Golf nebo BMW?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
henridelicious
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pon 23 zář 20:40

Golf nebo BMW?

Příspěvek od henridelicious »

Dobrý večer všem,

jako čerstvý držitel řidičáku hledám starší auto v nejlevnější kategorii (+-50.000 se všemi prvotními náklady). Využití najde především na delší víkendové meziměstské cesty (do města minimálně). Pokud bych mohl vůbec mít na vůz nějaké požadavky, byla by to levná údržba (opravy), naděje na výdrž bez větších investic alespoň dva roky a jízdní vlastnosti vhodné pro začínajícího řidiče. V rámci možností samozřejmě také bezpečnost.

Vím, že v této cenové kategorii jde především o technický stav vozidla, ale přeci jen jsem našel několik tipů na konkrétní značky a modely. Mezi nimi mám pár favoritů.

Za situace, že se mi podaří najít zachovalý kus, které z aut níže byste mi doporučili? Nebo alespoň, které určitě nebrat? Či máte jiný "zaručený" tip?

Volkswagen Golf 1.6 (doporučovaný skoro ve všech diskuzích)
BMW řady 3 (E46) 1.8 (malichernost kvůli vzhledu, mám pro bavo slabost:)
Ford Focus 1,6
Peugeot 206 1.4i
Toyota Corolla 1.4
Mazda 3 (1. generace) 1.6i
Volvo V40 1.6i

Předem upozorňuji, že se v autech vůbec nevyznám:) Stav vozidla budu obhlížet s profesionálem.

Děkuji za případné postřehy!
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od jirka87 »

Takže...Správně, že vybíráš benzín, to značí že jsi psychicky příčetný.

Požadavky máš :

1) +-50.000 se všemi prvotními náklady
2) levná údržba (opravy), naděje na výdrž bez větších investic alespoň dva roky a jízdní vlastnosti vhodné pro začínajícího řidiče. V rámci možností samozřejmě také bezpečnost.

Volkswagen Golf 1.6 - 1.6 Mpi 75Kw - karbonování, konzumace oleje, 1.6i 74kw - často praskala hlava/těsnění, koroze. Raději bych šel do 1.4i. Moc to nepojede, ale je to motor z Fabie a u něj se dá prakticky garantovat výdrž 300Tkm jako etalon.
BMW řady 3 (E46) 1.8 - NIKDY - spousta věcí vůbec nejde koupit v náhradě, s e46 (v této ceně ? ) lítal každej jako debil, koroze a technická rešení odpovídají pořizovací ceně nového vozu = jízdně je to super, ale udržet to v dobrém stavu stojí více peněz, než u Focuse například.
Ford Focus 1,6i - rozhodně ano (předpokládám, že jsi realista a bavíme se o první generaci, protože mk2 za tyhle peníze nekoupíš
Peugeot 206 1.4i - úplně klidně (bacha na zadní nápravu). Je to velice vděčné autíčko s malou spotřebou, ale bezpečně se v tom cítit snad ani nedá
Toyota Corolla 1.4i - proč ne. Ale bezpečnost není větší, než u 206ky - bacha na korozi
Mazda 3 (1. generace) 1.6i - za mě osobně NIKDY. Neviděl jsem jedinou, která by nebyla na sračku shnilá
Volvo V40 1.6i - FUJ, je to poloviční Renault, ale bezpečné to je

Rozvinutěji takto a počítej se mnou. Praxe mám s těmi vraky víc, než dostatečnou :ymhug:

Nákup auta = ?
Výměna oleje, filtrace - cca 1800Kč (pokud si to uděláš sám a nenaliješ tam olej koupený v Kauflandu)
Rozhodně zjistíš pár nedostatků..tomůžou být brzdové destičky, špatný stěrače, nefunknčí ručka...Na to si nech tak 3000Kč
Musíš to přihlásit - 800Kč + cca 400Kč evidenčka
Musíš to pojistit - limity alespoň 50/50, bez čelního okna ročně pokud bydlíš mimo město a nemáš bonusy...co já vím..Klidně 3500-4000Kč ročně

Takže ti právě z 50 000Kč zbylo na auto samotné nějakých 40 000Kč a to nemáš ani udělaný rozvody.

Například TOTOtoto je naprosto bohem zapomenuté auto (model), kde ale s tím motorem 1.8i -tuším 92kw nejsou vůbec žádné známé opakující se potíže. Vím jen o zapalovací liště (2100Kč) a občas zlobí alternátor (oprava, případně vrakoviště, případně 3500Kč za nejlevnější nový). V silnější variantě 103Kw už tam nějaké věci, co se můžou posrat jsou, ale zdaleka to pořád nedosahuje průměru a ten motor si vede velmi dobře. Díly na Oply jsou SMĚŠNĚ levné a třeba na tento motor stojí udělat (tedy jen práce) rozvody v autorizáku 2050Kč včetně DPH.

