Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Když se chcete ponořit do nitra...

Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod petrriha » úte 11 črc 21:34

Ahoj,

nekamenujte mě prosím, ale už dlouho, asi od doby, kdy jsem se začal o auta zajímat (= sledovat je), přemýšlím, z jakého důvodu mají nafťáky a nyní i novější benzíny zdvojené koncovky výfuku. Už poměrně dlouho se to snažím někde dohledat (v řádu měsíců, vždy mě popadne googlení), ale vždy skončím asi na špatně položeném dotazu (dostanu se do shopů nebo autotestů, kde se o výfuku a zdvojených koncovkách, typicky RS verze, apod. hovoří).

Je to nějaká technická vyfikundace, nutnost, frajeřina výrobce, nebo co?

Díky za info a mnoho šťastných kilometrů.
petrriha
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 11 črc 21:30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod Bully » úte 11 črc 21:37

Víc pruhů víc Adidas.
Uživatelský avatar
Bully
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 24 lis 00:36

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod petrriha » úte 11 črc 21:55

Nemyslím zdvojené ve smyslu "jedna vlevo, druhá vpravo", to vidím jako frajeřinu (http://www.tyden.cz/obrazek/201306/51b1 ... 2c4b8e.jpg).

Myslím zdvojenou jako třeba zde http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).
petrriha
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 11 črc 21:30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod Vana » stř 12 črc 07:36

Možná je to vizionářství. Aby jsme se připravili na dobu kdy bude mít každý z obou válců svůj výfuk.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
 
Příspěvky: 1057
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod řidičBOB » stř 12 črc 07:51

K čemu ti bude výfuk u auta do zásuvky?? :D
--> Srdce má své důvody, o kterých rozum nic neví <--
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 15371
Registrován: stř 16 úno 20:26

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod Bully » stř 12 črc 14:47

Platí pořád to samé. V drtivé většině všech vozů jsou výfukové svody svedené do jediné trubky, jediného katalyzátoru a následně jediného tlumiče (resp. většinou 2 za sebou). Jejich další rozdvojování nebo "rozčtyřování" je v těchto případech z funkčního hlediska nesmysl a slouží jenom pro parádu. Naopak zvyšuje náklady na výrobu a hmotnost vozu. A je fuk, jestli koncovky čouhají po stranách vozu, nebo jsou navařené na tlumiči hned vedle sebe.
Uživatelský avatar
Bully
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 24 lis 00:36

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod Zajda » stř 12 črc 17:56

petrriha píše:http://old.vybermiauto.cz/data/car_images/32/catalog_1325621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).

Jedna trubka je na ka a druhá na dle.
271+132g CO2/km
Uživatelský avatar
Zajda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 450
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod Stepan » stř 12 črc 20:53

poFL 3er už má dvojitou koncovku i u čtyřválců a nová 5er má 1+1 (podobně jako F10 535d) snad taky i u 520d, ne?

Ale je fakt, že ta jedna trubička o velikosti brčka vypadala u preFL dost směšně. Ale ten motor směšný je, tak co :D
1.3MPi --> 2.0CRDi --> 1.4 16V --> ?
Uživatelský avatar
Stepan
Mistr volantu
 
Příspěvky: 942
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod řidičBOB » stř 12 črc 21:18

Zajda píše:Jedna trubka je na ka a druhá na dle.

Ale to stejné mají i TSIčka a ty ka-dla nedělají :ymdevil:
--> Srdce má své důvody, o kterých rozum nic neví <--
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 15371
Registrován: stř 16 úno 20:26

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvekod Zajda » stř 12 črc 21:55

V případě TSI se jedná o přípravu na situaci kdy přeskočí rozvody a motor začne dělat taky ka-dle. Bonusem je výrobní úspora při výrobě jediného typu tlumiče.

Na vážnější notu - co funguje nejlíp napoví motorsport. Rallycrosové speciály s turbo čtyřválci bez restriktoru a 500+ koňma mají zpravidla koncovku jednu, víceválce v jiných sériích pak 2.
271+132g CO2/km
Uživatelský avatar
Zajda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 450
Registrován: ned 04 lis 03:01

Další

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků