Stránka 242 z 712

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: čtv 20 lis 19:18
od řidičBOB
aktivních ramerů bylo také požehnaně:
...směr do Phy v zúžení hlídala obligátní O1:


8B7 1473 - modrá před Brnem


JI Sup + piráti - když stál před těmi dodávkami, tak mu ta blikátka byla stejně na hovno, protože v jejich směru nebyl vůbec vidět


a Passat Variant s pirátem u Chodova

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 11:25
od EL_XEL
Kolik ty tak ročně najezdíš? :-)

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 18:20
od řidičBOB
70 - 100t.

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 18:26
od řidičBOB
Jen co jsem s kolegou domluvil o tom, že ho na této silnici (u obce Jestřebí) nedávno vyhmátla modrá O1 s pasivním měřičem, tak byli tam :ymcowboy:
3U5 8493.jpg

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 20:46
od M.Z.
Jaká je pravděpodobnost úspěchu, při hádce s policisty ohledně zimních gum, pokud je ráno pod nulou a budou mě chtít pokutovat za letní?
Resp. jak moc je policista oprávněn určit, kdy jsou nutné zimní gumy (sníh a náledí samozřejmě nepočítám).

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 20:53
od pavproch
řidičBOB píše:70 - 100t.
ntw... ^:)^

já asi 2x najel 60 a jeden rok 80 a to sem měl pocit, že za tim kniplem snad už i bydlim.... #-o

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 20:58
od řidičBOB
M.Z.: teplota nehraje roli. Pokud není dopravní značka, přikazující zimní výbavu, tak platí litera zákona, která o teplotě nic neříká. Takže bych pana policajta odkázal k dovzdělání v oblasti zákona 361/2000Sb.

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 21:25
od M.Z.
Dík, já zatím problém neměl, ale u Krnova dělali důslednou kontrolu skoro všech aut, částečně kvůli tomu zatarasili hlavní tah na Opavu #-o

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 21:37
od řidičBOB
§41a zákona č. 361/2000 Sb.:“
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud:

a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N 2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

čili - podle a) Na silnici se musí nacházet souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. Otázkou je, na jaké silnici - ideálně v místě, ve kterém probíhá kontrola. Další spornou otázkou je, co je to souvislá vrstva...

podle b) Zde bych jako velmi spornou věci viděl onu předvídavost, která se může značně lišit - bude rozhodně odlišná u řidiče s čerstvým ŘP, profesionálem nebo řidiče v důchodovém věku.
A i když bych nakrásně předpokládal sněžení nebo námrazu, ještě by se nutně nemuselo jednat o onu souvislou vrstvu. Také teplota pod nulou nutně neznamená souvislou vrstvu sněhu, ledu nebo námrazu.

Takže při kontrole zimních pneu bych byl asi na příslušníka značně nevrlý a hlavně bych se s ním o tom na ulici vůbec nedohadoval. Jediné, o co bych jej požádal, by bylo zadokumentování stavu komunikace, na které probíhala kontrola. Pravděpodobně by to odmítnul, což bych následně zapsal do vyjádření ke správnímu řízení.

Re: Policejní kontroly a měření

Napsal: pon 24 lis 21:47
od GeneHawkins
řidičBOB píše:A i když bych nakrásně předpokládal sněžení nebo námrazu, ještě by se nutně nemuselo jednat o onu souvislou vrstvu. Také teplota pod nulou nutně neznamená souvislou vrstvu sněhu, ledu nebo námrazu.
Bacha, u ledu nebo námrazy se nemusí jednat o souvislou vrstvu.