Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Skalikh
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pát 28 dub 10:04

Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od Skalikh »

Zdravím,
už asi 2 měsíce řeším výběr nového auta. Jsem student VŠ, doteď mám krátkou Felicii 1,6, ale má najeto už kolem 350 tisíc, technická jí končí v září, a pochybuju, že zvládne projít další.
Chtěl bych auto do cca 45-50 tisíc, s tím, že tohle je čistá cena za auto, na prvotní servis mam peníze stranou. Potřeboval bych sedan nebo kombík, ideálně v kterém by se dalo při sklopení sedaček přepsat, ale to opravdu zřídkakdy, a rozhodně to není to zásadní, podle čeho bych vybíral auto. Na druhou stranu, více než půlku týdne s autem jezdím ve městě, tudíž nechci žádnou přerostlou krávu. Kvůli tomu přichází i volba motoru - rozhodně chci benzín, protože jezdím poměrně často krátké trasy +- 7 km, a ročně najezdím do 10 tisíc kilometrů, takže nafta nemá smysl, kromě toho by to v této cenové kategorii mohla být pokladnička na peníze. Na druhou stranu chci trochu silnější auto (aspoň nějaký 70 kw), protože tak 2x do roka jezdíme s kamarády na delší trasy a s Felicií a 55 kW to bylo vážně po dálnici utrpení. Taky bych potřeboval, aby mi auto vydrželo aspoň nějakých 5 let.
Jo a rozhodně nechci nějakou tuctovku.
Co jsem se tak poohlížel a asi tak 10x jsem totálně všechno přehodnotil, teď jsem se dostal k několika kandidátům:
Mitsubishi Lancer 1,6 nebo 2,0 r.v. 2003-2008. - pro auto mluví jednoznačně spolehlivost, ochrana proti korozi, auto se jen tak nevidí, takže i malý zájem zlodějů. Proti jednoznačně špatné shánění dílů, v autě se asi všichni mechanici nevyznají, a také malý výběr ojetin.
Seat Leon 1,6 od r.v. 1999 - Pro auto mluví levnější díly, taktéž ochrana proti korozi, ale zase je to koncern a nevím, co od toho čekat. Ojetiny kolem 50 tisíc navíc asi nemusí být v úplně nejlepším stavu, ale moc to neumím posoudit, proto se ptám tady.
Tohle jsou hlavní 2 kandidáti, dál jsem koukal po Lancii Lybra, jenže ta se v benzínu skoro nesežene a myslím, že pro 1,9 JTD by to město bylo utrpení. Navíc se mi vzhledově také moc nelíbí, i když interiér má krásnej. Potom také Fiat Stilo, ale o tom se taky povídá bůhvíco. Přemýšlel jsem i nad Mazdou 6, ale za tu cenu je to utopie.
Co se týče dalšího, koukal jsem na Carismu a Primeru, ale auta ve mě nechávájí ještě takový pocit "starých aut", nevím jak to popsat, je to subjektivní, ale interiér se mi moc nelíbí. Jo a Lagunu II, Peugeot 406 nebo Octavii rozhodně nechci.
Tak díky za názory. ;)
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od Dallen »

Za 50 jsi schopen sehnat opravdu hezkou 156.

Dávej pozor na korozi, osbn bych doporučil 1.8TS. nicméně nejspolehlivějším motorem jsou JTD. Ovšem budou mít dost natočené

Konstrukce relativně dobře serviaovatelna auto. Ceny dilu jsou velmi prijatelme
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
x-f
Autoškolák
Příspěvky: 66
Registrován: stř 22 bře 10:50

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od x-f »

Ja se ted ohlizim take po necem za 50-60 jako druhe auto do rodiny s malym najezdem. Spis koukam po o fous mensim. Favorita mam 147, ale taky uz sem premyslel, zda nevzit rovnou 156. Prijde me to, ze se prodavaji snad levneji, nez 147. Jenze maji vic najeto a malo kdy jsou to TS. Ne ze bych mel neco proti JTD. Sam sem mel stejny motor v Astre H a celkem spolehlive najezdil 230t, ale nema to na par tisic rocne smysl.

Btw Mazdu 6 za 50 asi nesezenes hezkou a Leon 99 asi s koncernem jeste moc spolecneho nema.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3973
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od HondaMan »

U té Alfy jen pozor na bezpečnost. Nedávno jsem koukal na poslední ročníky 147 a protože to auto bylo pro mě blízké, tak jsem raději skončil u FoFoII.
156 na tom asi lépe nebude.

Ad Leon99: Je to koncern. Má mnoho společného s A3.
2.9T RWD
x-f
Autoškolák
Příspěvky: 66
Registrován: stř 22 bře 10:50

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od x-f »

Otazka je, do jake miry je opravdu pasivni bezpecnost techto aut nizka a do jake miry jde jen o chybejici optimalizace na NCAP.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od x2005 »

Leon 99 je klasika Golf/Okta/A3 tehdejší doby. Není důvod se toho nějak bát. Na rozdíl od Golf/Okta/A3 bude Leon levnější. Ale Alfa bude ještě levnější.

http://www.autoweb.cz/seat-leon-1999-2005/
Skalikh
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pát 28 dub 10:04

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od Skalikh »

Jsem idiot, vzhledem k tomu, že chci sedan, jsem mluvil samozřejmě o Toledu. Ale to je v podstatě Leon v sedanu pokud se nemýlím? A myslíte, že bude stačit motor 1,6 i na případnou občasnou dálnici?
Mitsubishi Lancer tedy nikdo nevyzdvihne/nepošle do pekel?
V12
Autoškolák
Příspěvky: 67
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od V12 »

Ci staci 1.6 na dialnicu ? Pokial ti vyhovuje 90 km/h, nie je problem. Ale pri 130 bude obtazovat hluk motora skombinovaneho s kratkou prevodovkou. Pokial narazis na nejaky kusok s prevodovkou dlhou, s hlukom to nebude take zle, ale s plnou zatazou pojdes tiahle dialnicne kopce asi na stvorke.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Sedan (nebo kombík) do čisté ceny 50 tisíc

Příspěvek od Dallen »

Konstrukčně ty auta jsou z roku 97, takže je třeba na to brát ohled. I když proběhl FL, tak na vyztužení karosérie atp. se toho moc nezměnilo. Např. Passat B5 asi bude bezpečnější.
Zásadní problém je, když ty auta jsou napadená korozí.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Odpovědět