Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

mmira píše:... dozadu muze jit taky jen 50%. alespon stejne jako v pripade haldexu jsem nenarazil na zdroj, ktery by tvrdil neco jineho....
tak já se hlásím
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od mmira »

Vana píše:mmira: přesněji řečeno haldex nemá žádné maximum
sepnutý hladex (to stejné i x-drive a další) v podstatě představuje tuhou hřídel
a tuhá hřídel neumí nijak aktivně rozdělovat momenty, a už vůbec ne udržovat něakých 50:50
aktuální rozdělení (tedy něco jako odběr) momentu závisí pouze na odporech jednotlivých kol nebo náporav
plne sepnuty haldex predstavuje uzavreny mezinapravovy diferencial, tedy 50:50. vic se dozadu nedostane ani s pomoci bozi. a pak je to o normalni funkci napravovych diferencialu, kde jen u posledniho haldexu XWD existuje moznost vektorovani mezi zadnimi koly. tedy ze maximum momentu prenaseneho na zadni napravu jde jen na jedno kolo.

najdi mi oficialni zdroj, ktery tvrdi neco jineho, pak uverim. sam VW ve svem popisu k B5.5 pise
Compared to the Torsen, the Haldex can direct torque more unequally to the front wheels (from 100:0 to 50:50 front-to-rear bias), thus providing a wider bias range than the 75:25 to 25:75 of the B5 Passat. Haldex is a reactive-type system, behaving as a front-wheel-drive vehicle until slippage is detected, at which point up to a maximum of 50% of the torque can be transmitted to the rear axle.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od merlin »

Nemoze to byt riesene inym stalym prevodom v prednom a zadnom diferencialy?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od KoPP »

předkem se může přenášet skoro nula a všecko zadkem... je to spojený ... tedy ano na suchu by to dělalo 50:50 ale protáčející přední náprava nepřenese nic a zadní jelikož je pevně spojena s přední se otáčí stejnou rychlostí a auto žene kupředu a to klidně celým momentem motoru.
Slow and serious
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od mmira »

aha, bavime se kazdy trochu o necem jinem. ale dobre, tuto interpretaci jsem ochoten akceptovat.

merlin: je tam spojka, tedy to same, co je haldex. jen je primo v prevodovce. takze plati to same
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

mmira píše:...plne sepnuty haldex predstavuje uzavreny mezinapravovy diferencial, tedy 50:50. ...
kdepak, 50:50 naopak rozděluje plně otevřený diferenciál
mmira píše:...am VW ve svem popisu k B5.5 pise
Compared to the Torsen, the Haldex can direct torque more unequally to the front wheels (from 100:0 to 50:50 front-to-rear bias), thus providing a wider bias range than the 75:25 to 25:75 of the B5 Passat. Haldex is a reactive-type system, behaving as a front-wheel-drive vehicle until slippage is detected, at which point up to a maximum of 50% of the torque can be transmitted to the rear axle.
PR pracovníci VW a nejen VW jsou trotli a vůbec tomu nerozumí
nevěř jim a myslím to upřímně :)
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od mmira »

moment, tohle si musim vyjasnit. mozna jde jen o nazvoslovi. uzavreny diferencial zbusobi to, ze vystupni hridele maji shodne otacky jako vstupni hridel. tedy uz to neni diferencial, ale jen kuzelovy prevod. to je presne situace plneho sepnuti haldexu. nevim o tom, ze by za prevodovkou aut s haldexem byl i diferak, takze v podstate jde o mezinapravove uzavreny system. rekneme, ze obe napravy maji stejnou trakci. v tu chvili se budou vsechna kola otacet stejnou uhlovou rychlosti ne kvuli odvalovani, ale kvuli pohonu. nemuze proste nastat stav, kdy se zadni naprava bude otacet rychleji nez predni. coz z podstaty veci umi xDrive.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

kuželový převod není součástí diferenciálu, je k němu pouze přišroubovaný
jinak máš pravdu
ale uzavřený x-drive taky neumí otáčet zadkem rychleji než předkem
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

ale že se vsechna kola otačejí stejnou uhlovou rychlosti neznamená, že na ně jde stejný moment
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od merlin »

Ak mas rozdelenie hmotnosti 60/40, tak nerozumiem naco je dobre v zaklade prenasat vecsiu silu na zadnu napravu?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Odpovědět