Výběr auta do 300 tisic =

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od x2005 »

beast_regards píše:M Toledo Reference 1.2 TSI 90k 5M 66 kW nebo Toledo Reference 1.2 TSI 110k 6M 81 kW. Upřímně, nevím jestli si vybrat 90 nebo 110 koní, cena je od 347 900 až 367 900, ale motor je v podstatě hlavní výbava za kterou chci připlácet . Opět netuším jaká je šířka se zrcátky, ale bez 1706 mm.
1.2TSI určitě 110 koní. Slabší varianta je až nepřirozeně utlumená v horní polovině. Navíc 110 koní je s šestikvaltem, který je vhodně odstupňvaný pro běžnou jízdu.

Oficiální ceny Toleda jsou úlet. To snad nikdo za to nechce dát. Viděl bych tam značný prostor k jednání,

Rozměry zde: http://www.seat.cz/toledo/technicka-data/basis
toledo-cw-06-specs-2-l.jpg
toledo-cw-06-specs-1-l-1-.jpg
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od x2005 »

beast_regards píše:Renault Clio - předpokládám, že mi bude stačit 90kW 1,2ka a do ceny 300tis se vejdu. Musím zajet to autosalonu, narozdíl od ostatních tenhle míjím doslova každý den cestou do práce.
Současný Clio jsem projížděl, když bylo úplnou novinkou a přišlo mi to jako akceptovatelná varianta malého auta do města. Vyhnul bych se atmosférický 1,2 16V 75, která je vydechlá a překvapivě úžraná na ten mdlý projev.

Jen se obávám, že tebou vybraná 90 koní varianta Energy TCe 90 je tříválec s turbem. TCe 90 a Energy TCe 90 se liší (ne)přítomností Stop&Start systému. Tříválec s turbem jsem jel a narozdíl od nejmenovaného šéfredaktora si nemyslím, že je to úplná motorová tragédie v rámci kategorie minitříválců.

Já bych teda při srovnatelné ceně dal přednost Leonu před Cliem, ale určitě si to vyzkoušej.

rozměry na konci ceníku
https://www.renault.cz/content/dam/Rena ... -cenik.pdf
beast_regards
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16 úno 22:41

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od beast_regards »

x2005 píše:1.2TSI určitě 110 koní. Slabší varianta je až nepřirozeně utlumená v horní polovině. Navíc 110 koní je s šestikvaltem, který je vhodně odstupňvaný pro běžnou jízdu.

Oficiální ceny Toleda jsou úlet. To snad nikdo za to nechce dát. Viděl bych tam značný prostor k jednání,
Toledo je ještě to levnější auto, Leon je drahší a snadno je vyšplhá až na půl milionu. Pochybuji, že mají nějaké výrazné cenové zvýhodnění, nebo že bude trvat dlouho.
Uvažoval jsem o Ford Focus, cenově by to tak nějak odpovídalo jenom s cenovým zvýhodněním, což bohužel nevím jak dlouho bude trvat nebo co jsou za podmínky.
Cena mne odrazuje.
x2005 píše:Současný Clio jsem projížděl, když bylo úplnou novinkou a přišlo mi to jako akceptovatelná varianta malého auta do města. Vyhnul bych se atmosférický 1,2 16V 75, která je vydechlá a překvapivě úžraná na ten mdlý projev.

Jen se obávám, že tebou vybraná 90 koní varianta Energy TCe 90 je tříválec s turbem. TCe 90 a Energy TCe 90 se liší (ne)přítomností Stop&Start systému. Tříválec s turbem jsem jel a narozdíl od nejmenovaného šéfredaktora si nemyslím, že je to úplná motorová tragédie v rámci kategorie minitříválců.
Jaký je nejlepší motor který u Renaultu vybrat? Nenapadlo mne, že je to třívalec, čtyřválec s podobných výkonem by nebyl?
rofek
Autoškolák
Příspěvky: 26
Registrován: pát 03 říj 07:26

