Stránka 5 z 6

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 17:23
od goes
a 3. generace? jinak haldex dela i diferaky ;)

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 17:26
od pavproch
třetí gen ve škodoffce nebyla, čili nevěděl (a já tím pádem taky ne...)

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 17:33
od goes
jinak ono tech 0-5-10% apod. to je stejne jen marketingovy tah, ktery nema prakticky zadny vyznam.

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 17:43
od pavproch
nemáš tak úplně pravdu...

s H1 (Oct. I 4x4 1.8T) jsem nalítal asi 140kkm
s H2 (Oct. II 4x4 1.9TDi) asi 240kkm
a fčíl s H4 (Scout 1.8TSI) prozatím enem 23kkm

Mezi chováním H1 (0% dozadu) a H2/H4 (něco málo jde dozadu trvale) vůči autu/řidiči je zásadní rozdíl:
v okamžiku připojení H1 to vždy s tím autem řádně zacloumalo (ne nadarmo taky všechny auta s H1 měly povinně ESP), u H2/H4 nepoznáš okamžik, kdy začně jít víc Mk dozadu...

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 17:46
od goes
pavproch píše:nemáš tak úplně pravdu...

s H1 (Oct. I 4x4 1.8T) jsem nalítal asi 140kkm
s H2 (Oct. II 4x4 1.9TDi) asi 240kkm
a fčíl s H4 (Scout 1.8TSI) prozatím enem 23kkm

Mezi chováním H1 (0% dozadu) a H2/H4 (něco málo jde dozadu trvale) vůči autu/řidiči je zásadní rozdíl:
v okamžiku připojení H1 to vždy s tím autem řádně zacloumalo (ne nadarmo taky všechny auta s H1 měly povinně ESP), u H2/H4 nepoznáš okamžik, kdy začně jít víc Mk dozadu...
tim to opravdu neni, mnoho aut ma nula do zadu a pripojuje se zadek az je treba a pripojeni nepoznas. nejvice citelne to bylo u CRV minule generace tam to nechutne kopalo.

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 18:28
od pavproch
bodejď by to nekopalo, dyž to je to vlastně haldex:
wiki píše:Honda's Real Time 4WD system on the CR-V utilizes a Dual hydraulic Pump Rear Differential and 4WD Transfer case. The dual pump rear differental operates the front wheels during normal conditions then automatically transfers power to the rear wheels when needed, without the driver engaging the system.

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 18:30
od goes
jaky furt "haldex" uvedom si, ze haldex je jenom firma, ta dela mrte veci, dela samosvory, diferaky a dela taky mezinapravovou spojku kterou par automobilek montuje. takovych haldexu je na trhu dobrych deset.

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 18:32
od pavproch
máš pravdu, srry za míchání jablek mezi hrušky... :ymblushing:

Že ten popis ale přesně sedí na připojitelnou zadní nápravu, za tím si stojím... a když se to připojování děje skokově, tak se není co divit, že to kope.

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 18:34
od goes
dyt tak ty systemy funguji, ze se pripoji zadek (predek). Ma to tak suzuki, nissan, mitsu, bmw, fiat, vw, volvo, opel... a dalsi. Nekterzi ze jmenovanych nabizi u ruznych modelu ruzne typy pohonu. Nissan ma jak pripojitelny (xtrail) tak treba klasicky full time (patrol)

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Napsal: sob 19 bře 18:43
od pavproch
ale jo, jasný...

Asi nejsem schopen dneska se vyňadřit správně a srozumitelně (budiž mi omluvou, že ležim doma s chřypajznou) - jde o to jak se ta druhá náprava připojuje a jestli ta změna přerozdělování Mk ovlivňuje stabilitu auta nebo ne. IMHO jakákoli náhlá/velká změna rozdělení Mk mezi nápravy musí nutně vést ke snížení stability auta.