Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Když se chcete ponořit do nitra...
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Bond007 »

A co optimalizace odvodu spalin díky klapkam? Na 130i byla dvojitá koncovka, jedna stále otevřená a druhá se otevíraly butterfly ventilem jen při vyšším zatížení
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Sajmik »

Golf VII před FL má - 1.2 tsi jedna koncovka, 1.4 tsi dvě koncovky - 0.2 určitě nepřidá potřebu pro další koncovku, takže čistě odlišení slabší verze od silnější, řekl bych..
to stejný měli donedávna i Baworáky
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Abre »

Tak puvodni smysl dvou oddelenych koncovek byl ze u V6, V8, V12 mela kazda rada valcu samostatny vyfukovy svod. Coz ovsem mimodek prozrazovalo silu motoru a fungovalo i jako vitany detergent na premotivovane ridice podmotorovanych FWD nakupnich tasek. Z toho duvodu ma dnes dva laufy kdejaky oturbeny R4, protoze Turbo Boost p*co!
Co se tyce dvojite koncovky na jedne strane. Davno je pouzivalo BMW pro atmo R6 a mozna mela nejakou realnou funkci pri vyssi zatezi, ale obavam se ze skutecny duvod byl stejny jako v bode 1.
Pajaa
Autoškolák
Příspěvky: 61
Registrován: pon 23 bře 14:56

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Pajaa »

Já osobně si tipuji, že dvojitá koncovka řeší něco s hlukem neboť snižuje rychlost proudění spalin.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16307
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od pavproch »

Abre píše:Co se tyce dvojite koncovky na jedne strane. Davno je pouzivalo BMW pro atmo R6 a mozna mela nejakou realnou funkci pri vyssi zatezi
Tak. V jedné koncovce je restriktor/klapa, který(á) se otevírá až myslím při 3500toček.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
petrriha
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 11 črc 21:30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od petrriha »

Pajaa píše:Já osobně si tipuji, že dvojitá koncovka řeší něco s hlukem neboť snižuje rychlost proudění spalin.
Myslíš? Jako že diesely odjakživa vydávaly více hluku, a proto mají odjakživa (= co pamatuji) zdvojenou koncovku? A proč i nové benzíny, tam by přeci s malým motorem měl být hluk menší sám o sobě, nebo nikoliv (jsem laik, ale zajímá mě to).
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Honza42 »

Je to kvůli emisím. Jedna koncovka je pro motor a druhá pro sondu na STK.
Chytřejší motory poznají, do které díry je strčená sonda, a posílají tam fialkovou vůni, vejfuk pak vždy do laufu bez sondy.
petrriha
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 11 črc 21:30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od petrriha »

Honza42 píše:Je to kvůli emisím. Jedna koncovka je pro motor a druhá pro sondu na STK.
Chytřejší motory poznají, do které díry je strčená sonda, a posílají tam fialkovou vůni, vejfuk pak vždy do laufu bez sondy.
To mi už začíná dávat smysl :-)

Otázkou pak je, proč to nebylo potřeba u starších benzínů a u nových (nebo jen některých z těch nových?) to potřeba je?
Uživatelský avatar
aikoN
Letec
Příspěvky: 1046
Registrován: stř 16 úno 18:32

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od aikoN »

Nejlépe řešené to mají základní verze Audin - jedna funkční koncovka a druhá falešná vedle, pod správným světlem průhledná.
Rychlost zabíjí!
rhinos
Mistr volantu
Příspěvky: 757
Registrován: pát 04 bře 11:21

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od rhinos »

přesně jak je psáno výše...
mám dvojitou koncovku a v jedné je klapka
Citroen C4 GP
Odpovědět