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od rofek »

ahoj,
tip na 2 velmi podobne vozy od fordu : Fiesta a Ka+ (novinka). Fiesta teraz na konci zivot. cyklu je ako 3dv. za 270 tis, co je rovnako ako teraz stoji Ka+ v "akcii". http://www.ford.cz/SBE/KeStazeni
Motor, 1.2 TiVct (nezavisle casovanie vsetkych ventilov) 4-valec, cca 85 koni. Ka+ je novy model; je o 3 cm kratsi a 1,5 cm uzsi ale zase o 3 cm vyssi a je iba 5dv., vo vnutri ma viac miesta vzadu oproti fieste. Pouziva ale techniku prave z fiesty, aj podla testov je jazda a ovladatelnost typicky fordovska, cize o hodne lepsia oproti riu, resp. cliu.

Rozdiel je okrem dizajnu aj v tom, ze fiesta je EU klasika vyrabana v koline, Ka+ je lowcost-ovejsia, vyroba tusim v indii a do buducna to bude novy entry model (povodne Ka uz skoncilo), nova fiesta bude vacsia, a drahsia (premiovejsia).
Fiesta je aktualne v 3dv. verzii s 1.0 ecoboost za 295 tis., teda stale este v ramci badzetu - a to bude uz uplne ine kafe; pridava kone a hlavne velky prisun krutaku, bude s autom slusne cvicit. Ano, je to iba 3-valec, ale robi sa uz 5-ty rok a je velmi vydareny, nema zasadne slabiny ani co sa tyka spolahlivosti.
Obidva motory na tom budu so spotrebou podobne, bez vacsich problemov cca 6 l, s 1.0 turbom ale bude viac zabavy aj rychlosti...
duratec_he-&-sigma_163kw-i4-32v_retaz-&-remen_sedan-&-hatch_moondust-&-blazer_2008-&-11
beast_regards
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16 úno 22:41

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od beast_regards »

Co říkáte na Peugeot? 208čka je buď s 1,2L PureTech 82k nebo 1,2L PureTech 82k ETG5 motorem (rozdíl je myslím jen v emisní třídě), obojí za přijatelnou cenu, trošku přes 300 tis.
Nebo 301 s prakticky stejným motorem, jenom trošku větší ale ne o tolik.
rofek
Autoškolák
Příspěvky: 26
Registrován: pát 03 říj 07:26

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od rofek »

@ beast : 208-ka (mimo verzie gti) ma vylucne trojvalce, a teda aj ten co pises. Navyse je to verzia bez turba a bez vyvazovacieho hriadela (iba pre turbo-verzie).

Ak je "ridicskost" auta medzi prioritami, tak FRA / KOR znacky su nastavene presne opacne, "zensky" - gumove a necitlive, odtazite ovladace (nielen riadenie). Presne opacne je to u fiesty (ka+), a kralovna v tomto segmente bude Mazda 2 - u nej ale bude problem zrejme cena...; inak aj zakladny motor 1.5 sky-g 75k bude citelne lepsi nez konkurencne 1.2-ky, hlavne pruznostou.

+ este jeden tip - Suzuki Baleno. Je to novinka, ale zbiera velmi slusne hodnotenia, a 1.2(5)-ka dualJet dava 90k (poh.hmot. iba 1t); akurat je to typicky japoncik, bude ho treba tocit, na druhej strane sa tomu nebude branit. Sofersky to bude niekde medzi fordom/mazdou na jednej strane a Francuzmi/korejcami na druhej.
http://www.suzuki.cz/auto/baleno/cenik.pdf
duratec_he-&-sigma_163kw-i4-32v_retaz-&-remen_sedan-&-hatch_moondust-&-blazer_2008-&-11
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 137
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od Sajmik »

beast_regards píše:Co říkáte na Peugeot? 208čka je buď s 1,2L PureTech 82k nebo 1,2L PureTech 82k ETG5 motorem (rozdíl je myslím jen v emisní třídě), obojí za přijatelnou cenu, trošku přes 300 tis.
Nebo 301 s prakticky stejným motorem, jenom trošku větší ale ne o tolik.
jel jsem chvilku s 2008 1,2 82k a ta nekultivovanost motoru je průser
beast_regards
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16 úno 22:41

