V vs. Multivan

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5477
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od M.Z. »

Že by to změnili? T5 měla tuším u pravého podběhu výdech na nohy. A měly výdechy i ve sloupku http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... fdc3c98772.

Jestli to mají jen zhora, tak to není teda posun vpřed.
K prohrábnutí Haldexu, nevím jestli je to záměr, ale při ostrém startu se výrazně lehkým hrábnutím zmírní napětí v systému a netrpí tak hřídele.

Pro mě osobně je lepší odhlučnění na dálnici poměrně rozhodující, nesnáším kravál v autě.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od driver »

Topení vzadu je na zadním pravém schůdku
a klima je jen ve střeše s přidanými výdechy i na okna i když zavřeš mřížky výdechu.
Vzadu už v B sloupku nic není, a nejsou ani motory pro pohon vzduchu v předních dveřích.

Existuje ještě verze California co nemá nábytek jako 2+2 a má tedy uspořádání 2+2+3 ale jsou tam neprůhledné rolety a jiná ventilace viz foto a o této verzi málo kdo ví.
Všichni znají Cali 2+2 s nábytkem...
Ta 2+2+3 má širší postel a někomu se to hodí.
Taky lze prostřední pilotky vytáhnout, po kolejích zadní lavici umístit uprostřed a dozadu rozložit Multiflexboard.
Pak je to 2+3+0 jako na foto.
Cali má vždy zvedací elektrickou střechu s druhou integrovanou střešní postelí. Čili pak se nahoře vyspí dva a dole tři dospělí.
Ten chybějící nábytek pak supluje vařič a umyvadlo ve vestavěné skříni pod Multiflexboard, , dostupné po vyklopení pátých dveří, a vysunout šuplíku.
Výhodou je, že steaky a slaninka neprskají v autě, ale na zem za vozem.
Nevýhoda, nehodí se v zimě.
Přílohy
111-ca1026.jpg
111-ca1026.jpg (111.86 KiB) Zobrazeno 6491 x
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27041
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Koukal jsem, z dlouhé chvíle, na konfigurátor a Včko umožňuje mnoho praktické výbavy nad možnosti MV - třeba 360 view, ventilované sedadla řidiče, spolujezdce + také sedadla ve 2. řadě nebo panoramatické střešní okno.
No....asi bych měl dilema.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Dilema jsem skutečně měl, zatím asi největší co jsem kdy nějaké auto vybíral. Nakonec jsem to rozseknul ve prospěch Multivanu, objednáno, do výroby předběžně 7. kal.týden 2017. Rozhodla nižší dálniční hlučnost, lepší obratnost a světlost a ve finále i to, že srovnatelně vybavený vyšel o téměř 100.000 levněji (Multivan prodloužená záruka v ceně, Včko za 28 tKč, elektrické šoupací dveře MV Highline v ceně, Včko cca 40 tKč, metalíza Včko o 15 tKč dražší, MV Highline snesitelná alcantara v ceně, Včko nesnesitelná látka nebo kůže = drahá ambiente výbava atd.). Ale bylo to skutečně těsné a nejsem přesvědčený, že jsem vybral lepší auto - ovšem stejně by to platilo i naopak. Každý je lepší v něčem jiném.

Pochopil jsem, že máš Multivana na standardním podvozku s DCC. Jak jsi s tím spokojený na dálnici (rychle projížděné táhlé zatáčky)? Pořád jsem si lámal hlavu, zda DCC standardní nebo DCC dynamický. DCC dynamický je o 20mm nižší (nechci) a má tužší pružiny (nechci) a hlavně silnější stabilizátory (chtěl bych). Prý je ale ve výsledku na horších cestách příliš tvrdý. Nejraději bych DCC standardní a k tomu silnější stabilizátory, ale to zvolit nelze.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27041
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Mám DCC klasik. Zrovna se vracím po cestě A/D/IT... Na běžný cestovní posun je nastavení na "normal" zcel dostatečné - auto se příliš nenaklání a je ovladatelné i v rychlostech kolem 160kmh. Na druhou stranu podvozek není ani příliš tvrdý a jak by řekl exprezident: nedrncá.
Nastavení "sport" je na divočejší dodávkovou jízdu. Na kvalitní německé D s tím lze v poho kroutit zatáčky ve vysokých rychlostech i kolem 200 a to opravdu s naprostou jistotou!
Takže pro mne je vyhovující klasik. Občas je totiž potřeba se dostat někam na horskou chatu a pokud si to lehne na břicho, tak 4motion a uzávěrka difu, jsou k hovnu. Takže každý cm dobrý ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 246
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Díky, přesně o to mi šlo - jestli ten standard (neboli klasik jak mu říkáš) s DCC je dostatečně stabilní v rychlostech 160-180. Je mi jasné, že pak je třeba volit "sport". Vyšší světlé výšky jsem se nechtěl vzdát, sice většinu km to spolyká na dálnicích a hlavních tazích, ale v cílových destinacích to je občas složitější a nemusí se jednat vysloveně o terén - stačí ostrý zlom na příjezdové cestě, nutnost přejet přes obrubník atd. a už se škrtá spodkem. Uzávěrku diffu jsem nevzal, věřím, že na zasněžené horské příjezdy postačí haldex tak, jak je.
Ještě dotaz na čelní sklo - propouští to tlumící (akustický paket)& vyhřívané sklo vlny, anebo je pokovené?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27041
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Vyhřívané ano, protože je dělané ještě drátky. Akustický paket také není pokovené sklo, pouze jinak vrstvené, takže také ano. Obojí antiradar ready! :ymhug:
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od driver »

budik píše:Uzávěrku diffu jsem nevzal, věřím, že na zasněžené horské příjezdy postačí haldex tak, jak je.
Před mnoha lety 5-8? byl na Youtube sestřih videotestu, jak T5 Multivan 2003-09 s haldexem na kluzkém stoupání má špatnou trakci.
Byl to extrémní test na tom klouzavém testovacím "linu" smáčeném vodou, jak se to kdysi testovalo...
A rozdíl mezi předním pohonem a haldexem byl velmi malý. Všichni z toho videa byli na Transportersrazu tenkrát zděšení, vypadalo to, že jsou pneu namydlené... Prostě trakce nebyla a auto nejelo... Jasně že to byl extrém, ale i tak. Zkoušeli tam pak nějaké Pajero nebo něco podobného a to jelo úplně v pohodě...

Nedávno Rasťo Chvala dělal na Youtube (garaz.sk) test T6 Multivan s haldexem bez uzávěrky,
na blátě do kopce, překřížení náprav, dvě protilehlá kola ve vzduchu a ještě zastavil.
Pak se rozjel a stoupal do svahu. Hodnocení výborné.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5477
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od M.Z. »

Já byl s tím Haldexem velmi spokojený, ale já s ním jezdil po cestě a ne do lesa. V hlubokém sněhu to jelo jak tank, kupoval jsem ho v r.2005 a to byla snad poslední pořádná zima, tak jsem si to tehdy užil.
Ale do extrému bych si uzávěrku připlatil, pro běžné využití je to zbytečné.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27041
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Když už kupuji dodávku za víc než 2mio, tak už mne nějaký příplatek za uzávěrku nerozhodí...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět