Řešíme spor, jaký je důvod vyššího výkonu u přeplňovaného motoru oproti motoru s atmosférickým plněním.
Nesouhlasím s názorem, že vyššího výkonu je dosaženo "vyhnáním" do otáček. Jsem toho názoru, že podobné motory, (turbo - atmosféra) se otáčkami výrazně neliší. Prostě se do válců nacpe více směsi, a tím je vyšší tlak na písty. Řeč je o zážehových motorech, nikoliv vznětových.
Prosím o Vaše názory.
Zdenek
Motor. Turbo - atmosféra
Re: Motor. Turbo - atmosféra
Přeplňované motory jsou prostě výkonnější tím, že turbo vzduch stlačí a tím se ho do válce dostane více než u atmosférického motoru.
Víc vzduchu = více paliva při zachování otáček i poměru směsi jako u atmo. motoru.
Při jednom cyklu válce se tedy spálí i více paliva = vyšší výkon.
Víc vzduchu = více paliva při zachování otáček i poměru směsi jako u atmo. motoru.
Při jednom cyklu válce se tedy spálí i více paliva = vyšší výkon.
Re: Motor. Turbo - atmosféra
Nehledě na ostatní aspekty, úkol turbodmychadla je prostý - využít energii výfukových plynů na více kyslíku pro spalování.