Stránka 1 z 3

Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: úte 11 črc 21:34
od petrriha
Ahoj,

nekamenujte mě prosím, ale už dlouho, asi od doby, kdy jsem se začal o auta zajímat (= sledovat je), přemýšlím, z jakého důvodu mají nafťáky a nyní i novější benzíny zdvojené koncovky výfuku. Už poměrně dlouho se to snažím někde dohledat (v řádu měsíců, vždy mě popadne googlení), ale vždy skončím asi na špatně položeném dotazu (dostanu se do shopů nebo autotestů, kde se o výfuku a zdvojených koncovkách, typicky RS verze, apod. hovoří).

Je to nějaká technická vyfikundace, nutnost, frajeřina výrobce, nebo co?

Díky za info a mnoho šťastných kilometrů.

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: úte 11 črc 21:37
od Bully
Víc pruhů víc Adidas.

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: úte 11 črc 21:55
od petrriha
Nemyslím zdvojené ve smyslu "jedna vlevo, druhá vpravo", to vidím jako frajeřinu (http://www.tyden.cz/obrazek/201306/51b1 ... 2c4b8e.jpg).

Myslím zdvojenou jako třeba zde http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: stř 12 črc 07:36
od Vana
Možná je to vizionářství. Aby jsme se připravili na dobu kdy bude mít každý z obou válců svůj výfuk.

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: stř 12 črc 07:51
od řidičBOB
K čemu ti bude výfuk u auta do zásuvky?? :D

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: stř 12 črc 14:47
od Bully
Platí pořád to samé. V drtivé většině všech vozů jsou výfukové svody svedené do jediné trubky, jediného katalyzátoru a následně jediného tlumiče (resp. většinou 2 za sebou). Jejich další rozdvojování nebo "rozčtyřování" je v těchto případech z funkčního hlediska nesmysl a slouží jenom pro parádu. Naopak zvyšuje náklady na výrobu a hmotnost vozu. A je fuk, jestli koncovky čouhají po stranách vozu, nebo jsou navařené na tlumiči hned vedle sebe.

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: stř 12 črc 17:56
od Zajda
petrriha píše:http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).
Jedna trubka je na ka a druhá na dle.

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: stř 12 črc 20:53
od Stepan
poFL 3er už má dvojitou koncovku i u čtyřválců a nová 5er má 1+1 (podobně jako F10 535d) snad taky i u 520d, ne?

Ale je fakt, že ta jedna trubička o velikosti brčka vypadala u preFL dost směšně. Ale ten motor směšný je, tak co :D

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: stř 12 črc 21:18
od řidičBOB
Zajda píše: Jedna trubka je na ka a druhá na dle.
Ale to stejné mají i TSIčka a ty ka-dla nedělají :ymdevil:

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Napsal: stř 12 črc 21:55
od Zajda
V případě TSI se jedná o přípravu na situaci kdy přeskočí rozvody a motor začne dělat taky ka-dle. Bonusem je výrobní úspora při výrobě jediného typu tlumiče.

Na vážnější notu - co funguje nejlíp napoví motorsport. Rallycrosové speciály s turbo čtyřválci bez restriktoru a 500+ koňma mají zpravidla koncovku jednu, víceválce v jiných sériích pak 2.