V vs. Multivan

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Chystám se posunout z MPV o velikost výše, tj. vybírám osobní dodávku. Asi jsem náročný, ale ve výběru nakonec zůstali jen MB-V a VW Multivan. Prosím o postřehy a názory, nejlépe kdo má zkušenosti s oběma.
Použití: rodinné auto s dostatkem prostoru, jezdíme v pěti (3 děti), 90% dálnice a hlavní tahy, město jen málo. Doposud jsem byl zvyklý cestovat svižně. Pro stávající S-Max se 176kW byla podvozkově, motoricky i akustikou na dálnici 180 kmh pohodová cestovní rychlost. Je mi jasné, že s krabicí budu muset o něco zpomalit (160?)
Předváděcí jízdy mě teprve čekají, takže zatím jenom co mám načteno + předsudky. Předběžně je mírným favoritem MB-V, je nižší, na dálnici se mi jeví vhodnější, jízdní vlastnosti údajně bližší osobáku, raději měničový automat než DSG, raději 4x4 se třemi diferenciály než Haldex, vyhovuje mi více konfigurace sedadel 2+3+2 (MB-V) než 2+2+3 (Multivan).
Multivan údajně více dodávkové naladění, tj. horší tlumení nerovností (skáče? - nejde jen o řidiče, ale i o pocit na místech vzadu), je o cca 8 cm vyšší, na druhou stranu zřejmě lepší manévrovatelnost (krátký Multivan vs. MB-V long), lepší schopnost v "terénu" díky vyšší světlosti a kratším rozvoru (polní cesty, příjezdy k chatám atd.).
Motorizace: Multivan 150 kW, MB-V 140 kW. Motor v Multivanu čekám že bude projevem lepší (ale tragická pověst předchozích 132 kW verzí), v MB přijdou asi nové motory někdy v brzké budoucnosti (viz nový diesel v novém MB-E), tj. až poté, co koupím.
Prodejci obou značek se tváří, že se vlastně nemusí moc snažit, a že se jim to prodává samo...
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5451
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od Stepan »

A co nějaké SUV? Q7/X5/XC90?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5478
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od M.Z. »

Už tuhle kategorii nesleduju, v r. 2005 jsem kupoval Multivan 128kw 4-motion a byl jsem s ním spokojený, prodával jsem ho s 170tkm na hrbu a jezdil spolehlivě, 160 byla pohodová cestovní rychlost na dálnici.
Viano jsem vyřadil kvůli hlučnému motoru 2,2 (3,0 nešel s 4x4), podivnému vzhledu ve verzi 4matic a hlavně nespolehlivému pohonu 4x4.

Dnes bych možná favorizoval spíše V, ale nemám ani jedno aktuální odzkoušené, ale chybu neuděláš ani s jedním. Ostatní konkurence je o kategorie níž, tohle jsou jediní 2 kohouti na prémiovém smetišti.

Štěpán: SUV není k těmto dvěma žádná varianta, nikdo nemá šanci nabídnut prostor, jako dodávka, nebo už jsi viděl v SUV převážet motorky apod.?
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
honziss
Letec
Příspěvky: 3463
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od honziss »

Ja mam zkusenost jen s multivanem. Pozitivni: odveze to to proste vse, da se v tom cestovat pohodlne a rychle. Negativni: podvozek funguje jen kdyz je to auto nalozeny, jinak je to uskakana koza.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27044
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Multivan má v genraci T6, která podvozek posouvá docela jinam.
Včko mi přijde jako pohřebák. Navíc jsem konzerva, takže řazení pod volantem a ovládání prapodivným joystikem + kolečkem, je opravdu zmatečné.
Jezdil jsem, před koupí, v obojím. Vyhrál Multivan.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od Vana »

