Krátké trasy - rozdíl v opotřebení diesel vs. benzín
Krátké trasy - rozdíl v opotřebení diesel vs. benzín
Čau, zajímá mě jedna věc v rozdílu mezi dieselem a benzínem. VÍM, že na kratší vzdálenosti rozhodně benzín, ale o jak moc (jestli se to dá +- vyjádřit) se rychleji kazí diesel? Práci mám 8,5 km cca. Diesel mě láká zkrátka víc a auto chci, aby sloužilo cca na 3-4-5 let, neplánuji ho na 10 let dopředu. Samo beru v potaz, že motor bude ok a bude pravidelný servis. Pro představu, dívám se po bmw 525d automat (rok cca 05,06,07),... či při takové vzdálenosti mám prostě koupit 2 nebo 2,5 l benzín - chci něco živějšího celkově takže žádný 1,4 tsi nebo 2,0tdi pod 100 kw. Jinak při sotva zahřátým motoru v této vzdálenosti, je pak ta spotřeba při stejné motorizaci u dieselu a benzínu podobnější než pak při delší trase? Díky moc.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2048
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Rozdíl v opotřebení
Já na tyhle "pravdy" nedám...Dejvák píše:VÍM, že na kratší vzdálenosti rozhodně benzín,...
Re: Rozdíl v opotřebení
Jestli to cos popisoval bude většina jízd tak je diesel čirý nesmysl. Benzin nebude tolik trpět z prostého důvodu že se aspoň občas přiblíží provozní teplotě.
Spočítejme si co tím cestou do práce můžeš ušetřit, kdybych spotřebu benzinového 6válce stanovil na 10l/100 a dieslu 6l/100 (v reálu bude rozdíl spíš menší):
21dní * 2*8,5 km => 357 km => 35,7 l benzinu * 31 Kč = 1107 Kč.
21dní * 2*8,5 km => 357 km => 21,42 l nafty * 30 Kč = 643 Kč.
Úžasých 464 Kč za měsíc v kapse. Budeš- li takto šetřit 4 roky v kuse, ušetříš si třeba na nové turbo
Spočítejme si co tím cestou do práce můžeš ušetřit, kdybych spotřebu benzinového 6válce stanovil na 10l/100 a dieslu 6l/100 (v reálu bude rozdíl spíš menší):
21dní * 2*8,5 km => 357 km => 35,7 l benzinu * 31 Kč = 1107 Kč.
21dní * 2*8,5 km => 357 km => 21,42 l nafty * 30 Kč = 643 Kč.
Úžasých 464 Kč za měsíc v kapse. Budeš- li takto šetřit 4 roky v kuse, ušetříš si třeba na nové turbo
《》
Re: Rozdíl v opotřebení
Souhlas, ale realita bude daleko horší, protože na krátké trasy nebude 6hrnek v naftě jezdit za 6 ani náhodou...
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Rozdíl v opotřebení
Na každodenní dojíždění 8,5 km se hodí nějaký prskolet 1,2 litru. Šestiválec je kvůli tomu škoda startovat.
Ale pokud chce nutně něco výkonnějšího a většího, tak jak nemám hybridy rád, tak tohle je přesně parketa pro Plug in hybrid.
Ale pokud chce nutně něco výkonnějšího a většího, tak jak nemám hybridy rád, tak tohle je přesně parketa pro Plug in hybrid.
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 884
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdíl v opotřebení
Já jezdil 10 let s 320 CDi Merglem do práce 8km denně a howno se stalo,jen to žralo furt 11l. Teď to jezdíme A6 2,0 Tdi a VW Multivan 2,5 Tdi ,nebo Touareg 3,0 Tdi a vůbec to neřešíme,prostě jezdíme a serrem na to.
Carrera S ,Tesla 3 Highland LR,Audi Q3 TSi, AR Stelvio 2,0T, MB SL Cabrio,MB Sprinter,Honda opice, atd ...
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2048
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Rozdíl v opotřebení
Přesně tak.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2048
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Rozdíl v opotřebení
Nic. Spokojenost. Nevím o něm.
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 884
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdíl v opotřebení
Nejhůř to u nás trávil Multivan ,vozí jen děti do školy,máme ho 10 let a už byl DPF dvakrát čštěnej za 140tkm,co jme najeli od novoty,jinak je důležité,aby bylo vše v pořádku,hlavně,hlavně /vstřiky a čidla/.Ty jsou totiž vždy příčinou špatných hodnot ,špatného vstřikování ,špatné funkce regenerace a následného ucpání.Samotné DPF se skoro nikdy samo nerozbije.
Carrera S ,Tesla 3 Highland LR,Audi Q3 TSi, AR Stelvio 2,0T, MB SL Cabrio,MB Sprinter,Honda opice, atd ...