Auto do 250 tisíc

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
kokusima.kalokola
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: pát 19 dub 20:37

Auto do 250 tisíc

Příspěvek od kokusima.kalokola »

Zdravím.
Potřebuji nové auto jelikož naše stará jedničková fabie combi už prostě dosluhuje. Můj limit je maximálně 250 tis...
Nepotrpíme si s rodinou (2 dospělí + 2 starší děti) na bůhvíjaký luxux, prostě spolehlivé rodinné auto - denně do práce, jednou za rok Chorvatsko, dvakrát ročně Slovensko, roční nájezd cca 20 tis.km.
Původně jsem chtěl koupit nový DACIA Logan - ale každý mě odrazuje... můj favorit je KIA, manželce se líbí RAPID (roční za 280 t.)

Váhám mezi :
Ford Focus, 2016 - 1.2 TSI, DIESEL - 2016 - 58 546 km - za 250 t.Kč
https://www.aaaauto.cz/cz/ford-focus/ca ... 14&promo=r

Kia Ceed, 2015 - 1.6 GDI - BENZIN - 90 000 km - za 230 t.Kč
https://www.aaaauto.cz/cz/kia-ceed/car. ... k&promo=gm

Hyundai i30, 2014 - 1.6 MPI - BENZIN - 57.000 km - za 200 t.Kč
https://www.aaaauto.cz/cz/hyundai-i30/c ... -p&promo=r

Škoda Rapid, 2014 - 1.2 TSI - BENZIN - 96 000 km - za 190 t.Kč
https://www.aaaauto.cz/cz/skoda-rapid/c ... k&promo=gm

Díky za názory a osobní zkušenosti.
Petr25
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 18 kvě 20:26

Re: Auto do 250 tisíc

Příspěvek od Petr25 »

Stačí mě vidět, že všechny jsou z AAA. To je snad nejslavnější autobazar na problémy jak při prodeji, tak při koupi a po koupi. Já mám zkušenosti s problémy s prodejem a s tím, že stav autta na internetu vůbec neodpovídá realitě! Photoshop se u nich sakra nadřel. A osobně mě prodavač řekl, když jsem mu řekl, že octavie za 150 000 by díky prasklým světlům, čelním sklu a korozi neprošla ani stk, CO BY JSTE CHTĚL ZA TY PENÍZE!!! A to jsem tam dával na prodej auto s pár škrábanci, za které mě chtěli dát zprvu 40 tisíc. Nakonec teda 75 aspoň. Ale za 115 jej obratem prodávali na úvěr. 150 v hotovosti. Navíc už dlouhodobě říkám, že v aaa by ch si ani rohlík nekoupil. Já si vybral nakonec auto v celkem málem autobazaru, protože jsem prošel všechny ty AAA, ESA a další velké bazary a když už auto vypadalo k světu, očividně neseděly kilometry a nedaly se zjistit, protože jej zrovna čerstvě dovezli z ciziny.

A k výběru auta. Pokud novější, tak jedině benzín. Klidně 1.2 tsi. Od roku 2012 zhruba již nebyly nějak poruchové. Na nájezd 20 000km diesel ani neuvažovat. Navíc diesely mají od 2010 dpf filtr(filtr pevných částic), který se musí vypalovat každou chvíli a je to zbytečná nafta navíc, starost navíc a strůjce dalších problémů. Měl jsem fabii 2 1.6 tdi s DPF a už nechci ten krám ani vidět. Diesel s DPF určitě nebrat. Navic na nájezd 20 000km je zbytečný.

Já doporučuji ze škodovky 1.2 tsi tak 2013 r.v.,to už je jistota, nejnovější tsi už mají zase benzínový filtr pevných částic, většinou všechny s turbem, takže nové turbo benzíny taky nebrat pokud možno :) dokud je z čeho vybírat.

Kia není špatná. Známí co jí mají si nemohou stěžovat. Má dlouho záruku, jen se musí jezdit do autorizaku. A např. Diesely mají lépe udělaný než škoda.

Dobrá je taky toyota. Já o ni uvažoval, ale nechtěl jsem benzín bez turba, kvůli tomu, že jsem měl naftu a zvykl jsem si na turbo. A s turbem už byla nad mé možnosti.

VW je dražší a propracovanější škoda.

Na nájezd 20 000 km a takové trasy, by ch bral rozhodně 1.2 tsi ale 77kw. Slabší ne. Pojede to slušně a na dálnici nebude brzda. Spotřeba bude taky slušná.

