Menší, prostorná a bezpečná ojetina

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
sairon
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 26 říj 19:39

Menší, prostorná a bezpečná ojetina

Příspěvek od sairon »

Ahoj, procházela jsem starší vlákna, ale nic mi plně nepasovalo na mou situaci, proto prosím o radu.

Sháním auto na denní dojíždění cca 60km, převážně po dálnici. Vzhledem k parkování ve městě chci auto spíše menší, říkala jsem si tak do 4,30m maximálně, ale s co nejprostornějším kufrem (ideálně k 400l základní). Nepotřebuji extra výkon, stačí mi, aby to bylo rozumně svižný tak, abych mohla pohodlně najíždět a předjíždět na dálnici. Cena do 200tis. V rámci těchto požadavků jsem si vybrala ix20 1,6 .

U té ix20 mám ale pochybnosti co se týká bezpečnosti. Budu v tom autě jezdit těhotná, vozit děti a ráda bych auto, které v případě průseru vydrží (jde mi hlavně o pasivní bezpečnost, nezajímá mě, jak moc bude auto řvát, když se nepřipoutám).Nebylo by z tohoto pohledu lepší nějaké menší SUV nebo MPV (př zachování výše uvedených rozměrů), ale jaké, aby to za tuto cenu nebyl vrak?
Děkuji
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Menší, prostorná a bezpečná ojetina

Příspěvek od Honza42 »

Na převážně dálniční provoz bych si rozhodně nepořizoval žádné SUV či MPV. Šel bych do klasickéko kombíku, byť bude mít kolem 4,5 metru. Z hlediska bezpečnosti dobře obstál obyčejný focus II, nebo jeho klon Volvo V50.
Předpokládám, že na dálnici budou Vaše děti ohroženy zejména nárazem zezadu. Tož si prohlédněte, jak daleko bude hlava dítěte od zadního nárazníku u Focuse (nebo obdobného vozu) a kde bude u kompaktního MPV či SUV.
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Menší, prostorná a bezpečná ojetina

Příspěvek od Noldo »

Nie je pravidlom, že mpv, či suv je bezpečnejšie. Pasívna bezpečnosť všetkých aut je už dlhšie dobrá a medzi značkami porovnatelná (možno volvo a prémiové značky trochu vedú). Stále však platí, že veľké auto s veľkým, ťažkým motorom vpredu bude bezpečnejšie. MPV ponúkne viac priestoru na menšom pôdoryse, navyše sa vám do neho bude lepšie nastupovať. Nepredpokladám, že ste dialničná strelkyňa, ak sa zhruba držíte predpisov, tak vplyv vyššej karosérie sa na spotrebe, či hluku až tak nepodpíše. Podpíše sa však na aktívnej bezpečnosti, pretože takéto auto horšie zvládne prípadný vyhýbací manéver. Významnou časťou aktívnej bezpečnosti je aj dostatok výkonu.
Bezpečnosť by som až tak neriešil, stačí aby to malo ESPčko, airbagy a nebolo to úplne najmenšie auto. Takže ja by som odporúčil malé mpv. Ix20 by nemusela byť zlá voľba, viac sa mi však páči Opel Meriva, Ford C-max, či nejaký scenic, alebo C4 picasso.
Zrovna C-maxa mám a auto je naozaj robustné a verím, že by ma ochránilo. Na druhú stranu, A stĺpiky sú široké a do zákrut, kruháčov a podobne je naozaj zle vidieť. Pravdu povedať, s autom sa dosť zle manévruje, má zlý rajd, je široké, nie je vidieť začiatok kapoty.
Focus combi je konštrukčne podobný, myslím, že nemá také mohutné A-stĺpiky, takže je z neho lepšie vidieť. Je to, ale dosť dlhé auto a rajd má tiež zlý, takže parkovanie nebude úplne malina. Ešte by som upozornil, že oba fordy považujem za "mužské autá", kde sa človek musí do volantu, radenia, spojky trochu oprieť, nejde to úplne zľahka a mojej priatelke to napríklad nevyhovuje.
Riešením by mohla byť V50tka, má kvalitnejšie materiály, je to robustné auto a je kratšia ako focus combi. Tiež má však horší rajd a širší A-stĺpik. Myslím si, že sa bude ľahšie ovládať, ako ford.
Osobne by som asi pozrel Opel Meriva, aj keď o jeho bezpečnosti nič neviem.
zdeny
Řidič začátečník
Příspěvky: 165
Registrován: stř 10 čer 12:07

Re: Menší, prostorná a bezpečná ojetina

Příspěvek od zdeny »

Honza42 píše:Na převážně dálniční provoz bych si rozhodně nepořizoval žádné SUV či MPV. Šel bych do klasickéko kombíku, byť bude mít kolem 4,5 metru. Z hlediska bezpečnosti dobře obstál obyčejný focus II, nebo jeho klon Volvo V50.
Předpokládám, že na dálnici budou Vaše děti ohroženy zejména nárazem zezadu. Tož si prohlédněte, jak daleko bude hlava dítěte od zadního nárazníku u Focuse (nebo obdobného vozu) a kde bude u kompaktního MPV či SUV.
Mýlíš se, ale nárazem z boku. V předozadním poměru vydrží krční páteř násobně více, než při přetížení v L-P směru. A tam ti nepmůže ani kdybys jezdil v tanku:-)
proti zadnímu nárazu chrání zejména dobře zkonstruované sedačky, jejich správné umístění a instalace a zejména dobré připásní dítětě bez velkých vůli v pásu (to, že se to kurvíkovi nelíbí, je třeba nerespektovat).

Boční náraz částečně, ale nikoliv úplně řeší opět koncept sedačky, ale tady už je situace daleko vážnější. Proti tomu nepomůže ŽÁDNÉ řešení či výběr auta. G působí ve všech autech stejně (blbě) :-)

Jinak aby se promítnula zmíněná vzdálenost, což je sice pravda, ale pravděpodobnost je daleko nižší (např. náraz do stojícího vozidla v koloně), muselo by jít opravdu o tento extrémní stav - stojím a do mě někdo veltí. Moje zkušenost mi ovšem velí, že jedním okem selduji zpětné zrcátkoa jakmile se začně cokoliv dít, okamžitě dávám výstrahu - blinkry, přerušované bržděnía zejména úniková cesta, abych nezůstal stát v prostředku pruhu (proto hledám místu na krajnici a klidně i na trávě mimo jízdní či odstavný pruh). jedna životní zkušenost mě toto dokonale naučila.
Odpovědět