KTM X-Bow
Napsal: čtv 12 kvě 21:07
Tak pro všechny zájemce, tady budu popisovat své pokroky při řízení této šílenosti.
Koupil jsem to úplně náhodou, když se mi Mad Joe zmínil (byl jsem si u něj vloni v září, akorát pro brzdové destičky na M2 a vyklubaly se z nich nejdražší desky na světě ), že si to hodlá pořídit. Klepal jsem si na čelo, k čemu to bude mít a kecali jsem dál o jiných věcech.
Doma jsem mrknul na nabídku a měl jsem štěstí, akorát v Praze naskočilo v inzerci moje auto, jinak je nabídka v ČR prakticky nulová.
V pátek večer jsem poslal poptávku, v úterý jsme se na něj zajeli podívat a v pátek jsem si tu věc odvážel na vleku domů...
Stihl jsem pouze pár teplých dní a pak čekal na letošní sezónu a ta konečně začala. Pokud nechčije, s autem poctivě dojíždím denně cca 120km v kolečku do práce. Samozřejmě mimo dálnici a poctivě trénuju na první Nordschleife s KTM.
Není to prdel, noo, myslím, že budu zpočátku pomalejší, než v M2, ale nechám se překvapit. Už si na to trochu zvykám a ve známých zatáčkách, jsem o cca 10km/h rychlejší, než s M2. Dá se s tím brzdit fakt nesmyslně pozdě, ale ten přímý kontakt s okolím, je až strašidelný a pořád mám zábrany.
Trochu jsem laboroval s přítlakem, protože auto bylo ve vysokých rychlostech neklidné a byl to boj o život. Nikdy bych nevěřil, jaký zázrak udělá přestavění křídla do jiné polohy, teď už to funguje, dle mých představ. Řízení reaguje i na milimetrový posun volantu a okamžitě přední kola reagují, před zatáčkou stačí i v nesmyslné rychlosti pouze centimetrový posun volantu, auto zaklekne, zatočí a pak už je možné drtit plyn a vytvářet géčka, neskutečný pocit... když je na to prostor, lze čitelně přecházet do smyku, ale samozřejmě je třeba vědět co děláte a co budete dělat v následující vteřině. Jelikož je auto prosté jakýchkoliv moderních vymožeností (ABS, posilovač řízení, či brzd) je každá jízda zároveň i fitness, něco jako na motokárách, procvičíte si zejména ramena. Večer už není třeba navštěvovat fitko
Převodovka je hezky krátká, řazení lahůdkové a i když má auto 380k, maximálka je pouze okolo 230km/h, protože už šestka štěká v omezovači, ale je to samozřejmě způsobeno i velkým sklonem křídla, přítlak je veliký, tuším okolo 400kg dle seřízení křídla.
Auto za jízdy působí domem, že se řítí nějaká pohádková příšera, strašně řve, syčí, už chybí jen plameny. Je třeba si zvyknout na neskutečnou pozornost okolí, neustále někdo auto fotí a málokdy natankuju, aniž by se někdo nedal do řeči a to je prakticky denně, neboť cestou domů, pokaždé tankuje, vzhledem k 36l pidinádrži a spotřebě 14l...
Na ježdění jsem neměl v posledních 3 letech moc času, tak to snad s KTM trochu napravím a budu trochu pravidelněji navštěvovat okruhové dny.
Zatím je toto pro mě takový automobilový Olymp
Koupil jsem to úplně náhodou, když se mi Mad Joe zmínil (byl jsem si u něj vloni v září, akorát pro brzdové destičky na M2 a vyklubaly se z nich nejdražší desky na světě ), že si to hodlá pořídit. Klepal jsem si na čelo, k čemu to bude mít a kecali jsem dál o jiných věcech.
Doma jsem mrknul na nabídku a měl jsem štěstí, akorát v Praze naskočilo v inzerci moje auto, jinak je nabídka v ČR prakticky nulová.
V pátek večer jsem poslal poptávku, v úterý jsme se na něj zajeli podívat a v pátek jsem si tu věc odvážel na vleku domů...
Stihl jsem pouze pár teplých dní a pak čekal na letošní sezónu a ta konečně začala. Pokud nechčije, s autem poctivě dojíždím denně cca 120km v kolečku do práce. Samozřejmě mimo dálnici a poctivě trénuju na první Nordschleife s KTM.
Není to prdel, noo, myslím, že budu zpočátku pomalejší, než v M2, ale nechám se překvapit. Už si na to trochu zvykám a ve známých zatáčkách, jsem o cca 10km/h rychlejší, než s M2. Dá se s tím brzdit fakt nesmyslně pozdě, ale ten přímý kontakt s okolím, je až strašidelný a pořád mám zábrany.
Trochu jsem laboroval s přítlakem, protože auto bylo ve vysokých rychlostech neklidné a byl to boj o život. Nikdy bych nevěřil, jaký zázrak udělá přestavění křídla do jiné polohy, teď už to funguje, dle mých představ. Řízení reaguje i na milimetrový posun volantu a okamžitě přední kola reagují, před zatáčkou stačí i v nesmyslné rychlosti pouze centimetrový posun volantu, auto zaklekne, zatočí a pak už je možné drtit plyn a vytvářet géčka, neskutečný pocit... když je na to prostor, lze čitelně přecházet do smyku, ale samozřejmě je třeba vědět co děláte a co budete dělat v následující vteřině. Jelikož je auto prosté jakýchkoliv moderních vymožeností (ABS, posilovač řízení, či brzd) je každá jízda zároveň i fitness, něco jako na motokárách, procvičíte si zejména ramena. Večer už není třeba navštěvovat fitko
Převodovka je hezky krátká, řazení lahůdkové a i když má auto 380k, maximálka je pouze okolo 230km/h, protože už šestka štěká v omezovači, ale je to samozřejmě způsobeno i velkým sklonem křídla, přítlak je veliký, tuším okolo 400kg dle seřízení křídla.
Auto za jízdy působí domem, že se řítí nějaká pohádková příšera, strašně řve, syčí, už chybí jen plameny. Je třeba si zvyknout na neskutečnou pozornost okolí, neustále někdo auto fotí a málokdy natankuju, aniž by se někdo nedal do řeči a to je prakticky denně, neboť cestou domů, pokaždé tankuje, vzhledem k 36l pidinádrži a spotřebě 14l...
Na ježdění jsem neměl v posledních 3 letech moc času, tak to snad s KTM trochu napravím a budu trochu pravidelněji navštěvovat okruhové dny.
Zatím je toto pro mě takový automobilový Olymp