Dodávka do 5,5m s tažným 2.5t

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Dodávka do 5,5m s tažným 2.5t

Příspěvek od jirka87 »

Ahoj,

napsal sjem to blbě, tak to teď upravím. Auto s koulí na 2500Kg se mimo tereňáky hledá blbě. pokud by ses smířil s tažným na 2200kg, tak čti níže :-) Pokud ne, psal jsem to zbytečně :-D

Bohužel, nebo bohudík s těmi starými šroty mám dost zkušeností, tak snad pomůže můj názor. Já osobně bych z praktického heldiska pro další prodej volil sice T4, ale jedině v Longu a pěknou. Takže 100 000Kč cena, 20-30 servis a jsme jinde,než je zadání.

Jinak se velmi přimlouvám za Iveco Daily s motorem 2,8 nebo Fiat Ducato 2,8 IdTd. Komu to zní paradoxně, tak ať se podívá na ceny dílů. To Ducato je NEZMAR. Rozvody na to stojí méně jak na Octavii 66kw. Je to harapák, pocit z jízdy je čistě traktoroidní, to auto má do Transportera docela daleko. Na druhou stranu stojí polovinu, díly stojí mnohdy i třetinu a službu udělá stejnou. Ta 2,8 je motor IVECO a je to čistokrevná kovadlina. Spotřeba je tak 10 a je úplně jedno jak s tím jedeš. To auto prostě žere 10. Tečka. Kam se podíváš, tam najdeš na ten motor jen kladné recenze. Určitě jich pár umřelo, ale skoro bych dal ruku do ohně, že to bylo vždy výhradně zanedbanou úplně tou nejzákladnější údržbou, protože nic jiného to auto ani nepotřebuje.

A například na Iveco jsou některé díly absurdně drahé (nápravnice na Euro Cargo stojí 120 000Kč bez DPH bez těhlic) a z toho generálku motoru uděláš za 70 000Kč od vany až po víko ventilů vše nové. Například výfukový ventil na Daily 3.0 stojí 230Kč bez DPH. Atd...Až budeš cokoliv shánět na Iveco (Fiat 2,8d) volej sem : http://www.servisd11.cz/ Pan Rakovský je skutečně odborník.

Transity nebyly zlé, otec ho měl s 2,4 a jelo to jak píchlá svině, ale já už mám z Forda v dieselu strach.

Ještě zajímavé by bylo, kdybys sehnal Sprintera s motorem 2.9..Často bývají vyjeté ale úplně na papriku.

Například : https://auto.bazos.cz/inzerat/83940294/ ... -28JTD.php
Naposledy upravil(a) jirka87 dne pát 19 led 09:47, celkem upraveno 1 x.
notata
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18 led 17:04

Re: Dodávka do 5,5m s tažným 2.5t

Příspěvek od notata »

JIRKA 87
Jirko, díky moc, konečně diskuze k něčemu.
T4 jsem měl tři, 1.9d 2.4 d, 2,5 tdi, ani jedna neměla tažné nad 2000 kg. Ty máš informaci že by mohla mít víc ?
Vím o jednom Lt z roku 95. dovezené z německa a dlouho stálo, takže vypadá docela dobře. Je to ten první typ s hranatýma světlama. Motor mezi sedačkama ale nevím zda to není kravina. Prý vydrží hodně ale koncepčně mi to přijde i na mně zastaralé. Každopádně to má 2,4D motor co je taky v hodně Volvech a tažné na 2500 + celkovou hmotnost soupravy 5000kg. jaký je tvůj názor? máš s tím zkušennost ?
Ducato by šlo, ale zatím všechny co jsem viděl měli tak do dvou tun, tak jsem myslel že je to standard. Jiné motorizace jako 2.5 TD, 2.8 D, 2.3D ...nedoporučuješ? třeba tohle by se mi líbilo https://www.sauto.cz/uzitkova/detail/fi ... oFrom=list

To cos posílal v odkazu je 2.8 jtd a předtím jsi psal Fiat Ducato 2,8 IdTd, jaký je v tom rozdíl?

Ještě jsem zapoměl napsat že to musí mít 5 míst.

Děkuji.

............................................................................................
Ahoj,
napsal sjem to blbě, tak to teď upravím. Auto s koulí na 2500Kg se mimo tereňáky hledá blbě. pokud by ses smířil s tažným na 2200kg, tak čti níže :-) Pokud ne, psal jsem to zbytečně :-D

Bohužel, nebo bohudík s těmi starými šroty mám dost zkušeností, tak snad pomůže můj názor. Já osobně bych z praktického heldiska pro další prodej volil sice T4, ale jedině v Longu a pěknou. Takže 100 000Kč cena, 20-30 servis a jsme jinde,než je zadání.

Jinak se velmi přimlouvám za Iveco Daily s motorem 2,8 nebo Fiat Ducato 2,8 IdTd. Komu to zní paradoxně, tak ať se podívá na ceny dílů. To Ducato je NEZMAR. Rozvody na to stojí méně jak na Octavii 66kw. Je to harapák, pocit z jízdy je čistě traktoroidní, to auto má do Transportera docela daleko. Na druhou stranu stojí polovinu, díly stojí mnohdy i třetinu a službu udělá stejnou. Ta 2,8 je motor IVECO a je to čistokrevná kovadlina. Spotřeba je tak 10 a je úplně jedno jak s tím jedeš. To auto prostě žere 10. Tečka. Kam se podíváš, tam najdeš na ten motor jen kladné recenze. Určitě jich pár umřelo, ale skoro bych dal ruku do ohně, že to bylo vždy výhradně zanedbanou úplně tou nejzákladnější údržbou, protože nic jiného to auto ani nepotřebuje.

A například na Iveco jsou některé díly absurdně drahé (nápravnice na Euro Cargo stojí 120 000Kč bez DPH bez těhlic) a z toho generálku motoru uděláš za 70 000Kč od vany až po víko ventilů vše nové. Například výfukový ventil na Daily 3.0 stojí 230Kč bez DPH. Atd...Až budeš cokoliv shánět na Iveco (Fiat 2,8d) volej sem : http://www.servisd11.cz/ Pan Rakovský je skutečně odborník.

Transity nebyly zlé, otec ho měl s 2,4 a jelo to jak píchlá svině, ale já už mám z Forda v dieselu strach.

Ještě zajímavé by bylo, kdybys sehnal Sprintera s motorem 2.9..Často bývají vyjeté ale úplně na papriku.

Například : https://auto.bazos.cz/inzerat/83940294/ ... -28JTD.php[/quote]
kosto
Autoškolák
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 19 zář 17:54

Re: Dodávka do 5,5m s tažným 2.5t

Příspěvek od kosto »

jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Dodávka do 5,5m s tažným 2.5t

Příspěvek od jirka87 »

2.8 ať tak či tak je Iveco. IdTd je nějakej obyč přímovstřik a JTD je tedy už common rail. Nemohu to zaručit, ale podle mě spodek je pořád stejný, přepracovaná je zřejmě jen hlava a možná ani tolik ne a je to doplněné o novější systém vstřikování, to je tak nějak všechno. Docela podařená je prý i 2.3JTD, ale s tím jsem nikdy nejel = nevím.

Ještě jsem se na to díval a Iveco Daily by mělo mít tažné dokonce na 3,5t (my v práci vleky netaháme, takže jsem to nevěděl). Ovšem už tahat 2500Kg není teda na denní bázi nic super...Něco mám naježděno a s těžkým vozíkem to je prostě oser.

To staré LT je dobré tak maximálně pro jízdu na hipísácko feťácký koncert někde na palouk u rybníka. Reálný provoz toho auta je na hovno. Má to 30let, bude z toho chcát olej vrchem spodem, ikdyž je to 6válec, tak ten motor je v podstatě strašnej lenochod...Když LT tak jedině to o generaci novější..takže ve své podstatě nafouklej Transporter. Jo a ještě důležitá věc. Jak na tom budeš dělat servis ? Pokud by ten motor musel nedejbože ven...zkus popřemýšlet kudy..no..kabinou..super, že ? :-D Přístup úplně na hovno. Dolíváš olej nebo cokoliv a všechno to musíš tahat přes kabinu.

u VŠECH Sprinterů, Transportérů a LTček (u těch asi nejvíc) počítej s tím, že to auto nebude mít méně než 500 000Km. Reálnější odhad je spíše něco okolo 750+ bez ohledu na to, co je na tachometru. U těch Ducat by ta situace mohla být mírně lepší.

Toto má třeba tažné na 2,8T https://www.sauto.cz/uzitkova/detail/iv ... oFrom=list (ten stav je příšerný...)

Důkaz, že ty auta umí najet kilometry : https://www.sauto.cz/uzitkova/detail/iv ... oFrom=list

ANO je to ital...ALE Iveco motory skutečně umí. Mám těch aut v práci asi 30..nevím přesně, ale NIC zásadního se na tom nikdy neposralo, až asi na jeden kus a tam jsme dělali takovou 1/4 GO motoru. Propálil se píst, takže jsme dělali 1 válec komplet, zbytek jen kontrola, udělala se hlava, kontrola vstřiků, nový olej, filtry (vše prováděno v autorizovaném servisu v Týnci nad Labem v AUTO Hájek) a stálo to tuším 30 000Kč bez DPH, což jde.

Každopádně...Do menšího motoru, než 2.8 bych pro tahání 2500Kg nešel...Ta 2.3JTD je možná povedená, ale tak pro 9místný busík nebo nějakých 6míst + malinký náklad. Na zátěž to není stavěný. Nenech se dobrou cenou zdánlivě pěkného auta přesvědčit do malého motoru. Ne proto, že by to snad jelo pomalu, to pojede i ta 2,8 s takovým heblem na kouli, ale proto, že by ti to prostě zákonitě zdechlo. My máme v práci tuším pouze 2.8 a 3.0

Hele já ti tady nezaručuju, že když koupíš to, nebo ono, tak s tím budeš spokojeně žít do důchodu a nemám patent na rozum. Ale dělám v dopravě, něco jsme zažil i s tátou, který 20let tahal auta a s těmahle konkrétníma mám prostě zkušenost, tak jen předávám info.

P.S : Kamarád minulý měsíc prodal Renault Master. Jezdil si na něm ve firmě sám, pak si to z firmy odkoupil. prodával to při stavu tacho asi 550 000Km. Celou dobu jezdil šetrně až tak, že to podtáčel jak prase, mě to úplně rvalo uši, ale vidíš...Vydrželo to 550K a dneska to dělá povoz někomu dalšímu, ale měl to taky s motorem 2,8 (to ale nevím co to je zač, jestli je to třeba taky Iveco, nebo co..to si najdi na netu). A na tažném to mělo myslím 2800Kg (???)

Tento typ : https://auto.bazos.cz/inzerat/82385224/ ... v-1998.php
notata
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18 led 17:04

Re: Dodávka do 5,5m s tažným 2.5t

Příspěvek od notata »

KOSTO

To že je tažné výrobcem tažného zařízení certifikované na 2500 kg, ještě neznamená že můžu za utem na kterém je namontované tahat 2500 kg vlek. Na T4 mám taky 2500 kg dle výrobce, ale v TP auta je pořád a navěky bude 2000 kg protože to nikdo nenavýší.
notata
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18 led 17:04

Re: Dodávka do 5,5m s tažným 2.5t

Příspěvek od notata »

Tak jsem na registru vozidel získal seznam akreditovaných zástupců výrobců vozidel. Ti mi jsou schopni na základě VIN říct zda tam možnost navýšení je nebo neni. Poslal jsem jim vin šesti TRANZITŮ, dvou VW LT, několika peugeotů Movano a ani jedno neprošlo. Vyjímkou je Fiat - tam mi sdělili že mi to neřeknou vůbec. Takže nic moc.
Odpovědět