Vybral bych Rapid liftback pokud možno, má větší kufr jak hatchback. :)
krupalam
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 21 srp 19:33

Re: Auto do 250 tisíc

Příspěvek od krupalam »

Osobně vlastním Kiu C'eed 2015 1.4 CVVT. Auto je dobré, ale motor slabý. 1.6 GDI jsem měl možnost poznat v i30, ten už je slušnější, nicméně bych volil Škodu Rapid (ač Škodu moc nemusím), ve kterém jsem měl možnost se svézt. Pojede zhruba jak to GDIčko, za míň a co se týče spolehlivosti, tak je zde sice otazník, jak se předchozí majitel choval k turbu, ale gdičko je přímovstřik, tudíž na chování záleží taky tak. Servis hraje ve prospěch Rapida taky tak, stejně jako pomalejší sešup hodnoty vozu.

Nejsem žádný technický guru, jen mám pár zkušeností s těmito vozy, po očku sleduju internetová fóra a v mých očích by při daném kritériu toto vyhrál Rapid. GDI může jevit po řidiči, který jej tahal významně po dálnici v rychlostech 160+, první známky utahání okolo 100tkm. To alespoň platilo o mnou zmíněném případu.

A určitě nebrat z Áček. Tam se každý kousek snaží prodat za jakoukoliv cenu. Pár let (r.2016) zpátky jsem tam testoval C'eeda, ročník 2009 za 180.000, byla to tehdy tragédie. S autem přijeli z jiné pobočky, nalétané mělo o 9tkm víc, než uvedeno v inzerátu (takže 9tkm projezdili po ČR, aby auto udali), v první světelné se začal protáčet volant bez pohybu kol. Nakonec jsem raději koupil roční vůz o 70 tisíc dráž s min.nájezdem.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3206
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Auto do 250 tisíc

Příspěvek od mattonecz »

Ceed Focus i I30 sou vyšší třída než rapid. Takže i větší a dospělejší. Z tohoto výběru rozhodně Focus. Ale nic z AAA
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Aerrie
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: ned 21 dub 21:56

Re: Auto do 250 tisíc

Příspěvek od Aerrie »

V žádném případě z AAA nebo ESA. Tam ani nosem za bránu, nikdy v životě. Často ta auta na webu jsou volavky, které neexistují, jen aby Vás dostali na prodejnu a prodali Vám nějakou vraždu.
Z bazarů jedině Škoda Plus.
https://www.skodaplus.cz/Search/result

Anebo tento pán na Bazosi vypadá spolehlivý, bohužel moc nemá benzíny, asi to jsou fleetová auta:
https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... Ddka%20aut

Na Skoda plus auta jdou krásně vyfiltrovat a dokonce i existují :) Já když před rokem a půl kupoval auto, zadal jsem tam Octavia 2013+, jen benzín, motor 70kW+, do 110 000km, cena do 250 000 kč a bum, vyjely mi jen 3 výsledky ze kterých jsem si vybral auto, prodejce důvěryhodný, vše jsem si ověřil, žádné vady, žádné podvody, pravdivé kilometry.
Je třeba každý den kontrolovat, výborné kusy rychle mizí, před 2 měsíci jsem kupoval takhle další auto, v pondělí se objevila Octa 1.4 Blue Race Elegance za 338 tisíc s 57 000km skoro bez škrábance, v úterý jsem si ji zamluvil a ve středu už mi ji jeden borec chtěl vyfouknout, ve čtvrtek zkušební jízda, v pátek jsem s ní odjížděl.

Také jsem původně chtěl Rapid, přecházeli jsme taky z Fabie, jenže ojeté Rapidy před rokem a půl za rozumnou cenu nebyly moc k dostání. Většinou dost přes 200 000kč. Kamarád mi ale vysvětlil, že Rapid je technicky/mechanicky v podstatě protažená Fabie a abych si radši připlatil za Oktávku a udělal jsem skvěle. Za cca 250 už asi Octu 3 seženete, vyhněte se ale 1.2 TSI 63 kW, chce to verzi 77 kW 6st. Ideálně 1.4 103/110 kW co tak nežere olej.
Rapid celkově nebyl moc úspěšný a nijak zvlášť povedený, i proto ho Škodovka ukončuje a je nahrazen Scalou.
Na druhou stranu se jich asi teď bude chtít zbavit, třeba bude někde dobrý deal na nějakou skladovku/ležáka.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3951
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Auto do 250 tisíc

Příspěvek od HondaMan »

Rapid má konstrukčně nejblíže k OI a že by to byl prodejní neúspěch se mi nezdá. Potkávám jich mnoho.
U ŠkodaPlus bych s pravdivostí kilometrů byl velmi opatrný. Nevím jak dnes, ale ještě pár let zpět se tam točilo fest bez možnosti to jakkoliv dohledat.
2.9T RWD
Odpovědět