Nebo TOTO. Rozvody máš řetězem, s tím motorem nejsou známé potíže (naproti tomu 1.6i často, ráda a hodně žere olej).Technickou to má, zimní gumy taky a proti Focusu to už vypadá taknějak současněji.

HLAVNĚ se prosímtě nenech zlákat na věci jako Passat B5 nebo B5.5 nedejbože s naftovou 2.5TDI, ikdyby ti kdokoliv tvrdil, že tam je nový motor přímo od VW měněný včera za 150 000Kč a nevím co ještě. Vyhni se všemu problémovému a TAKÉ vybírej podle toho, co je ochoten a schopen opravovat tvůj mechanik, pokud si nechceš hledat jiného. Prd ti je platné si koupit super ultra zachovalého Opla, když ti mechanik řekne, že tohle dělat nebude. A jsou takoví.

Přeju ti hodně štěstí při výběru auta. Budeš ho potřebovat.

P.S : Do bazaru prosím pouze vyjímečně a kurvy jako Auto ESA nebo AAA obejdi obloukem.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne úte 24 zář 07:46, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1377
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od Předseda »

Nedokážu posoudit daný výběr, ale mám poznámku bokem. Pokud to má sloužit jako meziměstské vozítko, tak se připrav, že ty 1.6tky budou dost točit. Konkrétně ten Golf bude mít při 130km/h 4tis otáček. A to je z dnešního pohledu dost nekomfortní. Možná ta 3er pokud by to byla 6válcová 320i tak by mohla mít převody delší a tím si udělat jízdu po dálnici příjemnější. I co se spotřeby týče.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od jirka87 »

Všechny benzíny té éry točí ve 130 cca 3700-4000otáček.

Focus, Golf, Fabia..ale i Avensis, Vectra...Odzkoušeno vlastně všechno a všude je to stejné. Nikdo tenkrát nedělal 6ti kvalt a opravdu každý ten 4válcový benzín téměř bez ohledu na objem motoru to měl stejné...A dá se s tím žít. Však s tím nebude jezdit Praha-Budapešť.

A doporučovat klukovi co má reálně na auto 40 000Kč šestiválcovou "prémii" se zadním náhonem (píše, že má čerstvě papíry a BUDE ZIMA) mi přijde poněkud....řekněme....zbrklé...

Já jsem ty Opely NIKDY nemusel. Až na první Omegu a první Astru. To ať mi každý nadá jak chce , ale to byly v té době opravdu dobrá auta. Pak jsem o nich 15let nevěděl, nesledoval to. Narazil jsem nedávno na Vectru a začal se dost zajímat a nestačil jsem se divit. Třeba konkrétně ta 1.8i musí nutně být povedený motor, protože nikde (včetně všech možných zahraničních fór a recenzí po určitém čase coby ojetinu) jsem na to nenašel nic špatného. Navíc když jsem v tom jel, tak projev toho motoru byl fakt velice dobrý. A ceny dílů ? Jedna hodně levná pneumatika stojí víc, než kolik stojí kvalitní podávací čerpadlo do nádrže toho auta od Meyle (1241Kč včetně DPH - NOVÝ DÍL). Některým by to nestačilo ani na dobrou večeři.
retron
Letec
Příspěvky: 1384
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od retron »

nechci rozporovat zkušenosti, ale já měl 1.6 75 kW teda v A3 najel jsem s tim kilo a měnil jsem pouze olej a filtry a i můj servisák mi říkal, že spolehlivější benzín v koncernu není. Olej to žralo klasicky, tzn. litr mezi longlife výměnami. Jo při 130 to 3800 točilo, ale to mi nějak nevadilo, ale samozřejmě ta 6tka tomu chyběla.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od jirka87 »

75kw, tedy Mpi - já jsem žil také v domnění, že se jedná sice o slabý, nicméně naprosto nenáročný motor. Chtěl jsem ženě koupit Tourana s tímhle motorem. Nějak z toho zatím sešlo, protože když mě člověk ze škodovky z 30letou praxí na servise řekne, že ty Mpi karbonují a notoricky žerou olej, tak se mi do toho moc nechtělo. Samo, je to kus od kusu a při troše odvahy by to možná šlo rozehnat nějakým výplachem BG, ale...Tam ani tak nejde o to, že to žere olej, pokud to není litr na 1000Km, ale spíše o to, že to kurví katalyzátor, lambdu, všechno po cestě ven...

Jasné je, že kdyby to Mpi jezdilo alespoň středně dlouhé trasy, tak to žrát olej nejpravděpodobněji nebude. Ale když s tím baba jezdí od novoty po 5 let užívání nejvíce po městě, skoro furt se studeným motorem a trasy 5km doobchodu, 2km do školky pro děcko, tak je vlastně už zaděláno a jako druhý majitel už se pak můžeš jen smířit. Tady asi Italská údržba nepomůže, nevím...

