Asistenti jsou super.
Všechny je používám, ale né vždy.
Je to jako tempomat někdy se to hodí, jindy ne.
Není řečeno, že to musíš mít puštěno 24h denně.
Problémy jsou jen ty, že to mnozí neumí ovládat, a i když se to naučí, neumí to rychle a intuitivně.
Někdo loví v menu minutu nastavení a někdo klikne na volantu klik klik a hotovo i poslepu v rychlomenu a jde to dokonce i deaktivovat okamžitě páčkou, ale jak v čem.
Použití je otázka. V Mini po městě nepotřebuješ skoro nic, v nějakém E klasse když máš za sebou 1100km, vypité 3kafe, dva redbully, přijde mlha, parkoviště v nedohlednu a nechceš se nechat u krajnice sešrotovat prvním kamiónem, tak si rád zapnu úplně vše a s oknama dole dojíždím na parking na krev. Někdo radši zastaví a uteče za svodidla, otázkou je co je lepší. Ale smysl těch asistentů je, jen ho umět využít.
Pravda je, že málo kdo má v aktivním tempomatu dva radary, akorát pár výrobců, zbytek jede na jeden a není to ono, a tak je to se vším a navíc, je to jako s ESP. Na autě z roku 2000 to škube a v krizovce než aby to uškodilo, to radši nedělá nic. Teď třeba Passat B8 umí na sněhu ESP vyvolat přetáčivý smyk a i ho zase srovnat, abys na sněhu stihl odbočit ale nepřetočil se nebo neodplul po tečně do škarpy. Nevídané. Akorát že zase všichni bečí, že to nejde vypnout. Jde. Stačí na diagnostice změnit nastavení a můžete mít ten třetí stupeň zcela OFF vše.
Akorát nevím proč, ale to je jiná věc.
Poslední téma je, že dodavatelé vypouštějí nedodělky. Koupíte si B8 a vezmete tři ročníky a každý ma jiné jednotky nebo aspoň soft. Potom na něčem jde aktualizace a na něčem to je od začátku starý šrot a nebude to nikdy OK.
To se týká třeba i Navigací, co na počátku dělaly psí kusy a řešení bylo čekejte, až bude nový soft a potom až byl, není podporováno, máte staré auto
A ty asistenty mají aktualizace jednotek zrovna takové, něco jde, něco ne, co jde, tak stejně nejde napoprvé, všechno on-line, furt dokola odmítat diselgate, je to někdy otrava.