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od beast_regards »

rofek píše:+ este jeden tip - Suzuki Baleno. Je to novinka, ale zbiera velmi slusne hodnotenia, a 1.2(5)-ka dualJet dava 90k (poh.hmot. iba 1t); akurat je to typicky japoncik, bude ho treba tocit, na druhej strane sa tomu nebude branit. Sofersky to bude niekde medzi fordom/mazdou na jednej strane a Francuzmi/korejcami na druhej.
http://www.suzuki.cz/auto/baleno/cenik.pdf
Jaký je rozdíl mezi ním a Swiftem? Vypadá to, že motory mají přibližně stejné. Jediný rozdíl je, že Swift je menší a má i model s výkonnějším motorem (který je ale příliš nad cenový limit).

Jak si na tom stojí s cenou za náhradní díly? Protože obojí jsou typicky asijská auta, jenom narozdíl od Suzuki, Kia jsou častejší aspoň podle toho co vidím na cestách.
rofek
Autoškolák
Příspěvky: 26
Registrován: pát 03 říj 07:26

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od rofek »

v Balene som este nesedel, ale urcite je to citelne vacsi model oproti Swiftu; zamrzi, ze je to dovoz z Indie (...), vacsina dalsich modelov sa vyraba v Ostrihome v Madarsku. Bude to ale spolahlivy povoz, ziadna zlozita technika, japonsky benzin - to je jedna z mala istot, kt. este dnes u aut mozu byt...
recenzia napr. : http://vybermiauto.cz/autoblok/clanek/t ... uki-baleno

neviem preco som doteraz zabudal na Toyotu Yaris - v aktualnej 3. generacii je to uz vychytany model, konecne vyzera ako auto zvonku aj vevnitr; no a ma vyborny 4-valec 1.33 vvti, rokmi prevereny, 100 k. kolegyna v praci ma predch. generacii (2009, euro 4) a jazdi velmi prijemne, zivo. aktualne - euro 6 bude uz trochu priduseny, ale aj tak by som ho tipol na najlepsi agregat (ne-turbo) v tejto kategorii aut.
Prave je akcia, v zakladej ale pritom slusnej vybave je za 275 tis : http://vybermiauto.cz/autodata/novinky/ ... 259-900-kc
duratec_he-&-sigma_163kw-i4-32v_retaz-&-remen_sedan-&-hatch_moondust-&-blazer_2008-&-11
beast_regards
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16 úno 22:41

Re: Výběr auta do 300 tisic =

Příspěvek od beast_regards »

rofek píše:v Balene som este nesedel, ale urcite je to citelne vacsi model oproti Swiftu; zamrzi, ze je to dovoz z Indie (...), vacsina dalsich modelov sa vyraba v Ostrihome v Madarsku. Bude to ale spolahlivy povoz, ziadna zlozita technika, japonsky benzin - to je jedna z mala istot, kt. este dnes u aut mozu byt...
recenzia napr. : http://vybermiauto.cz/autoblok/clanek/t ... uki-baleno
Dneska jsem navštívil místního dealera Suzuki-Citroen. Jediné Suzuki na prodejně bylo jejich nejdrahší SUV, zjevně chtějí prodat více Citroenu než Suzuki (nebo je Citroen skutečně ženská značka) a prodávající se mi obratem snažila vnutit Citroen C3. Vypadá pěkně, dobře se v něm sedí, ale má pouze 1,2ku motor což je myslím tříválec. Zapoměl jsem se zeptat, teoreticky mají oba stejné motory, ale nejsem si jistý jestli menší není jen 63kW oproti C3 s 83 . Podle mne slabý motor na poměrně velké auto - vyzkoušel jsem si C1 což je menší auto se stejným motorem, teoreticky lepší možnost. Cena je přijatelná pro oba vozy. Co si o C1/C3 myslíte?
Odpovědět