Já se přikláním k té Astře - rozvody se neřeší, čistý interiér, evidentně slušný kus. Cce to ještě zjistit přesný kód motoru, byly tam 2 (1.4i 55/66kw), ale co bys lepšího za 40 000Kč koupil, víš jak ?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26981
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od řidičBOB »

uff - ten Signum v jednavosmě ho sežere za živa. Si pamatuji (jezdíval jsem ve 2.2 16V) to bylo neuvěřitelně mrtvé a užrané :-( Je to kus auta, který nějak obstojně jezdil s tou V6.
To už raději tu Astru.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
rhinos
Mistr volantu
Příspěvky: 757
Registrován: pát 04 bře 11:21

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od rhinos »

ty Astry asi nejsou uplne spatne ale taky reznou.
Fordum bych se vyhl uplne. Nevim jestli se to treba casem nezlepsilo ale Ford jsem kdysi mel a vic zrezle auto jsem v zivote nezazil.
Nevim jak ta E46 ,ale u brambory jsem nezaznamenal dil ktery by nebyl v nahrade.
Druha vec je ze to kazdej drti a pak streli dal.
Ale tuhle motorizaci asi snad ani ne ;)
Do 50k se da sehnat i P407 a tam ten servis skoro nic nestoji.
Citroen C4 GP
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16307
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od pavproch »

Taky tak nějak žiju v přesvědčení, že první auto (při nízkém rozpočtu) by měl být 5-dveřový krátký Golf s atmosférickou 1.6 MPI. Otázka je, v jakém stavu se dneska (levně) dají sehnat. To nevím.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Golf nebo BMW?

Příspěvek od jirka87 »

ŘB : ta 2.2i je přímý "výstřik" a problémový motor dle soudu jeho majitelů (ikdyž i tam byly 2 verze a ta jedna navíc teda ještě díky vadnému napínáku řetězu posílala do kopru celý řetězový rozvod). Hádám, že tam bylo něco v nepořádku (?), protože těch přes 110kw musí relativně na normální jízdu stačit. Kolegovi 2.0i Avensis 108kw (sedan) nejede zdaleka tak dobře, jako ta 1.8i v Opelu Vectra C Caravan a to je kus auta...Závada nesvítí žádná, ale podle smradu z vfuku tipuju v kýbli některou lambdu a že jimi ten motor nešetří a má rovnou 4.

Jak říkám - bohužel, nebo pro zakladatele asi dobře mám s těmi ultra levnými auty a sračkami okolo masivní zkušenosti. A za mě osobně bych v těchto vodách nelovil nutně v koncernu. Ta auta jsou / byla dobrá. Majitelé to dokurvili a čest vyjímkám (85% nabídky jsou vyjeté popelnice=hledáš trošku růži mezi trním, ale jde to). Takže pokud jdu po autě okolo 40K, tak beru nejzachovalejší kus a to teda ač nejsem fanda Oplu, tak ta Astra na mě dělá takhle z fotek dobrý dojem. Lepší než 95% Golfů v nabídce. Ke všemu koroze těch VW té doby je pro mě osobně až fascinující a to říká člověk, který měl doma ještě včera 2 auta přesně z tohoto "chovu".

A místo Golfa bych já osobně raději Leona. A kdyby v nejhorším došlo na chrocht...tak prosímtě hlavně POUZE motor AGR 66kw (při tomto rozpočtu a vůbec zadání). Nemá to dvouhmotu, má to prehistorické obtokové turbo bez naklápění lopatek.Řídí se to heslem co tam není, to se neposere. A pokud je v úvaze Golf, tak proč ne LEON ? https://auto.bazos.cz/inzerat/109725439 ... 0tiskm.php Ale to je třeba mít ten motor naposlouchaný a vědět jak má znít v dobrém stavu a těch už moc není. Nesmí to masivně hulit po startu, do měrky oleje, do víčka oleje ve víku ventilů - tomu se říká, že motor dýchá. Klepání hydroštelů po startu je normální - do 5sec musí ustat-dříve=lépe. Musí to dobře startovat i zcela prohřáté ! Pokud ne, není pravděpodobně nic s naftou, ani čeprpadlem, ale je KO baterie (ikdyž startuje dobře !) nebo přituhlej startér. A to můžeš zvedat startovací dávku jak chceš a nikam to nepovede.

A jezdí to i na mastné z prasete, takže můžeš směle tankovat i na sračkách jako je ONO.

OBROVSKÁ výhoda koncernu ale je (bohužel opět vlastní zkušenost), že když ti to na parkovišti u obchodďáku přestane 30.12. startovat, tak dáš google v mobilu, napíšeš symptomy a i jako kopyto na auta víš za 10min čím to může být. Koupíš ve Škodovce, která má i 31.12. otevřeno vadné relé a zase jedeš...True Story Bro...
Odpovědět