M.Z. píše:...Viano jsem vyřadil kvůli ... nespolehlivému pohonu 4x4.
Co na něm bylo špatně ?
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Stepan: SUV ne, protože bych se prostorem nikam neposunul oproti S-maxovi. Bylo by to vlastně to samé vnitřním prostorem, zhruba stejně rychlé, jediná výhoda by byla v 4x4. Navíc cenově ještě o dost jinde než prémiová dodávka. Chci opravdu hodně místa a dodávka je pak jediným řešením.
M.Z.&Vana: o problémech předchozí generace 4x4 v dodávkách MB jsem slyšel, prý moc nedávaly časté ježdění po dálnici. Taky předchozí Viano bylo jako 4x4 vysoká koza - prý nikoliv kvůli vyšší průchodnosti, ale proto, že v MB neuměli vyvést náhon na předek, aniž by to zvedli. 4x4 v aktuálním Vitu/V je ale jiný systém a mělo by odpovídat 4maticu v aktuálních osobních MB (taky je nyní 4x4 stejně vysoké jako 4x2, jediným rozdílem je větší poloměr otáčení)
řBob: asi jsi zde jediný, kdo porovnával mezi oběma v aktuálních verzích, mohl by ses prosím více rozepsat, co nakonec rozhodlo? Vybíral jsi z pohledu řidiče, nebo i z pohledu komfortu pro ostatní cestující? Kupoval jsi to jako polykače kilometrů (to je můj případ), nebo spíš luxusní rozvoz více osob na kratší vzdálenosti? Zaznamenal jsi nějaké výrazné rozdíly v dynamice (a spotřebě) - zejména ve vyšších rychlostech na dálnici? Předpokládám, že Multivan byl/je Highline, tj. "dynamický podvozek" - není to tvrdé a uskákané? máš DCC? Jako mínusy pro V jsi uvedl pohřební vzhled a ovládání, pokud by sis tyto dvě věci odmyslel, s čím se ti lépe jelo?
Sám čekám, že to bude velmi těsné a pokud bude rozdíl v porovnatelných nabídkách více než desítky tisíc Kč, tak může rozhodnout i lepší cena.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od x2005 »

Když kolega vybíral "dodávku" do firmy, tak jsem měl šanci jet/řídit, jak nový Multivan, tak nové Véčko. Furt se bavíme o dodávce, takže jízdní vlastnosti tomu odpovídají. Je to jinde (horší), než třeba Sharan/Alhambra, která má furt jízdní vlastnosti blížíci se velkému kombi. Takže si dobře rozmysli, zda na 2+3 ti nebude stačit současný Sharan/Alhambra, který v 5ti místné konfiguraci má hlubší kufr. Jízdní vlastnosti lepší, cena u vybaveného vozu nižší o třetinu a polovinu. Spotřeba v dálničním režimu nižší o dva litry, dynamika asi taky lepší (dle motorizace). Sharan/Alhambra jsou ekvivalent Galaxy ve fordím světe a budou furt prostornější než S-Max.

Ale pokud opravdu trváš na "dodávce", tak si myslím, že nový Multivan je jasně lepší volba. Pracoviště řidiče je sice furt dodávka, ale stále obstojná VW ergonomie, komfortní sedadla pro všechny, lepší zvuk/odhlučnění motoru, s verzí 4x4 DSG jezdí v pohodě i moje přítelkyně.

Naproti tomu Véčko má pro mě odpudivý zvuk to "nejsilnějšího" dýzlu, podivný látkový(?) sedadla (jistě půjdou připlatit lepší, ale i tohle bylo auto za cca 1,6mKč, což mě prostě uráží), ergonomie pracoviště řízení horší, základní navigace Garmin naprosto nepoužitelná. Ovladatelnost nevím, odmítnul jsem to řídit, jak jsem z toho byl otrávený. Já jsem podle fotek v prospektech čekal něco uvnitř úžasného, designově vychytaného, důstojného nástupce řady R. Realita mě opravdu zklamala. Ale možná jsem jen měl smůlu na špatně nakonfigurovaný předváděcí kus. Navíc tisíc lidí, tisíc chutí, že ano. Vlastní zkušenosti jistě rozhodne.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5478
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od M.Z. »

