První auto

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
johndoe123456
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: ned 19 srp 22:23

První auto

Příspěvek od johndoe123456 »

Dobrý den.

Po Novém roce si plánuji koupit své první auto. Protože bude první a já jsem zatím amatér v oboru, chtěl bych si nechat poradit od zkušenějších lidí.

Rozpočet: 50 tisíc +-

Jsem a ještě pár let budu student, tudíž bych chtěl auto, kde budou co nejlevnější (v poměru s kvalitou) díly. Taky nevím, kolik je taková průměrná spotřeba auta, počítám, že do 10l/100km by mohlo být vše OK, ale samozřejmě čím méně tím lépe.

Nějaké auta, které mě napadly jako první jsou: Škoda Octavie nebo Fabia (spíše Octavie) a VW Golf. Jsou to takové ty auta, které má ze začátku každý a proč by je měl ze začátku každý, kdyby za to tedy opravdu nestály.

Jestli benzín nebo diesel. Od pár známých jsem zjistil, že diesel jenom do silných strojů a na opravdu dlouhé denní cesty. Taky, že diesel má dražší díly. Ale mám i pár názorů, že diesel není tak špatný a jezdí s ním lidi v pohodě okolo 5l/100km.

Potom mi ještě 2 lidi hodili nápad, proč místo auta nemít dodávku. Příbuzný má Renault Trafic a koupil ho docela v dobrém stavu okolo 50 tisíc a nemůže si ho vynachválit. Já třeba nepočítám s tím, že bych měl mít v osobním autě furt zaplněný všechny sedačky, tudíž místo pro 2 lidi mi vyhovuje. Navíc se mi líbí nápad přespání v zadním prostoru auta. A celkově mám i daleko lepší pocit z bezpečnosti, když řídím dodávku místo auta. Všechny dodávky jsou ale skoro v dieslu. Kolik myslíte, že by mohla být spotřeba? Vejdu se pod 10l/100km? A jaký máte celkově názor na tento nápad? Nějaké větší nevýhody? Jak se pohybují ceny za díly ve srovnání s nějakou Octavii, Fabii, Golfem?