Stránka 5 z 5

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: pát 30 čer 08:29
od tommas
řidičBOB: Vím, že je to kvůli bezpečné vzdálenosti. Určitě nechci zpochybňovat jeho přínos a ani tvou zkušenost. Zvlášť když jsem tehdá s tím autem v tom roce najezdil jen pár tisíc km během asi dvou týdnů. Postupně jsem si zvykl na to, co mám čekat a jak tomu předcházet. :-)
Jen jsem tím chtěl říct, že v ČR bohužel mnoho řidičů nemá pochopení pro takovou mezeru (všichni jsou zvyklí se lepit ) a pak ta jízda nemusí být komfortní.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: pát 30 čer 08:37
od aikoN
Pro mě jako vnějšího pozorovatele jsou adaptivní tempomaty často nepříjemné. Stává se mi, že předjíždím v levém řadu kamionů, dožene mě někdo s adaptivním tempomatem - pozná se to právě podle toho velkorysého odstupu. Obvykle to bývá auto, co má pod kapotou, tak když se mezi kamiony vyskytne větší mezera, tak mu uhnu. Jenže adaptivní tempomat ještě několik vteřin po uhnutí chrápe a pak se začne jak s hnojem rozjíždět a já jsem ve výsledku zavřený za kamionem :-s

Herdek, to na to nemůže ten řidič dupnout "manuálně"?

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: pát 30 čer 09:00
od honziss
Ja myslim ze hlidani mrtvyho uhlu a aktivni brzdovy asistent co rozpozna nejen auto, ale i chodce nebo kolo jsou dobra vec. BSM mam az na poslednim aute a prekvapilo me, ze me to to proste nuti koukat do zrcatek castejc, coz je urcite dobre.

Oproti tomu tempomat s radarem na lexusu, byt podle me funguje velmi dobre (dokonce zvlada kolony a zastaveni) je se zvysujicim se provozem mene a mene pouzitelny, protoze v CR se nejakou bezpecnou vzdalenost proste nehraje.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: pát 30 čer 10:53
od driver
pavproch píše: při poměrně těsném předjíždění mu jakýsi asistent začal (proti jeho vůli) brzdit a málem ho zabil...
Nezabil ho spíše málem ten těsný odstup?
Posuzovat něco vytrhnutého z kontextu nechci, ale platí:
Když chci myškovat, tak si radar vypnu, ne?
Mimochodem, adaptivní tempomat má velký odstup?
Skočila Vám někdy pod kola zvěř?
Potom se všichni diví, co jako Ti řidiči dělali, že je na dálnici v levém v sobě 4-5 aut, na rovném, přehledném úseku?
No co by dělali, letěli 150 s třímetrovým odstupem, jedna ruka z okna a v druhé cigáro :D
Že to není možné? Ale je :))
Vrátím se k úvodní otázce, je to jako před třiceti lety diskuse na téma ABS, je to naprosto to samé.
Většina neumí vyhýbací manévr na plné brzdy bez ABS, ovšem ABS je jejich třídní nepřítel a pojistku mají vytaženou :))

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: pát 30 čer 11:39
od řidičBOB
aikoN: jak jsem psal - je to o řidiči. Může na to čipnout nebo taky může mít nastavený ten tempomat tak, že zrychlovat bude svižně. Nastavit ro lze...alespoň na Audi.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: pát 30 čer 11:56
od driver
Mimochodem kolega na novém autě měl špatně nastavené BiXenony.
Stane se, i když nevím jak.
Nadával na Dynamic Light Assist, říkám mu, ty oslňuješ ale na potkávačky i když DLA deaktivuješ!
Tak byl 2x v autorizáku. Pokaždé diagnostikou vše OK a odchod.
To už je ale nepochopitelné.
Nerozumí tomu, neumí se hádat, neví jak.
Poslal jsem ho na Regloskop na STK, seřídili, a konečně vyřešeno.
Teď to přijde.
To samé je teoreticky možné i pro radar.
Ten se taky kalibruje jako mlhovky dvěmi-třemi šrouby do ideální osy.
A jelikož on při 210kmh vidí pekelně daleko, tak jeden mm odchylka může udělat na tu vzdálenost metry a to tedy zásadní paseku, zvlášť u jednoradarových systémů. To pak znamená, že to bude totálně k ničemu a může to dělat psí kusy.
Jenže světla člověk pozná že svítí dobře nebo mimo. I když kolega ani to nepoznal. Není technický typ.
Radar těžko poznáš, že vidí "křivě" ikdyž jsi vedoucí servisu.
Jedině to překontrolovat přímo na kalibraci