Re: Zimní/letní? Už máte přezuto?
Napsal: úte 10 říj 20:21
Mám na předku ten Nokian a spokojenost.
Fórum pro náročné řidiče a majitele aut
https://forum.autoforum.cz/
taky Dunlopx2005 píše:rychloanketa:
a) Nokian WR A4 XL
rozměry pneu: 215/55 R17
index rychlosti: V (240 km/h)
index nosnosti: 98 (730 kg)
3 320 Kč s DPH za kus
nebo
b) Goodyear UltraGrip Performance G1 XL FP
rozměry pneu: 215/55 R17
index rychlosti: V (240 km/h)
index nosnosti: 98 (730 kg)
3 994 Kč s DPH za kus
nebo
c) Dunlop Winter Sport 5 XL MFS
rozměry pneu: 215/55 R17
index rychlosti: V (240 km/h)
index nosnosti: 98 (730 kg)
3 994 Kč s DPH
na předohrab 180 koní převážně po Praze + dálnice + 3x za sezonu hory (Rakousko/Itálie)
Ja mal moznost zobrat za hodne dobru sumu Micheliny Alpin 5, ale nakoniec som po predoslej pozitivnej skusenosti s Nokianmi zase zvolil WR A3, ich charakter mi jednoducho sedi a nesklamali na ziadnom aute a v ziadnom rozmere.Jsem přesvědčen o tom, že kvalitu produktů je nutné vnímat v celé jejich šíři, s přihlédnutím k jejich účelu či očekávání pravděpodobných zákazníků, což nejde otisknout do žádné tabulky. A pneumatika nakonec není jiná - ano, hodnotitelných aspektů je méně, a tak k „tabulkismu” svádí, pořád je jich ale příliš mnoho na smysluplný excelovský pohled. Jak chcete bodově exaktně vyjádřit fakta, že chování pneumatiky se průběžně mění v závislosti na teplotě vzduchu, čerstvosti či rozbředlosti sněhu, použitém posypovém materiálu, typu asfaltu a nakonec i modelu auta? Nijak, to není možné, zvolíte jedno auto a pár úzce definovaných typů podmínek, jenž některým pneumatikám sednou více a jiným méně. Ale co to říká o životě s nimi? Navíc v podmínkách rozličných zemí?
Po mém soudu velmi málo a vítězem to činí účastníka, který nejlépe obstojí v testech často s předem dobře známým průběhem. Vítězem je nejlepší pneumatika pro test, víc nic. Stejně jako je tomu ostatně i v nárazových zkouškách, stačí se podívat, jak dopadly některé hvězdy evropských crash testů v netradiční zkoušce americké IIHS.
A ještě poslední poznámka, než se dostaneme k věci (omlouvám se, ale cítím nutkání tyto okolnosti v rámci prvotiny vysvětlit) - byl jsem v minulosti účasten několika představení různých nových pneumatik, málokdy jsem z takové akce ale podal report podobného typu. Proč? Přesně z výše zmíněných důvodů - na prezentaci bylo pneumatice obvykle nastaveno zrcadlo s předem namalovaným obrazem, který jej pochopitelně stavil do co nejlepšího světla. Pokud měla pneumatika fungovat např. z hlediska brzdné dráhy na mokru či schopnosti odolávat bočnímu přetížení na suchu, byla prezentována především těmito způsoby. Jsou to důležité vlastnosti? Jistě jsou. Ale říkají něco o pneumatice jako celku a její schopnosti obstát ve všech podstatných situacích, které při jízdě autem mohou nastat? Nikoli a vystavit ji hodnocení pouze na základě takto úzkého pohledu na věc by k vám nebylo fér, a tak jsem se mu vždy vyhnul.
Já vám to i věřím (a i proto jsem je 2krát zkusil), ale já prostě poznal něco úplně jinýho a když to porovnám s "obyč" rozumnýma gumama tak vlastně nevím proč to zkoušet dál. Možná jsem měl smůlu na špatný kus, nebo já nevím co... Ale je fakt, že mám často diametrálně odlišný názory na gumy obecně, takže chyba může být klidně u mě.Snowman000 píše:Ja mal moznost zobrat za hodne dobru sumu Micheliny Alpin 5, ale nakoniec som po predoslej pozitivnej skusenosti s Nokianmi zase zvolil WR A3, ich charakter mi jednoducho sedi a nesklamali na ziadnom aute a v ziadnom rozmere.