Stránka 59 z 61

Re: Benzina paliva

Napsal: pon 23 říj 11:24
od Snowman000
Stepan píše: pon 02 říj 22:03 https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... uji-237657

Polák kurwa zavelí a benzín stojí pár kaček.
To jenom akcionář rafinérské společnosti ČEPRO čuměl jak péro z gauče a bájil něco o kontrolách marží =))
Ja si ich este uzivam...vcera 82l nafty za 110€ \m/

Re: Benzina paliva

Napsal: ned 26 lis 18:10
od jerry
Od ledna benzin přechod na hnus E10. Snad jen Čepro Super Plus 98 zůstane E5. Mám 3 auta, u všech předepsáno 95 oktanů. Našel jsem i názory, že přejít na 98 oktanů není pro některé motory také ideální, nejen kvůli ceně. A zase tu E10 se mi také nechce jim dávat. Za bližší informace budu jistě vděčný nejen já. Už teď je v tom pěkný guláš, viz odkaz.
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-jed ... .seznam.cz

Re: Benzina paliva

Napsal: pon 27 lis 19:09
od Zajda
V ČR je to celkem jasně rozdělené - stovky Verva, Mol Evo, Želví power, MaxxMotion mají jako biosložku ETBE, což ničemu nevadí, spíše naopak. Minimálně Verva 100 už je E10 dávno.

N95 jakožto biosložku obsahují ethanol - dosud E5. S občasnou výjimkou některých závozů EuroOilu, kdy mají méně než 5% a někdy i 0%.

Naftu má mimochodem EO komplet bez bio jakožto správce hmotných rezerv.
Ostatní nafty se kontaminují Burešovým MeŘo - metylesterem řepkového oleje.

O "neprémiových" N98 jsem info nenašel.
Screenshot_20231127-183657_EuroOil.jpg
Screenshot_20231127-183648_EuroOil.jpg
V zahraničí to může být pozitivnější, co vím tak na západ od nás se spíše používá do nafty příměs HVO místo MeŘo.
HVO - hydrogenated vegetable oil - kvalitu nafty naopak zvyšuje. U nás to měla jednu chvíli Verva diesel v "levé" půlce republiky, ale už to zas změnili.
Nedivil bych se, kdyby se i u N95 třena v DE běžně vyskytovala příměs ETBE místo lihu, ale přehled o tom nemám.

Re: Benzina paliva

Napsal: úte 28 lis 10:08
od Truck Daškam
Do osobáku beru Vervu

U nás u hasičů jsem prosadil naftu od EuroOil, taktéž Vervu do všech agregátů - z důvodu trvanlivosti. Oboje biosložky časem degradují, zejména benzin se stává nepoužitelný. U dvoutaktů (pily, rozbrusy atd kde se přidává olej), tak olej se rozkládá a takový motor se se starým benzinem zadře.
U nebionafty je ovšem horší mazivost, není od věci přidávat aditiva (přidávám VIF)

Re: Benzina paliva

Napsal: úte 28 lis 11:31
od jerry
Miatu ukládám na zimu s pár litry v nádrži. A na jaře první cesta hned k pumpě vedle garáže a doplna čerstvý benzin. V době plastových nádrží se není třeba obávat koroze nádrže a dávat na zimu plnou.

Do všech tří aut beru v Česku Vervu 95, v Bavorsku bydlím 30 km od hranic a skoro tu benzin neberu, páč jezdím pravidelně do Čech. Když ho občas vezmu, rozdíl nepociťuji. Uvidíme, s čím kdo přijde na trh od ledna.

Re: Benzina paliva

Napsal: úte 28 lis 14:15
od Truck Daškam
jerry: Bacha, ty biosrajdy umí delším působením zničit různé gumové součásti. Nám právě rozežrala membránu u elektrocentrály.
Dej tam na zimu vervu.. U auta snad (třeba) nic nehrozí, ale nic tím nezkazíš a je to jen k dobru

Jak tu padlo, normální benzín má biolíh, Verva a má ETBE

Re: Benzina paliva

Napsal: pon 11 pro 14:15
od pavproch
Ty jo, fčíl sem bral před zítřejší cestou plnou V100 v RpR a po snad roce nebo ešče dýl je V100 pod 40 káčé, sice jen o desetník, ale je. Hned to vypadá líp, jak to číslo začíná trojkou.

