Stránka 2 z 3

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 10:36
od jarka
Z pohledu dobrýho pocitu, je aditivace VIFem taková cesta rozumu. Je to za dobrý peníz a i v SM o tom byl test ze zkušebny, že to opravdu pomáhá pro vnitřní čistotu motoru (jestli to bude mít menší spotřebu, tak to je na hranici chyby měřitelnosti). Dávám to do obou daily aut (sportík a tipo), ale nepozuruju vůbec nic (ale dávat to budu pro dobrý pocit stejně :) ). V garáži mám 10L kanystr VIFu a jen si přelívám do malých origo 100ml lahviček od VIFu co vozím v autě a je to i celkem minimální oser navíc (na manipulaci).

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 11:00
od petr_riha
Asi tak nějak bych to viděl, jak píše jarka.

Btw. cca 20 let zpět jsem měl v okolí zkušenost, že do auta, kam se lila běžná 95 (dost možná i noname), po tankování "lepšího" od Shell došlo k uvolnění nějakých usazenin z nádrže a ucpání... asi palivového filtru? Že "běžné" palivo je neuvolnilo a usazovalo/nechalo usazovat, agresivnější Shell nepomohl a neochránil.

Nevím, co je na tom pravdy, třeba to bylo celé jinak. Podávám, jak jsem před lety nakoupil.

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 12:15
od Shr3k
PepaSFI píše: ned 03 pro 18:23 myslím že ani ten klepsenzor s tím nic nedokáže. Kam by asi ten předstih ladil
Nahoru pochopitelně. Viz příklad, dvoulitr atmosféra Mazda MX-5 z roku 2005. Mapa předstihu pro vysokooktan a nízkooktan pro vysokou zátěž. Mezi těmito mapami se plynule ladí podle klepsenzoru. Klepsenzor slyší klepání, stahuje předstih, snižuje moment a tím i výkon. Klepsenzor neslyší klepání, přidává předstih, zvyšuje moment a tím i výkon, dokud klepání opět neuslyší.
2023-12-04 12_19_12-WinOLS5 for Default.jpg

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 17:52
od PepaSFI
no to je pravda, jenže tady se bavíme o poněkud jiném motoru, určeném pro trošku jiné použití. Tady je řeč o lidovce, ne o sporťáku. Obvykle to bývá u takového auta laděno velmi konzervativně aby to při blbým zacházení moc netrpělo. Prostě nahoru jen velice opatrně a radši ne moc.

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 19:37
od Duke_Luke
to ano, klasiky N/A su ladene dokonca ,ze to ide aj na zdechlej N91, ked je poriadne zvetrana N95 niekde z cisterny z hornej dolnej. Skor to pocitit na turbomotoroch. A cistiace ucinky, ak to je len priamovstrek, tak vycisti nula nula prd okolo sania, leda tak piesty .

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 21:32
od symetrala
Tak pokud to srhnu, tak E10 by ve Fabii snad tolik skodit nemelo, nicmene doporučujete pred kazdym tankovanim N95 nejdrive dolit aditivum (coz je celkem opruz, vozit s sebou plechovky). Nejlepsi reseni dle mne tedy bude nejspis tankovat N98 u Eurooil, pokud nechci riskovat problemy s palivovym filtrem a s tesnenim...

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 22:16
od Kavis
Zajda píše: ned 03 pro 20:03 ... samozřejmě ještě ve zmíněné době skladování, což ten VIF taky dokáže řešit.
Ke me se jeste kdyz jsem pracoval v Elitu/LKQ prave dostala uplne opacna informace. Vif je fajn, pokud to jezdi, ale pri dlouhodobem uskladneni snad urychluje "parafinovateni" a na to se prej nedoporucuje. Videl jsem i demonstraci ve zkumavkach, kdy do toho kapli nejakou sracku, ktera vlastne behem par vterin simulovala nekolik mesicu/let starnuti paliva s aditivem a VIF z toho nevysel zrovna nejlip. Meli tam liqui moly, tec2000, BG, VIF a jeste cosik, ale to uz si nevzpomenu. Ja nejvice, co se tyce aditiv, vyplachu a podobnych veci fandim tec2000 a BG.

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: pon 04 pro 23:25
od Zajda
Parafinovatění? To jsme u nafty, ne? Paradoxně ten diesel aditiv sám o sobě pod nulou tuhne, ale filtrovatelnost nafty zlepšuje :-)
Zbytek popisu vypadá spíše jako kouzelnické číslo ale těžko říct, možná někdo od fochu by pod tím identifikoval konkrétní zkoušku.

Jinak u benzin aditivu se chlubí sloganem "potlačuje negativní vliv biosložek". Což potvrzuje krom referencí uživatelů zahradní techniky např. i tento polopatický test. Prostě ani u odstátého paliva s VIFem se nevytvoří ten lepkavý sranec, který by zalepil palivový systém.
https://www.youtube.com/watch?v=kwkjQQe ... byrecenzie

Jinak právě VIF s.r.o. u dodává aditiva pro Orlen, aditivuje se nejen řada Verva ale i Efecta.
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 5486395266

Osobně ta aditiva beru za dostatečně prověřená a jakožto konzervativní motorista jsem chtěl jít na jistotu, takže s jinými ani zkušenost nemám.

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: úte 05 pro 11:00
od Shr3k
PepaSFI píše: pon 04 pro 17:52 no to je pravda, jenže tady se bavíme o poněkud jiném motoru, určeném pro trošku jiné použití. Tady je řeč o lidovce, ne o sporťáku. Obvykle to bývá u takového auta laděno velmi konzervativně aby to při blbým zacházení moc netrpělo. Prostě nahoru jen velice opatrně a radši ne moc.
Stejné řízení motoru používají i 1.4/1.5/1.6 motory ZJ/ZY/Z6 Mazda 2/3 (2003-). Tak se zase vracíme k mému "Pokud má fabka klepsenzor, může mít plovoucí předstih a ten si přizpůsobovat, jinak jí je to úplně buřt.". :D

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Napsal: úte 05 pro 11:15
od Arkis
VIF u benzínu určitě prodlužuje životnost benzínu. Používáme ho do čtyřkolky i zahradní techniky. V maloobjemovém motoru stačí normálnímu benzínu 3 měsíce a už zasere karburátor biosložkou. S VIF nastartuje i po půl roce.