Auto pro radost do 150-200tisíc

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
maxel
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 26 pro 22:50

Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od maxel »

Rád bych vás požádal o radu/doporučení na druhé auto do rodiny. Bude sloužit primárně pro mě, na cesty do práce, a občasné výlety za motoristickou zábavou. Manželce a na rodinné potřeby zbyde naftové kombi v automatu (Volvo V60 5V).

Mám jen pár základních požadavků (vlastně 4 přesně) a proto je zde prostor pro otevřenou diskuzi, ničemu se předem nebráním. I proto je můj výběr níže dost nesourodý. Budget je určen tak, že bych kupoval auto kolem 150tisíc a zbylých cca 50 bude na prvotní investice a servis. Čím bude auto v lepším stavu a bez nutnosti do něj vrazit víc, než základní spotřebák, tím se můžeme blížit s cenovkou k 200tisícům.

1) Hledám vozidlo kategorie kupé nebo (hot)hatch. Ačkoliv bude sloužit v 90% případech jen pro řidiče, může nastat situace, kdy budu potřebovat odvézt celou tří-členou rodinu, a proto je přítomnost 4 sedadel nutností. Z toho důvodu vypadl můj velký favorit, Mazda MX-5 ; jakožto roadster.

2) Motor benzínová atmosféra, v ideálním případě nepřeplňvaný V6. Foukanému čtyř/pětiválci se taky nebráním, ale raději bych větší objem bez turba. V8 už pro mě bude zbytečně moc.

3) Převodovka manuální. Jen v jednom případě bych možná přežil automat, viz. níže.

4) Sedadla s dobrou ergonomií a slušným bočním vedením. Zda látka, polo-kůže, elektrika, atd. je mi zcela jedno. Důležité je jen pohodlí a jistý pocit za volantem. Jsem nižší-střední postavy, takže se vlezu téměr všude dobře, kde větším/vyšším postavám už sedadla nevyhovují.

A teď už k seznamu TOP 5, který jsem dal dohromady v rámci svých preferencí.

Mercedes-Benz CLK 320 C209
Numero uno. Asi bych nic neřešil, kdyby byl na trhu vůz s tímto motorem a manuální převodovkou. Tady platí má poznámka ohledně automatu - natolik se mi zamlouvá, že jen v tomto případě bych snad i ten automat překousnul.

BMW 330ci E46
Tohle bylo pro mě dlouho auto na vrcholu výběru, ale za poslední rok-dva se spíše přikláním k MB. Nicméně stále je to jeden ze žhavých kandidátů.

Mini Cooper S 1st Gen
Malé a svižné vozítko s neotřelým designem. Prostě se mi líbí, ale je to takový velký otazník ; budu se muset svézt a udělat si na to řidičský názor.

Ford Focus ST MKII
Pětiválec Duratec ST je neskutečný motor. Takže tohle auto v TOP 5 určitě nemohlo chybět. Jen už bude asi celkem vořech sehnat pěkný kousek do 200k.

Alfa Romeo GT 3,2
Italská krasavice se skvělým, ale dost rozežraným motorem. Spolehlivost je jak na kolotoči, někdo to chválí, jiný zas nenechá nit suchou. Vždy se mi ale vůz moc líbil, a proto je tu.

Pak jsou tu další kousky spíš bez preference, na které jsem v rámci bádání na netu narazil a které se teoreticky do budgetu vlezou a zadání jakštakš splní.
Renault Mégane RS. Mazda RX-8. Opel Astra H GTC. Volvo C70 T5.

Času je dost, vybírat a probírat se tím mam v plánu tak do jara příštího roku. Když mi ale rupne v kouli, koupim to třeba den před Štědrým dnem :)

Díky za váš čas!
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od k86 »

mas tam pomerne dost aut, ktera jsou kazda uplne jinak zamerena, takze spis by si chtelo ujasnit co od toho cekas a kde s tim ches jezdit.
Pokud chces CLK tak si ho kup

k FFII ST, sam jsem ho mel a nejak nevim co na nem vsichni vidi, auto opticky pekne, motor ma krasny zvuk, ale to je podle me asi tak vsechno, ze by mel kdovijakou okouzlujici dynamniku se rict neda, spotreba pri dodrzovani predpisu kolem 10l, kdo rika ze s tim jezdi za 7.5 tak keca. Okresky umi, to jo, ale po presednuti z FFII 2.0TDCI 100kw jsem teda cekal daleko vetsi vodvaz....

nehlede na velmi zname problemy se zadirajicim se motorem, ktere me taky potkaly.
Za me bych ST skrtnul
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
RychlejBen
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 29 srp 11:10

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od RychlejBen »

Ahoj, do tohohle rozpočtu by se ti mohla vejít ještě první generace Mazdy 3 MPS :)
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od oxik »

Já bych šel do 330ci..E46 je krásný auto, relativně spolehlivý, díly se válejí všude, motor je harmonie a naladění podvozku a vlastně celýho auta je super
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 590
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od Kavis »

3 MPS mě zrovna napadla.. nedávno jsem se s tím vozil, ale přijde mi na běžné ježdění zbytečně HC. Když se jí dá napít, tak tahá za pracky neskutečně a taky to žere jak prokopnuté (já s tím jezdil přes 20), obrovský turbolag, do 3000 ot. se nic neděje a pak to začne rvát, že to hrabe i na trojku... ale svým způsobem to má kouzlo. Rozhodně si myslím, že podle zadání sedí víc 6tivál a zadokolka.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od k86 »

za 200 uz bude peknej vyber Clia Sport 200 (197) nebo CTR, ale jak jsem psal, to proste nejde srovnavat s CLK 320 nebo 330i
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
Londoner
Řidič začátečník
Příspěvky: 142
Registrován: stř 24 čer 14:52

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od Londoner »

Tak pokud chce nekdo kochaci CLK tak asi nebude chtit Clio sport ze jo :)

Ale to CLK uz je fakt "gaucovity" auto, s tim zadna rychlejsi/zabavnejsi jizda moc nepujde je ovsem otazka jestli je takovy pouziti planovany, pokud ne tak smele do toho.
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold

Poradnej ofroud LR D4!
zdeny
Řidič začátečník
Příspěvky: 165
Registrován: stř 10 čer 12:07

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od zdeny »

Kavis píše:3 MPS mě zrovna napadla.. nedávno jsem se s tím vozil, ale přijde mi na běžné ježdění zbytečně HC. Když se jí dá napít, tak tahá za pracky neskutečně a taky to žere jak prokopnuté (já s tím jezdil přes 20), obrovský turbolag, do 3000 ot. se nic neděje a pak to začne rvát, že to hrabe i na trojku... ale svým způsobem to má kouzlo. Rozhodně si myslím, že podle zadání sedí víc 6tivál a zadokolka.
Protože jsme 3MPS 3 roky vlastnil, mohu o ní naspat pár informací. Začnu tím, že se s ní dá jezdit zcela naprosot v pohode kolem 8,5 litru. Abych dostal z BC údaj 20/100,. znamneá to prasit po městě stylem full/stop od světel ke světlům. Motor díru má, to je pravda, ale dá se s tím žít - Focus RS j má zcela stejnou. Celkově je dobře sladěný podvozek s motorem, resp. podvozek motoru stačí (brzdy, odpružení).
Citlivá na olej, na kamínky od kol a celkově na lak - je slabý. Jinak cajk, poruchy nula.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 590
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od Kavis »

neříkám, že ta jízda byla zrovna piánko, ale město v tom nebylo prakticky vůbec, samo dlouhodobě se takhle asi jezdit nedá. Za 8,5 s tím asi jezdit půjde, ale na takovou jízdu potom nemá smysl si kupovat MPS (můj názor). To, že podvozek motoru stačí nerozporuju, ale přišlo mi, že když se to honilo, tak to mělo docela problém všechen ten výkon přenést na cestu, ale to mohlo být tím, že předtím jsem v tomto (a vyšším) výkonovém spektru řídil akorát zadokolky a mohla být chyba v mé pravé noze ;-)
maxel
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 26 pro 22:50

Re: Auto pro radost do 150-200tisíc

Příspěvek od maxel »

Díky všem za dosavadní příspěvky!

Pravda, že Mazda 3 MPS trochu unikla mé pozornosti. Po pročtení pár recenzí a shlédnutí videí, očividně dost neprávem. Jediný zádrhel bude zřejmě ve faktu, že se mi až tak moc nelíbí. A ač se to zdá jako malicherný důvod, přeci jen na auto budu koukat každý den, proto se mi alespoň trochu líbit nebo něčím zaujmout musí. Každopádně si ale zkusím někde zajistit testovací jízdu, ta kolikrát vše obrátí naruby.

Spotřeba nebude problém, nájezd nebude více než pár set km za měsíc. Navíc jsem jednu dobu dokázal v pohodě jako daily car živit Superb II 3.6.

S autem bych se rád občas podíval někam na okruh, ne závodit ale jen si zablbnout o víkendu. Trochu zavzpomínat, když sem před lety doprovázel s manželkou švagra a jeho upravené BMW 325 E30, později závodní Škodu 130 RS a další, po soutěžích jako Carbonia Cup apod. Byla to sranda!

Jinak jsem prozatim vyřadil favorita, CLK. Prostě automat ne.
Alfu také asi ze seznamu vyhodím. Mini to má nahnuté, ale ještě jsem v něm neseděl.

Na druhou stranu se před E46 trochu dere ST, které jsem měl možnost včera krátce řídit, má ho totiž soused. Ještě ho budu otravovat na delší test drive než jen těch pár včerejších kilometrů, ale ten zvuk je hodně návyková věc. Celkově mi to auto dost sedlo a v podstatě až na V6 naplňuje představu do puntíku.

Prozatím to tedy vypadá na hlavní trojku v podobě ST 225, Mini/MPS (rozštípnu po projížďce) a E46.
Nejlepší by bylo někde sehnat od každého exemplář a mít možnost se projet všemi hned po sobě, ale to je dost utopie :)
Odpovědět