V vs. Multivan

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

driver píše:Před mnoha lety 5-8? byl na Youtube sestřih videotestu, jak T5 Multivan 2003-09 s haldexem na kluzkém stoupání má špatnou trakci.
Byl to extrémní test na tom klouzavém testovacím "linu" smáčeném vodou, jak se to kdysi testovalo...
A rozdíl mezi předním pohonem a haldexem byl velmi malý. Všichni z toho videa byli na Transportersrazu tenkrát zděšení, vypadalo to, že jsou pneu namydlené... Prostě trakce nebyla a auto nejelo... Jasně že to byl extrém, ale i tak. Zkoušeli tam pak nějaké Pajero nebo něco podobného a to jelo úplně v pohodě...
Je možné že podmínky byly nastaveny tak, aby trakce na jedné straně byla OK a na druhé prakticky vůbec. To by vysvětlovalo, proč nebyl velký rozdíl mezi FWD a 4Motion a je to přesně situace pro závěrku. Taky nevím, jestli Haldex 2 v T5 uměl přibržďovat při prokluzu jednotlivá kola (hádám že ne?).
driver píše:Nedávno Rasťo Chvala dělal na Youtube (garaz.sk) test T6 Multivan s haldexem bez uzávěrky,
na blátě do kopce, překřížení náprav, dvě protilehlá kola ve vzduchu a ještě zastavil.
Pak se rozjel a stoupal do svahu. Hodnocení výborné.
Díky za tip, podíval jsem se na to a utvrdilo mě to v tom, že si vystačím bez závěrky. Je vidět jak T6 s Haldexem 5 umí přibrzdit jednotlivá kola při prokluzu a tím částečně simulovat závěrku (to prý měla umět už i T5.2 s Haldexem 4). Samozřejmě to není na nějaký dlouhý off-road trip, má to svoje limity, ale na krátký problematický úsek to stačí. Podle toho, co jsem načetl na německém fóru, tak navíc i uživatelé se závěrkou ji používají velmi zřídka - jakmile to není úplně rovně, tak je se zavřeným diffem auto hodně obtížně řiditelné.
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

řidičBOB píše:Když už kupuji dodávku za víc než 2mio, tak už mne nějaký příplatek za uzávěrku nerozhodí...
Ta moje je za míň než 2mio :D
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od x2005 »

budik píše:Uzávěrku diffu jsem nevzal, věřím, že na zasněžené horské příjezdy postačí haldex tak, jak je.
U takhle drahý dodávky, kterou můžeš navíc hodně naložit, bych si uzávěrku připlatil. Kdyby to mělo zachránit jen jeden rozjezd na zasněžené cestě....... Kolik to vlastně stojí?
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Závěrka 20 tis. bez DPH. Příplatek za samotný 4Motion je 77 tis. bez DPH (původně jsem chvíli koketoval i s myšlenkou na FWD, AWD jsem bral jako nutnost jen u MB-V). Pro jistotu asi pořídím i řetězy, které nejspíš nebudu potřebovat (tak jako si myslím, že bych nepotřeboval závěrku), ale které na rozdíl od závěrky mohou pomoci i cestou dolů.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Na cestu dolů má asistenta sjíždění svahů, který funguje na 1*!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Toho jsem objednal taky, ale pořád je to jen elektronika, která trakci nezvýší - jen umí efektivněji využívat tu, která je k dispozici. A taky je to zřejmě pohodlnější - sjížděl jsem kdysi prudkou horskou louku cca 500 m a stát několik minut na brzdě není úplně ono. Asistent pro sjíždění předpokládám jen nastavím rychlost a pak už jen kroutím volantem.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Přesně tak. Elektronika zde funguje mnohem lépe než lidská noha na brzdě...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od driver »

budik píše: pochybuji, že by 3.0 TDI, zvládli nacpat do T6.

Tady máš 2.0 TDI z T6 150kW, a 3.0TDI Amarok, pro porovnání velikosti.
Přílohy
image-825631-galleryV9-uowf-825631.jpg
image-825631-galleryV9-uowf-825631.jpg (66.8 KiB) Zobrazeno 5397 x
VW_Amarok_2017_facelift_prvni_foto_04_800_600.jpg
VW_Amarok_2017_facelift_prvni_foto_04_800_600.jpg (186.41 KiB) Zobrazeno 5397 x
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Tak na takovémto obrázku rozdíl nebude zřejmý, i vzhledem k úhlu, z jakého je ta V6 vyfocená. Ale jde zejména o to, že V6 3.0 TDI je ve všech aplikacích zastavěn podélně, zatímco T6 (která je ve skutečnosti jakousi T5.3) má motory příčně. Ano, do T5.1 se dával pětiválec - ale bylo to R5. Byl tam i benzín 3.2, ale to byla VR6 s úzkým úhlem rozevření válců, takže nezabrala o tolik víc místa než řadový motor. Tolik k technické stránce věci.
Pak je tu ještě nákladová stránka věci: stávající T6 je v podstatě auto na konci výrobního cyklu. Kolují různé dohady, kdy přijde T7 - pár let nazpátek se mluvilo o 2017, někdo mluví o 2018-19, nejpozději prý 2020 kvůli přísnějším předpisům (nemám v hlavě, kdy začínají platit euro 7 a výše). K tomu VW aktuálně šetří a osekává modely, kde se dá.
Z marketingového hlediska by mi to dávalo smysl leda jako reakce na facelift MB V, zejména pokud by tam doputoval nový CDI R6. Ale otázka, zda by pak raději rychle nevyrukovali s T7, kde ale zřejmě napnou síly k nějaké hybridizaci (výhledově možná i elektrifikaci).
Každopádně pro mě akademická, byť zajímavá debata. Auto chci nyní (resp. začátkem 2017). I kdyby 3.0 TDI uvedli do Multivanu při nejbližší příležitosti (jaro 2017?), tak než bych ji vzhledem k očekávaným dodacím lhůtám vůbec mohl mít, byl by r.2018.
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od honziss »

Co vim, tak 3.0 tdi umoznuje pouze podelnou zastavbu kvuli napojeni na prevodovku, tj moc bych s ni v multaku nepocital.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět