Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Co se jinam nevejde.

Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Příspěvekod Pompo_CZ » čtv 26 dub 13:08

Ahoj,
za pár měsíců si hodlám kupovat druhé auto ke své současné, po tátovi zděděné, jedničkové oktávce tdi 4x4. Můj původní plán byl ji prodat, pořídit si něco jiného a mít nadále pouze jedno auto, ale pravda je, že zrovna takové auto se prostě neprodává, dokud ještě slouží a není samý problém. Navíc, pokud budu mít dvě a jedno odejde, nebude to tak bolet. Finančně si to myslím dovolit budu moct.

Zároveň ale nechci riskovat, že budu ještě dalších 10 let (nadsázka ;) ) sedlat buďto tuhle oktávku, nebo potenciálně novější, služební. Auta mám rád, rád řídím a v nějakém starším se budu i rád hrabat, pokud bude třeba nebo pokud to povede k nějaké pěkné customizaci.

Má představa je auto s dost nízkou pořizovací cenou a dostatečným fun faktorem pro mě. Nenápadnost by byla plus. Samozřejmě jsem přemýšlel o spoustě aut, a to dost různorodých, vesměs německých (stará BMW) nebo různých Japoncích. Konkrétně pro Subaru mám velkou slabost, přestože ho u nás v rodině zatím nikdo neměl.

Nějak jsem se dopracoval k Foresteru 1. generace ve verzi S-turbo. Spoustu techniky to auto sdílí s tehdejší Imprezou 2.0GT (turbo?), samozřejmě je tedy vyšší, s jinou kastlí a přiškrceným turbem. Imprezy se mi sice líbí, ale jsou dost drahé a nápadné. A těchhle S-turbo Foresterů je teď na mobile.de v rozsahu 1-2k eur asi 5 kusů.
Přiznám se, že mi to auto dost imponuje jak tím, co umí na silnici, tak i mimo. Občas s oktávkou (4x4) jezdím pro zábavu do lehčího terénu, ale tohle je ještě úplně jiná liga (a vím, že pak jsou ještě další, mnohem vyšší ligy ;) ).

Je mi jasné, že to auto nebude bezúdržbové a že je to "starý šrot". Asi každé auto, které bych zvažoval pro zábavu, bude optikou mého okolí staré. Chci se zeptat, na jaké věci bych se měl zaměřit nejvíc při nákupu? Na co ta auta nejvíc trpí, co vyzkoušet, na co dát pozor? Kolik si cca připravit na servis hned po koupi?

Jinak je mi jasné, že po tom, co jsem uvedl, že jsem uvažoval i o starých BMW a teď tu řeším Forester, dostanu spoustu odpovědí stylu "ty vůbec nevíš, co chceš.". No, to je fakt, to do velké míry nevím, takže mi to psát nemusíte :) Chci 70's-80's BMW, chci Toyotu MR-2, Sierru xr4i a chci i nějakou zábavnou čtyřkolku a spoustu dalších věcí... A na Forestera asi dojde nejdřív :)
Pompo_CZ
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 26 dub 12:41

Re: Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Příspěvekod HondaMan » čtv 26 dub 15:39

Forester S-turbo za 1 - 2 kEUR... good luck.
Nejdřív si uvědom, kde vidíš největší potenciál zábavy. Terén, zatáčky, póza ve veteránu... Forester sice umí trochu vše, ale bude to kompromis... A kupovat ke 4x4 Octě Forester mi přijde zbytečné.
Ošlajfkovaný píííčus ve fleetovým autě s pražskou značkou, kerý straaaaašně spěchá zachraňovat svět pavprochovi navzdory! :-D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2105
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Příspěvekod M.Z. » čtv 26 dub 16:28

Při nákupu se zaměř hlavně na motor, jak řadí převodovka a zadní dif.
Motor - bolest všech foukaných boxerů, tlačí vodu, klepe, žere olej
převodovka - hlavně při tuningu, zvýšený nápor na ozubená kola, občas se povede oholit
zadní diferák - slabý, dá se snadno zničit ostrými rozjezdy, ale poměrně snadno se dá impantovat např. z GT i se svorem

Jinak se z toho dá udělat super sleeper, ale spíše z verzí XT, které mají 230k v sérii. Vyměníš podvozek za coil over, stabíky, brzdy z STI a je z toho skoro sportovní auto. Ovšem to se bavíme o jiném rozpočtu
Sám jsem jezdil 300k XT, bylo to super.
Tady si můžeš tu anabázi přečíst http://moje.auto.cz/m-z-/forest.html
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 2759
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Příspěvekod Shr3k » pát 27 dub 07:22

M.Z. píše:Tady si můžeš tu anabázi přečíst http://moje.auto.cz/m-z-/forest.html

Pěkné fotky, pobavila ta legendární Ládinova garáž v tom vojenským prostoru u Frydku... Ještě tam vegetuje? Už jsem ho neviděl tak 10 let ... B-)
2018 Opel Insignia Country Tourer 2.0T Exclusive, Glory Red
2014 Mazda6 Wagon 2.2 CD 175k Revolution A/T, Soul Red
2009 Mazda2 1.5 MZR 103k Independence A/T, Spirited Green
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Shr3k
Pan Řidič
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Příspěvekod M.Z. » pát 27 dub 09:09

Už dávno ne, několik let jsem s ním nebyl. Naposled byli v areálu bývalého Hellera ve FM.
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 2759
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Příspěvekod Pompo_CZ » ned 29 dub 23:27

Všem díky za odpověď, zvážím to při dalších akcích :)
HondaMan: Jenže Octa pravděpodobně nedá další emise nebo k nim třeba už ani nedojede. A mě táhne na 30, budu chtít mít za chvíli děcka. To jsem teda mohl uvést rovnou... Každopádně proto ty uvozovky v nadpisu - myslel jsem to jako takový kombo s volbou rozumem...
Pompo_CZ
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 26 dub 12:41

Re: Mk1 Forester S-turbo jako "druhé auto na hraní"?

Příspěvekod HondaMan » pon 30 dub 07:23

Jsem na tom dost podobně. 30, děcka a nedávno jsme v rodině řešili zděděné auto.
Pokud si myslíš, že Octa příští technickou neprojde, zároveň existuje šance ji prodat (u TDI 4x4 by to problém být nemusel) a ty chceš jiné auto, tak za mě prodat, zvýšit rozpočet na nákup Forestra a koupit Forestra (cokoliv zábavnějšího).

Za mě je jeden rodinný kombík skoro před smrtí mnohem lepší volba než 2 rodinné kombíky po smrti...
Ošlajfkovaný píííčus ve fleetovým autě s pražskou značkou, kerý straaaaašně spěchá zachraňovat svět pavprochovi navzdory! :-D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2105
Registrován: čtv 17 úno 14:08


Zpět na Ostatní automobilky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník