Stránka 8 z 10

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: stř 17 led 21:57
od Stepan
Jakože nafta bude při stejném jízdním stylu žrát jenom o půl litru míň než srovnatelně výkonný benzín? :(

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: stř 17 led 22:00
od lampa
Nafta vs. benzin, plyn vs. uhli... :D

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: stř 17 led 22:20
od mattonecz
Mně by třeba nafta žrala tak o litr až dva míň. To mě fakt nepoloží :)

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: stř 17 led 22:30
od zabijak33
Stepan píše:Jakože nafta bude při stejném jízdním stylu žrát jenom o půl litru míň než srovnatelně výkonný benzín? :(
To samozřejmě ne, ale litr už je reálný. Nejvíc záleží na konkrétních podmínkách. Může to být litr, ale i pět litrů. Ale předpokládám, že s rodinným autem nikdo nebude závodit, aby to bylo třeba těch pět litrů.

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: stř 17 led 22:42
od FuzzyLogic
Dobrá tak ještě doplním, jak auto používám. Denně jezdím do práce a zpět cca. 12Km. O víkendech dálnice cca 350Km. Jak jsem řekl, když to bude žrát do (okolo) 8l při normálním stylu jízdy, jsem s tím úplně v pohodě.

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: stř 17 led 23:14
od mattonecz
Já jezdím 1.4T benzín 92kw za 7.8 dle dotankování. 80% město - Praha v kolonách ranní a večerní špička. A když jedu mimo tak jezdím o dost rychleji než je běžné. S takto pořád relativně malyma lehkym autem, jako je Octa, Golf, Astra se s tim benzínem vejdeš do 8 skoro vždy. Max sem měl 9.7 když sem jel 170-200 celou D1 od Brna do Prahy (asi ve 4 ráno). To si fakt myslim, že nafta neni nutná, na tvých 12km ani na mých cca 8 z dejvic na žižkov :D

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: čtv 18 led 09:01
od DoubleSix
Pytlik píše:Navic u velkeho auta jako superb nebo mondeo bude realny rozdil spotreby mezi naftou a benzinem 2-3 litry s tim, ze u nafty se nemusi hlidat a bat se slapnout na plyn.
A na tohle si přišel jak?
U Superbu je rozdíl ve spotřebě mezi 110kW naftou a 110kW benzínem do 1 litru, na dlouhých tratích to vychází tak na 0,5l. Najdeš i extremisty (na konkurenčním webu), co s benzínovým Superbem 110kW jezdí za méně, jak běžný řidič v TDi.
To, co si psal, možná platí pro velkoobjemové atmosferické benzíny. Jenže ty už dnes skoro nikdo nenabízí ;)

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: čtv 18 led 18:04
od Pytlik
Ja tady nehodlam nesmyslne porovnavat normalniho jezdce s naftou se setrilkem s benzinem. Proste prumerne to tak cca vychazi. Jak kdo jezdi,at si uvazi uz sam. Az bude zadavatel tusit konkretni motorizaci,tak at se podiva treba na spritmonitor.de , kam to davaji sami ridici a nejaky prumer nebo aspon predstavu mu to da...

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: pát 19 led 02:18
od Lachende Bestien
Pytlik píše:Ja tady nehodlam nesmyslne porovnavat normalniho jezdce s naftou se setrilkem s benzinem. Proste prumerne to tak cca vychazi. Jak kdo jezdi,at si uvazi uz sam. Az bude zadavatel tusit konkretni motorizaci,tak at se podiva treba na spritmonitor.de , kam to davaji sami ridici a nejaky prumer nebo aspon predstavu mu to da...
Šetřílek s benzínem? Určitě jste se nespletl? Vždyť přece diesely si pořizují ti největší "šetřílci" právě proto, aby utratili co nejméně peněz za palivo. A pokud ten váš tzv. normální naftový řítič má potřebu často na silnicích s mírnou nadsázkou amatérsky závodit - tedy vyplavovat si adrenalin při prudké ak/deceleraci a jízdě zatáčkami těsně kolem hranice fyzikálních limitů - nebyl by pro tento způsob využití vhodnější motor benzínový?
Drtivá většina "sportovních", "super/hyper-sportovních" nebo nejrůznějších závodních aut jezdí na benzín a ne na naftu.

Re: Rodinné auto do 750K

Napsal: pát 19 led 08:32
od DoubleSix
Pytlíku, Pytlíku, ty seš ale pytlík, viď.
Já se tu nebavím o šetřílcích. Ten rozdíl mezi TDi a TSi je právě při běžném používání = stejný řidič, stejný styl jízdy. A je to do 1l. Žádný 2-3 litry, jak uvádíš ty.
Spritmonitor u Superbu říká:
TDI - průměr 6,06
TSI - průměr 7,02
Tak kde jsou ty tvoje 2-3 litry?