Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od Kavis »

Pre crash ve fabii 3 mi za posledni mesic 3x vyhodil kotvu, kdyz jsem to vubec nechtel a bez brzdeni pipal zbytecne uz tak 10x.. Napriklad tempomat 65km/h, asi 100m prede mnou zacalo auto odbocovat doleva zrovna v pravotocice zatacce, uz byl davno v protismeru a kdyz jsem byl tak 30 m za nim a muj pruh byl volny, tak najednou asi na pul vteriny plne brzdy s abs a pak si to teprve vsimlo, ze tam misto je. Clovek se kolikrat lekne jak prase, kdyz to uplne zbytecne zacne brzdit. Vypnout to jde, ale v teplych mesicich to radsi nechavam tak, kdybych se nekam zadival :D
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26979
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od řidičBOB »

- Hold hill control: pro ty, co se neumí rozjet do kopce je to vcelku užitečný pomocník.
- Asistent sjíždění svahů: měl jsem možnost otestovat jak na sněhu, tak v terénu a musím říct, že tohle funguje dobře...určitě lépe než jsem to sjížděl klasicky pod brzdou.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od driver »

Asistenti jsou super.
Všechny je používám, ale né vždy.
Je to jako tempomat někdy se to hodí, jindy ne.
Není řečeno, že to musíš mít puštěno 24h denně.
Problémy jsou jen ty, že to mnozí neumí ovládat, a i když se to naučí, neumí to rychle a intuitivně.
Někdo loví v menu minutu nastavení a někdo klikne na volantu klik klik a hotovo i poslepu v rychlomenu a jde to dokonce i deaktivovat okamžitě páčkou, ale jak v čem.
Použití je otázka. V Mini po městě nepotřebuješ skoro nic, v nějakém E klasse když máš za sebou 1100km, vypité 3kafe, dva redbully, přijde mlha, parkoviště v nedohlednu a nechceš se nechat u krajnice sešrotovat prvním kamiónem, tak si rád zapnu úplně vše a s oknama dole dojíždím na parking na krev. Někdo radši zastaví a uteče za svodidla, otázkou je co je lepší. Ale smysl těch asistentů je, jen ho umět využít.
Pravda je, že málo kdo má v aktivním tempomatu dva radary, akorát pár výrobců, zbytek jede na jeden a není to ono, a tak je to se vším a navíc, je to jako s ESP. Na autě z roku 2000 to škube a v krizovce než aby to uškodilo, to radši nedělá nic. Teď třeba Passat B8 umí na sněhu ESP vyvolat přetáčivý smyk a i ho zase srovnat, abys na sněhu stihl odbočit ale nepřetočil se nebo neodplul po tečně do škarpy. Nevídané. Akorát že zase všichni bečí, že to nejde vypnout. Jde. Stačí na diagnostice změnit nastavení a můžete mít ten třetí stupeň zcela OFF vše. :-bd Akorát nevím proč, ale to je jiná věc.
Poslední téma je, že dodavatelé vypouštějí nedodělky. Koupíte si B8 a vezmete tři ročníky a každý ma jiné jednotky nebo aspoň soft. Potom na něčem jde aktualizace a na něčem to je od začátku starý šrot a nebude to nikdy OK. :ymtongue: To se týká třeba i Navigací, co na počátku dělaly psí kusy a řešení bylo čekejte, až bude nový soft a potom až byl, není podporováno, máte staré auto :D A ty asistenty mají aktualizace jednotek zrovna takové, něco jde, něco ne, co jde, tak stejně nejde napoprvé, všechno on-line, furt dokola odmítat diselgate, je to někdy otrava.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od _sulcik_ »

řidičBOB píše:- Hold hill control: pro ty, co se neumí rozjet do kopce je to vcelku užitečný pomocník.
Myslím, že do kopce se rozjíždět umím, ale Hill hold stejně považuju za užitečný, aspoň člověk pošetří spojku. A vůbec nejvíc se hill hold hodí pro mizerný automatický převodovky. :D :D
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26979
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od řidičBOB »

Tam je to ale autohold... Což ani není tak kvůli mizerné převodovce, jako kvůli tomu, aby si na křižovatce nemusel stát na brzdě...což u některých aut (Golf/Passat...) nemá vliv na rozsvícené brzdovky, protože tady svítí, i když řidič na brzdě nestojí; auto stojí na autoholdu.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od Stepan »

Já mám nejradši koncernovou nápovědu pro řazení. Bez ní bych přišel o spoustu skvělých zážitků. Třeba jízda 50km/h na pětku. V 1.6TDi :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16304
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od pavproch »

Ten konzernový našeptávač rychlosti de (aspoň teda v Oftáce II.) snadno vypnout přes BC. Drahá ho má "on" v Leguánovi (bylo mi zakázáno študovat esli tam de vypnout či ne) a .... je to teda zdroj zábavy, jj.... už sem to tu psal.... myslím že občas navrhuje řadit 6 i v šedesáti.... ale řidič má co? řidič má čumět PŘED AUTO, ne NA BUDÍKY, že.... :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od jerry »

Nejhorší je, že asistenty využívají lidi, který se nikdy nenaučili jezdit. A díky tomu se ani nikdy nenaučí. Podle toho to na silnicích vypadá. Ale co zase brečím, bude hůř :(
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26979
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od řidičBOB »

To si ani nemyslím... Mladá generace se k autům, co tyhle vychytávky mají, masově nedostane, protože no money. Ta starší, která si to může dovolit (mezi ní se počítám už i já), se učila jezdit na jiných "strojích" a pokud jim bylo dopřáno, jezdit se naučili.
Podle mne jsou horší mladí, co si dnes jako první auto zadováží obstarožní povoz, co má 200k+, nejlépe pohon na zadek a nabydou dojmu, že jim silnice patří. Vždyť je to tady furt téma co téma: moje první auto do xy peněz - požadavky: může to být cokoliv, hlavně ať je to silné a BMW :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2538
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Příspěvek od Vrooom »

To presne sedi na me :-DD
Odpovědět