba rozjel :-)

Ale bez debat ten systém Hondy je slabý. Sami to přiznávají a zdůvodňují to tím, že ten systém chrání před přehřátím / přetížením. Proto v okamžiku velkého prokluzu předních kol dozadu skoro nic nepošlou (ten systém by měl problém ten výkon přenést pouze na zadní kola).