S 1,6kou 74kw sa okolo tých 6 jazdiť dá. Ale chce to poznať trasu, nebrzdiť do dedín a celkovo si vyvinúť taký dospelácky jazdný štýl, ale stále je to jazda zarovno s premávkou, čiže po okreskách 80-120. Keby to auto bolo nižšie, alebo malo dlhšie prevody, či modernejší motor, tak to išlo ešte nižšie. A ja teda hlavne nejazdím po dialniciach, preto sú tie čísla také pekné.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/730888.html
Myslím si, že s podobnou spotrebou zajazdí hociaká 1,6. Od oplu a fordu aj 1,8 a pár deci, pol litra nad bude fordácky 2,0.
Micru nepoznám, ale ak to žerie podobne ako napr. 1,4 v ibize, či 1,2 vo fábií a jazdíš za 6 tak nafťáky za 4 jazdiť nebudú a to ani tie najúspornejšie ako 1,5dci.
Na rovnakej trase si A4ka 2,0 tdi 125 kw vypýtala 5,5l/100, čiže len o pol litra menej. Ale bola to rýchlejšia jazda, takže sa to zle porovnáva.
Môj tip by bol nájsť si mechanika, ktorému veríš. Nájsť auto z okolia, ukecať predajcu aby ste auto zobrali tvojmu mechanikovi, ktorý ti povie, koľko do toho asi nasypeš. Takže pozerať vyslovene po kusoch a nie po modely ako takom.
Zrovna vyššie spomínaný peugeot má výhodu, že budú v najlepšom stave a ak vozíš ľudí tak v kombíku je úžasne veľa miesta.
Mne sa viac páči Astra H, alebo Focus 2.
Za dobrú cenu boli aj Fiaty stillo. Všetky spomínané majú spolahlivé benzínové motory a pomerne lacné diely bez strašiakov.
Ak by si chcel niečo o triedu vyššie tak Mondeo 1,8 alebo 2,0. Peugeot 407, alebo možno aj opel Vectra.
A na benzínových autách je ešte fajn, že nemusíš radiť, na tú krátku 5ku to udrží rýchlosť už pri 60km/h a do 80 je to tichučké.