Stránka 2 z 2

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Napsal: pát 15 črc 12:44
od GeneHawkins
Čičo píše: pát 15 črc 11:38 Slabý brzdný účinok a gumový brzdový pedál sú dve rôzne veci.
Já nepíšu o slabém brzdném účinku. Já píšu o tom, že pokud nevymění všechno, bude to brzdit nahovno. A pak taky.
Ty bubny jsem jmenoval proto, že pokud to komplet nevyměnil, má kuželové bubny, a to má přímý vliv na gumový brzdový pedál. Je to honba za chimérou. Ztráta času a peněz. Bude to už prostě brzdit nahovno navždy. Což ostatně nebude u 25 let starého auta trvat tak dlouho...

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Napsal: sob 16 črc 12:17
od PaulB
Díky za reakce, asi mi opravdu nezbude, než zajet do Toyoty.
Ovšem včera se stalo cosi divného. Přitáhl jsem domů vozík, vypřáhl ho a objel ještě jednou blok kvůli parkování, a auto najednou brzdilo jak divé! Bohužel dnes už je zase všechno při starém. #:-s To jsem z toho jelen...

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Napsal: sob 16 črc 20:58
od M.Z.
Mě to přijde jako vynechávající posilovač brzd.

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Napsal: ned 17 črc 09:04
od PepaSFI
vynechávající posilovač by zaručeně poznal, stačí zkusit pustit auto z kopce s vypnutým motorem a brzdit, nebo jet v autě taženým na laně. To tak strašně nebrzdí že z toho máš voči vykulený jak sova pálená. Tak popořadě, čím to je když pedál měkne a pruží? No nejspíš něco pruží.
Nejčastěji to bývá zavzdušněný, pruží tam bublina. Že to bylo odvzdušněný nemusí nic znamenat, někdy to má záludnosti který je potřeba znát. ABS a všecky ty vehementy, někdy to potřebuje povely přes diagnostiku aby se v tom všecky ty hejblata oživily a pustily co mají pustit. Dnes se taky obvykle mění kapalina a odvzdušňuje odsáváním, čemuž já teda moc nevěřím. Přetlak šlapáním je prostě jistota, tam to jde prostě ven.
Pak by ještě mohl být problém se zakouslým plovoucím uložením třmenu, eventuelně s jedním z pístků u brzdiče co má pístky z obou stran. To pak brzdí jen na jednu destičku a celý se to vyhýbá bokem.

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Napsal: ned 17 črc 19:03
od PaulB
Díky za odpovědi,
věc jsem konzultoval s různými mechaniky a co člověk, to názor.

1) Byl jsem už dříve upozorněn, že může jít o přirezlou membránu posilovače. Mám odšroubovat hlavní válec a zkusit šlápnout na pedál. Zatím jsem nezkoušel (netroufám si na to). Je otázka, jestli se mohla membrána (výše uvedený případ) přechodně uvolnit.
2) Špatně nastavené bubnové brzdy, ovšem to mezitím bylo kontrolováno a poštelováno nezávisle dvěma mechaniky.
3) Odvzdušnění a výměna kapaliny provedena už dvakrát. K tomuhle, podle mých zkušeností, jaksi automaticky přistoupí každý mechanik v první řadě.
4) Přechodné zlepšení brzdného účinku po odpojení vozíku by údajně mohl způsobovat regulátor tlaku na zadní nápravě. Tady jsem málem zvolal "heuréka",jenže pak jsem byl vyveden z euforie informací, že krátká Ravka žádný regulátor brzdného tlaku na zadní nápravě snad vůbec nemá.
5) Snad přidřené lanko ruční brzdy? Mohlo by se to projevit po zatížení zadní nápravy vozejkem? Ruční brzda ale subjektivně funguje dobře.
6) Podtlak od sání byl taktéž kontrolován. V hadici se udržel do druhého dne.
Tady babo raď... :|

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Napsal: ned 17 črc 21:17
od M.Z.
Pokud to nebude posilovač, doporučuju zvolit PEPO...

Re: Oprava brzd - neschopné autoservisy?

Napsal: pon 18 črc 09:06
od DoubleSix
PaulB : nějaký regulátor pro zadní nápravu mít musí. Buď si to ošéfuje ABS a nebo je tam buď zátěžový regulátor (podle zatížení nápravy) a nebo proporcionální regulátor (podle dané křivky ořezává tlak brzdové kapaliny na zadní nápravu).
Nechej si změřit tlaky na jednotlivých kolech. Z toho se pak dá usuzovat na to, kde asi bude problém.