Větší auto do 50000,-

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Hugisek
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 14 pro 01:57

Větší auto do 50000,-

Příspěvek od Hugisek »

Ahoj,

Aktuálně vlastním feldu 1.3 MPI. Je ve stavu, kdy jsem dostal technickou, ale začína ji prožirat koroze na blatnikach a navíc se s ní přítelkyně boji jezdit (nemá cenu rozebírat)...další věc je, že je pro nás menší (2 psi, vždycky plný auto věci, když jedeme na víkend k rodičům, popřípadě v létě na dovču), v dohledné době ji čekají rozvody, palivové a brzdové trubky a bůh ví co ještě. Toť k tomu proč jsem se uchýlil pro rozložení se po něčem jiným.

Problém je, že ještě chvíli budu student jen s částečným úvazkem, a tak se musím vejít do 50 000. Předpokladam, že by teda bylo ideální 30k a zbytkem to dát do "picu".

Jde ó to, aby auto vydrželo třeba 8 let max, bylo lehce a levné udržitelný při životě, aspoň trochu bezpečný (mělo by asi zazit už i děti), nebylo totálně vyrezly a co největší. Motorizaci a vzhled mám úplně na párků, snad jen jsem víc pro benziny. Musí žrát co nejmíň a musí to kdokoliv opravit případně vyměnit na koleni. Vzdálenosti spíše větší- dálnice100km+, občas město.

Vyjezdenej jsem si myslím na můj věk až až, brigádě dělám řidiče po Praze, najezdil jsem se snad v desítkách modelech, ale jinak vim o autech prd + co si přečtu na netu. Vlastně by my ta 1.3 MPI stačila, kdyby byla Felda v kombiku, měla posilovač a aspoň základní airbagy a nebyl to ten papír před faceliftem.

Dost jsem slyšel chválu na motory 1.6 co se dávali do Focusů a Mondeí, ale ty auta jsou prý dost shnilý. Potom uvažuju nad 1.4i (asi spis 55kw) ve Fabce, ale přijde mi, že si ty Škodovky držej proti konkurencí cenu jak iPhony :/.

Co si o tom myslíte? Díky moc, za jakoukoli poznámku!!
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1346
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Větší auto do 50000,-

Příspěvek od Arkis »

Před stejným rozhodnutím jsem stál 3 roky zpět. Fóbie je oproti felicii uvnitř pidi auto a navíc ty nesmyslné ceny, co za to chcou... Výbava prd a auto z roku 00 tehdy stálo 40 000 Kč. Poohlížel jsem se po něčem jiném a vzhledem k tomu, že jsem dost vysoký, jsem šel do Renaultu Scénica I po faceliftu (motor 1.6 79kW). Po 3 letech a 48 000km jsem s tím autem stále spokojený. Sem tam se ozve, že něco chce. Je to prostě staré auto a musí se s tím počítat. Nikde mně zatím nenechalo a to ani po cestě do Chorvatska (800km během 12 hodin nonstop jízdy jen s přestávkami na protažení). Já auto trošku rozmazluji, takže má vynikající pravidelné servis a nešetřím na něm. Dal jsem do něj za ty tři roky něco kolem 40 000 Kč v servise (počítám i kompletní rozvody, brzdy, gumy, ... prostě vše). Olej měním každých 10t km (5W40 Motul X-Clean) místo předepsaných 15t km. Prostě do toho cpu více peněz, než by bylo potřeba... Co bylo nutné udělat, tak mi odešla zapalovací cívka. Celkem bolístka všech benzínových 1.6, ale dá se to pochopit po najetých 160t km. Taky jsem musel měnit svislé čepy. To byly jediné "vady". Jinak je to jen o spotřebním materiálu.

Mám výbavu Expression, takže to obsahuje:
- 6x Airbag
- ABS, ESP, ASR
- Nastavitelný volant - pouze horizontálně
- Elektrické ovládání oken vpředu
- Elektrické ovládání zrcátek
- Bederní opětka
- Výškově stavitelná přední sedadla
- Manuální klimatizace
- Klimatizovaná přihrádka před řadící pákou
- Palubní počítač
- Ovládání rádia pod volantem, teploměr a spousta dalších blbinek

Za ty peníze si opravdu nestěžuji (tehdy cca 60 000 Kč) a mohl bych ho doporučit dál. Teď už ty ceny budou určitě jinde (nižší). Mně první větší servis vyšel na 8800 Kč a vzal jsem to celkem z gruntu.
Výměna rozvodů (Contitech) s vodní pumpou, Výměna kladky na napínáku klínového řemene, Výměna klínového řemene, Výměna manžet na řízení L+P, Výměna svislých čepů, Výměna oleje a všech filtrů. Takže můžeš hledat klidně do 40 000 Kč.

Spotřebou se dostaneš pod 7l úplně v klidu (já tak jezdím 70% mimo město, 30% město). Na dálnici v Chorvatsku to žralo 5,5 při plně naloženém autě nižší cestovní rychlostí 120km/h tachometrových.

Samozřejmě <> není značka pro každého a musíš se smířit s tím, že si lidi tu značku spojují s (ne)řidiči. Jinak je to fajn auto se super výbavou a hlavně super cenovkou oproti koncernu.

Kdyby jsi šel do toho ročníku, co mám já (I. generace po faceliftu 00-03), tak je to jednoduché auto, co opraví všude. Novější verze (takové ty hranatější) měly problém s elektrikou. Toto bylo ještě jednoduché a tak kde nic není, tak se nemá co pokazit.

Jinak samozřejmě je důležité nevzít hned první kus. I tyto auta celkem trpí na rez (pokud to někomu stojí nonstop na ulici pod stromem). Často se zasírá odvodnění střechy pod plastem pod čelním sklem a teče to za motor, kde to rezne. Taky se ucpává práh pod dveřmi a zůstává v něm voda. To jsou jediné bolestivé místa a jen za předpokladu, že bývalý majitel stál pod nějakým sviňským stromem, co do toho "smolil". Já jsem to vyčistil hned po koupi a od té doby to jen kontroluji a mám klid. Žádný náznak rzi ani pod plastovými podběhy, ani od spodku karoserie. Prostě to mám úplně bez rzi, ale někdy potkám stejný model, který je rezavý jak liška, takže si to hlídám. A samozřejmě je to taky kus od kusu. Musíš si dávat pozor, aby bývalý majitel na autě nešetřil (Kaufland oleje, Starline díly a podobně).
Odpovědět