Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Když se chcete ponořit do nitra...
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od bitmap »

V prvni rade bych dal poradny olej a ne ch*anky typu Castrol, Shell, OMW atd. Budete mit kvalitnejsi olej a jeste usetrite.
Ty viskozitni indexy maji nejaky rozptyl, takze i kdyz cisla jsou stejna, nektere oleje mohou byt pri provozni teplote hustsi nez jine a tim padem zdvihatka utisit, takze nejaka zmena nemusi nutne souviset s prechodem na 10W, protoze to cislo udava jen parametry pri nizkych teplotach oleje.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od goes »

co to je "kvalitni olej" ? v ramci toho kdo olej vyrabi a ostatni jen rebrenduji jich moc neni ;) to je jako s palivem, neni az takovy rozdil v oleji, ale v primesich, co tam jednotlivy "vyrobci" davaji. takze co je "dobry olej"?

ta viskozita spise urcuje teplotni podminky pouzivani.
Uživatelský avatar
LorDrummer
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: sob 19 bře 21:15

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od LorDrummer »

bitmap píše:V prvni rade bych dal poradny olej a ne ch*anky typu Castrol, Shell, OMW atd. Budete mit kvalitnejsi olej a jeste usetrite.
Ten Shell tam nalili v servisu po tom, co jsem legenda koupil a ještě neřešil, jaký olej bude motoru nejvíce vyhovovat. Navíc byl výrobcem předepsán jako doporučený, tak jsem v něm neviděl žádnou chybu.
bitmap píše:Ty viskozitni indexy maji nejaky rozptyl, takze i kdyz cisla jsou stejna, nektere oleje mohou byt pri provozni teplote hustsi nez jine a tim padem zdvihatka utisit, takze nejaka zmena nemusi nutne souviset s prechodem na 10W, protoze to cislo udava jen parametry pri nizkych teplotach oleje.
Nejspíš jsem se předtím špatně vyjádřil a vím, že stejná specifikace SAE neznamená stejnou kvalitu a vlastnosti oleje. Teď mám objednaný Valvoline Durablend 10W-40, který byl dalšími majiteli vyzkoušen a pomohl hydroštely utišit.
What good is dreaming it if you don’t actually do it
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od bitmap »

goes: kvanitni motorovy olej je v prvni rade vyroben z kvalitniho zakladoveho oleje, takze nejdrive vyradime vsechny "fully synthetic" lektvary z hadich ocasku vyrobene z HC zakladu a potom muzeme pokracovat dale. Voditkem nam dale muze byt take to, ze obvykle existuje neprima umera mezi kvalitou produktu a kvalitou marketingu dane znacky, takze si se zajmem prohledneme krasnou reklamu na Shell a Castrol a nasledne zakoupime neco napr. od Q8, Liqui-Moly nebo Millers oils.

LorDrummer: vyrobce doporucuje to, co je dobre pro nej jako pravnickou osobu, ne to, co je nejlepsi pro Vas jako majitele vozidla. V zajmu vyrobce jsou zejmena tri veci: 1. aby vydelal, 2. aby vyrobek splnil veskere platne emisni normy po dobu trvani zivotnosti 3. aby se vyrobek rozpadnul na prach nejlepe az po uplynuti zarucni lhuty.
Dlouha zivotnost a dlouhodoby bezproblemovy provoz neni krome vas v zajmu nikoho.
Ja na emise a zisky vyrobce kaslu, takze ve vsech svych autech od VW TDI az po RR V8 dlouhodobe a naprosto bez problemu pouzivam navzdory doporucenim a predepsanym normam Mobil1 5W50 a vsem majitelum, kterym servisy lejou predepsane "lehkobezne eko oleje", a potom se potykaji s lahudkami jako vydrene krouzky, vacky, vydrene a cvakajici hydrostely atd., se jen tise smeju :)
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od mmira »

bitmap: mohl byste tu problematiku oleju prosim trochu rozvest? idealne v novem vlakne. nejde mi az tak o to, co znamena 5W-40 atd, ale prave o podrobnejsi informace o znackach, olejich, ktere produkuji, aditivech, treba tech zakladnich olejich....
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od goes »

mmira: pokud by byl zajem, mohl bych to rozvest par let jsem v olejich po boku jinych dilu pracoval. Akorat nevim, zda bys to unesl. Navic naprosto dokonale rozpsane pro poskytnuti informaci z 95% je to na www.oleje.cz a v podstate popis toho co jake znaceni znamena by byl jen prepis tamnich clanku, coz uznas je zbytecne. Mozna by bylo zajimave uvest ony primarni vyrobce, pak ty, kteri prekupuji modifikuji a prodavaji a jake znacky jsou "ty lepsi", ale tam hrozi to, ze hlavne u onoho "co je lepsi" nastane nekolik nazorovych sporu, jelikoz nic jednoznacneho neexistuje.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od mmira »

klidne zpracuj, ale bez vykriku, ze to stejne delaji jen 3 firmy ;).

me hlavne zaujala ta prvni cast. co si mam ptredstavit pod
bitmap píše:....vsechny "fully synthetic" lektvary z hadich ocasku vyrobene z HC zakladu....
soucasne musim priznat, ze uvedene firmy, s vyjimkou Q8 neznam a slysel jsem o nich poprve.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od bitmap »

mmira: moje znalosti nejsou v teto oblasti nijak hluboke, oznacil bych to spis jako takovy uzivatelsky zaklad, takze na nejake teoreticke mudrovani nemam vybavu, navic jak pise kolega goes, vse uz je na internetu velmi podrobne popsano, takze staci jen hledat.
Co se tyce "lektvaru z hadich ocasku", staci si dohledat technicke listy jednotlivych oleju a overit prislusne parametry, pripadne zkusit najit na internetu, jestli nekdo na tom oleji uz nedelal analyzu cerstveho a nasledne vyjeteho oleje. Ja oleje, u kterych technicky list neni k dispozici vyrazuju rovnou, protoze vyrobce nejspis velmi dobre vi, proc ho nezverejnuje a potom v druhem sledu hned oleje na jine nez synteticke bazi. Proto je potreba dat si pozor na marketingove oznaceni "fully synthetic oil", ktery ma plne synteticky mozna tak obal, ve kterem je zabaleny, ale olej samotny je prachsprosty hydrokrak.
Potom uz je na vkusu kazdeho soudruha jakou znacku a parametry si zvoli.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od Vana »

bitmap píše:.... Voditkem nam dale muze byt take to, ze obvykle existuje neprima umera mezi kvalitou produktu a kvalitou marketingu dane znacky, takze si se zajmem prohledneme krasnou reklamu na Shell a Castrol a nasledne zakoupime neco napr. od Q8, Liqui-Moly nebo Millers oils...
stejně bych byl opatrný
například kvůli mizerné kvalitě "prvotřídního" závodního 2T oleje od Q8 jsem třikrát zadřel motor
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od bitmap »

Shit happens, ale 3x za sebou, to uz nastve.
Tyhle tri znacky jsem neuvedl jako etalon, pred kterym by se vsichni meli klanet, ale jen jako priklad, kde se da poridit veskrze kvalitni olej za velmi rozumnou cenu, nebo spickovy olej za cenu ch*anek doporucenych vyrobcem, nic vic.
Odpovědět