Re: Benzina paliva

Napsal: pon 11 pro 18:18
od PepaSFI
TD: trošku upřesním některé ty věci, ty procesy jsou poněkud jiné, důsledek však stejný. Ono se říká ledacos, někdy i úplné nesmysly a pak to všichni opisují... dokonce jedno z nejoblíbenějších tvrzení je, že líh nemaže a odmasťuje a proto se dvoutakt zadře. Opak je pravdou, líh maže, dokonce se používá jako mazadlo při obrábění hliníku. A neodmasťuje a proto se to zadře. Paradox co? Je to prosté: U dvoutaktu s mazáním směsí potřebujeme udělat co nejdokonalejší roztok oleje v benzinu. Čili ten olej rozpustit a v roztoku udržet co nejdéle ve stavu aby to motor kvalitně mazalo. Háček je v tom, že líh, tedy ethanol, nerozpouští ropné oleje. Pokud je lihu v benzinu víc než nějaké zanedbatelné množství, může být problém olej v tom dobře rozpustit a hlavně to udržet. A navíc líh do sebe tahá vodu ze vzdušné vlhkosti. Pokud ho natahá hodně, může se to z benzinu oddělit. A při takových radovánkách vám místo homogenní mastné směsi, v nádrži vznikne něco co radši nechtějte vidět. Hrál jsem si s tím ve skleničkách, míchal olej, nechal odstát a bylo to hnusný. Na dně se dělaly chuchvalce odloučené vody s lihem, které na sebe nabraly olej a vznikla jakási emulze. Nějaký historický dvoutakt, Jawa kejvačka vysrkne ledacos ale vysokootáčkové výkonné motory pil, tak to už je horší. Každopádně je potřeba nemíchat směs do zásoby, jen tolik co se spotřebuje maximálně do pár týdnů. Uchovávat v dobře uzavřeném kanystru aby do toho nemohla vzdušná vlhkost. Před použitím dobře promíchat aby se pokud možno napravilo co se dá. Uloženky vyprázdnit a uložit v suchu kde je stálá teplota. A ty co nejdou, nalít benzin bez lihu.

A jak už jsem dřív naznačil, mám opakovanou špatnou zkušenost, u zahradní techniky při odstavení na pár týdnů, dojde po vyschnutí paliva v karburátoru k ztvrdnutí membrány v palivovém čerpadle. Asi se z té gumy vytratila nějaká změkčovadla. Pak to samozřejmě nenasaje palivo. Musí se to demontovat a gumičku na chvíli namočit do benzinu. Na to platí aditivum VIF, při jeho používání po zimní pauze kultivátor nastartuje na třetí zatáhnutí za startšpagát.

Re: Benzina paliva

Napsal: pát 15 pro 06:13
od Jenyk
jerry píše: úte 28 lis 11:31 Miatu ukládám na zimu s pár litry v nádrži.
Radí se garážovat auta, se kterými se jezdí občas, vždy s plnou. Biolíh reaguje se vzduchem a z toho údajně vznikají ty chuchvalce, které ucpávají palivovou soustavu. Plus absorbce vzdušné vlhkosti.

Re: Benzina paliva

Napsal: sob 16 pro 11:44
od PepaSFI
nějaký chemik by to asi vysvětlil líp, já to mám z druhý ruky plus nějaký profesní zkušenosti. Pochopil jsem to tak že líh do sebe tahá vodu. A když jí natahá moc, tak se to dostane do konfliktu s benzinem. Líh už nedrží ve směsi s benzinem ale vypadne z toho protože voda se s benzinem nemísí. Na dně se udělají kapky z vody s lihem a když je palivová soustava nasaje, tak tam je najednou něco co jaksi moc nehoří. A v extremním případě to může i zamrznout. A proto je nežádoucí aby se v nádrži octla voda, tedy vzdušná vlhkost a tak je lepší když tam nebude vzduch. Ideální by bylo mít tu uloženku tam kde je stálá teplota aby se neměnil objem a odvětráním nádrže se netahal další vlhký vzduch a aby voda nekondenzovala. Protože ta co zkondenzuje na stěnách nádrže zaručeně nezmizí ale objeví se v podobě hnusných blebelů na dně.
Líh by neměl se vzduchem nijak reagovat, nejspíš nějaká nepatrná oxidace ale průser je ta voda.
Biolíh je jen politicky korektní rasistické pojmenování původu lihu, furt to je jen etylalkohol.