Vana píše:
M.Z. píše:...Viano jsem vyřadil kvůli ... nespolehlivému pohonu 4x4.
Co na něm bylo špatně ?
Měli náplň diferáku snad jen pár deci, na dálnici se uvařil a bylo vymalováno, nebylo to povedené.
Mě se V docela líbí, i když opravdu zadek má pohřební, ale třeba Bobův T6 v příplatkové 2-barevné kombinaci vypadá hodně atraktivně.
MB měl problémy u svých dodávek a MPV s odhlučněním a docela mě překvapuje, že se z toho nepoučili a vrčí to v kabině i nadále...
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27044
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Jak tady někdo poznamenal, na výběr moc není - MV nebo V - zbytek je úplně jinde.
Mercedes:
Měl jsem možnost projet 250d 4matic v nějaké, dejme tomu, střední výbavě. Pohřebákem jsem to nazval ne z důvodu vnějšího vzhledu (ten se mi i docela zamlouvá), ale hlavně pro pocit tmy/šera uvnitř vozu...byť to nemá zrovna malá boční okna a ani to zadní. Ale prosvětlenost interiéru mi přišla značně horší než v MV. Také výhled z vozu na všechny strany mi nepřišel ideální. Bylo to dané asi posedem za volantem, který byl trochu krkolomný a popravdě jsem si tam dobrou polohu, na jízdu stovek km, prostě nenašel.
Řazení pod volantem je pro mne sci-fi - nevyhovuje mi to, i když je to asi o zvyku. Ale zcela šílený jsem byl z toho prapodivného joystiku a otočným kolečkem pod ním - což bylo v mnoha případech duplicitního ovládání stejných fcí. O navigaci Garmin, která tam byla, raději ani mluvit nebudu.
Co se týče motoru, downsize nebyl tou správnou cestou. Pamatuji V6, který měl ne jenom větší výkon, ale také kultivovanější chod. Nm zůstaly tuším stejné. Auto jako takové není žádný závoďák, ale +14k bylo v MV lehce znát. Hluk od motoru nebyl nijak výrazný, ale MV mi přijde krapet lépe odizolovaný.
LED světla super.
Spotřeba někde 8-9l při normální jízdě.

Multivan:
Co mne překvapilo na prvním dobrou, byl velmi dobrý poloměr otáčení. K motorizaci jsem přistupoval lehce s nedůvěrou, protože jsem měl ještě v živé paměti předešlou generaci biTDI 180k - což bylo ve všech ohledech peklo - dunělo to, nejelo to a sralo se to fest. Evidentně to věděli i ve VW, protože tohle je úplně jiná liga. Samozřejmě, že EURO 6 to škrtí, co to dá, ale motoricky je to, na danou kategorii, velmi svižné a dálniční rychlosti 160+ to zvládá s lehkostí. Spotřeba, při tomhle tempu, už ale není moc příznivá - přes 10. Normální pojezdy se vejdou mezi 8-9l.
Ergonomie interiéru je mi bližší než u Včka, ovladače přehlednější - prostě všechno je z kategorie: tohle už znám.
Určitě doporučuji připlatit LED světla - svítí opravdu fantasticky. MV nenabízí odvětrávanou kůži, jako Včko...ale já kůži, jako takovou nerad, takže tohle mi bylo jedno.
Co mne mrzí, byla nemožnost (jeden z prvních T6 v ČR) objednat elektrické otevírání 5. dveří - dnes to již jde.

Auto bylo koupeno jako polykač km - ať pro služební jízdy nebo pro soukromé dovolené (převážně Itálie). Jak z pohledu řidiče, tak posádky. Konfigurace je 2+2+3, ale teď jsem doobjednával ještě jedno samostatné křeslo. 2 zadní křesla mají integrované dětské sedačky, což je velká bomba a děti to milují. Přestavba na normální sedačku je mnohem snazší než byla v Sharanu.
Jako polykač km je to super - člověk sedne v Pze, vysedne v Milánu, bez pocitu "zlámaného" těla.
DCC je jasná volba - v jakémkoliv VW to funguje rychle a znatelně. Na S je to dobře tvrdé, na Comfort to zase žehlí kdejakou nerovnost. Samozřejmě, že pořád je to podvozek spíše z dodávky než z OA. Měl jsem možnost jezdit i bez DCC a to bych nechtěl. Stejně, jako bych to nechtěl v manuálu. Možnost volby uzávěrky zadního difu, je fajn.
Co se týče ceny, tak při relativně stejné výbavě, byl rozdíl opravdu zanedbatelný. V MV je nakonec vše, co tam objednat šlo - kromě kůže a šíbru, který vyndal prodejce, protože by to bylo těžké na přední nápravu.
Pokud tě zajímá cokoliv konkrétnějšího, ptej se...
Malá návnada :ymhug:
2015-12-17 15.13.36 (kopie).jpg
2015-12-17 15.13.36 (kopie).jpg (304.87 KiB) Zobrazeno 10366 x
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět