Zdravim,
pozeral som jazdene auta a narazil som na zaujimavu ponuku. Ako velmi (ne)spolahlive je toto auto?
combi, 2.0TDCi 96kW, 5 stupnovy automat, rok vyroby 2004, jedna sa konkretne o toto auto http://www.autobazar.eu/sk/cardaaa.php? ... 779&loc=sk.
Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
Stejné jsem měl, šlo ode mne ve 150 000 a do té doby s ním nebyl problém. Potom nový majitel řešil tuším horní uchycení předního tlumiče a možná ještě něco, myslím že sem chodí a napíše případné podrobnosti. Pokud se o auto staráš, problém s ním nemusí být s výjimkou slavného Common Railu, který je ale v tomhle ročníku už na úrovni konkurence a případné opravy jsou za relativně rozumné peníze (já bral naftu u velkých pump a dával aditivum, spotřeba byla od 6,5 do 8,5 podle podmínek). A ještě u tohoto ročníku reznou spodní hrany dveří, mně to servis opravil na kulanci, protože jsem jezdil do autorizáku.
ALE: převodovka je něco, o co by se člověk měl starat. Mám teď znovu stejné auto jen s benzínem a držím se pravidla, že náplň měním nejpozději po 100 000 km. Ta převodovka není špatná, servis je na ni běžně k sehnání jen se musí počítat s tím, že tak po 250 000 vyžaduje repasi tak za 30. A tohle auto že by po deseti letech mělo jen 170 000 ? Takže je to otázka kvality tohoto kusu a pořádného vyzkoušení. Motor nesmí padat do nouzáku, převodovka musí vždy řadit hladce. Chce to zahřát a v dlouhém kopci delší chvíli tvrdě držet plyn na podlaze. Musí plynule táhnout, nesmí nic zacukat.
ALE: převodovka je něco, o co by se člověk měl starat. Mám teď znovu stejné auto jen s benzínem a držím se pravidla, že náplň měním nejpozději po 100 000 km. Ta převodovka není špatná, servis je na ni běžně k sehnání jen se musí počítat s tím, že tak po 250 000 vyžaduje repasi tak za 30. A tohle auto že by po deseti letech mělo jen 170 000 ? Takže je to otázka kvality tohoto kusu a pořádného vyzkoušení. Motor nesmí padat do nouzáku, převodovka musí vždy řadit hladce. Chce to zahřát a v dlouhém kopci delší chvíli tvrdě držet plyn na podlaze. Musí plynule táhnout, nesmí nic zacukat.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
Ja mam auto od Jenyka.
Menil jsem spotrebni veci, ktere odpovidaji najezdu - brzdy, zadni prave lozisko, horni ulozeni predniho kola a zadni kus vyfuku. To se meni u kazdeho auto s podobnym najezdem v dane cenove relaci. V ramci pravidelneho servisu pak je nutne udelat rozvodove remeny prislusenstvi, to se dela ve 160tkm a neco v 180t km, dohromady to je za cca 8-10k. Ted chci vymenit olej v prevodovce, preventivne (3.500kc). Jinak jsem na prevodovku moc spatneho neslysel, na druhou stranu jich tu asi moc neni.
Liju do toho pouze Verva diesel, kde toho dost protoci. Je o neco drazsi, ale verim tomu palivu vic jak obycejne nafte resp obyc nafte s VIF aditivem. Snad to je dobra prevence reseni problemu se vstriky, ty tam jsou puvodni (najezd 180.000). Zere to cca 6.5-8l. Dlouhodobou spotrebu mam cca 7.2.
Ten najezd bych si proklepnul pres Cebii, ale muze byt realny. 2-3 roky to mohlo byt jako sluzebni a najelo se s tim 100.000km a nasledne 5 let po 15.000km v soukromich rukou.
Jak psal Jenyk, prevodovka musi hladit hladce, ze jsou vstriky ok otestovat do kopce s plynem na podlaze, podivat se kdy co bylo meneno (brzdy, tlumice, zda byl udelat vetsi servis v 160 tak jak ma byt) a zda nekdo nekdy menil olej v prevodovce (oficialne celozivotni napln). Jako u kazdeho takhle stareho auto neni problem za bezne veci behem 1 roku tam nechat 30k, ale to neni problem Mondea. Nic vic me nenapada, kdyztak se ptej.
Menil jsem spotrebni veci, ktere odpovidaji najezdu - brzdy, zadni prave lozisko, horni ulozeni predniho kola a zadni kus vyfuku. To se meni u kazdeho auto s podobnym najezdem v dane cenove relaci. V ramci pravidelneho servisu pak je nutne udelat rozvodove remeny prislusenstvi, to se dela ve 160tkm a neco v 180t km, dohromady to je za cca 8-10k. Ted chci vymenit olej v prevodovce, preventivne (3.500kc). Jinak jsem na prevodovku moc spatneho neslysel, na druhou stranu jich tu asi moc neni.
Liju do toho pouze Verva diesel, kde toho dost protoci. Je o neco drazsi, ale verim tomu palivu vic jak obycejne nafte resp obyc nafte s VIF aditivem. Snad to je dobra prevence reseni problemu se vstriky, ty tam jsou puvodni (najezd 180.000). Zere to cca 6.5-8l. Dlouhodobou spotrebu mam cca 7.2.
Ten najezd bych si proklepnul pres Cebii, ale muze byt realny. 2-3 roky to mohlo byt jako sluzebni a najelo se s tim 100.000km a nasledne 5 let po 15.000km v soukromich rukou.
Jak psal Jenyk, prevodovka musi hladit hladce, ze jsou vstriky ok otestovat do kopce s plynem na podlaze, podivat se kdy co bylo meneno (brzdy, tlumice, zda byl udelat vetsi servis v 160 tak jak ma byt) a zda nekdo nekdy menil olej v prevodovce (oficialne celozivotni napln). Jako u kazdeho takhle stareho auto neni problem za bezne veci behem 1 roku tam nechat 30k, ale to neni problem Mondea. Nic vic me nenapada, kdyztak se ptej.
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
Kde měníte olej v převodovce? Autorizák to asi nedělá, když je náplň "doživotní"?
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
Přesně tak, autorizáku se s převodovkou obloukem vyhýbám. Je to výrobek JATCO, Ford ji na rozdíl od čtyřkvaltů nedělal, ale kupoval a autorizák pokud by ji sehnal, tak cena by se mnou šlehla. Sady na repas jsou ale běžné, používali ji u VW v Passatu, Mazda a asi i další. Přijde mi relativně povedená, stesků na ni moc není.
Já jezdím do http://www.prevodovka.cz (Automat Cars Service, Kolínská 7, Praha 3) a spokojenost, Výměna náplně je ale jen částečná. Úplně jde náplň vyměnit i s filtrem jen při demontáži a to pak má smysl nechat převodovku zkontrolovat kompletně.
Já jezdím do http://www.prevodovka.cz (Automat Cars Service, Kolínská 7, Praha 3) a spokojenost, Výměna náplně je ale jen částečná. Úplně jde náplň vyměnit i s filtrem jen při demontáži a to pak má smysl nechat převodovku zkontrolovat kompletně.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
V patek jedu do servisu, ktery zminuje Jenyk. Vybral jsem si ho dle jeho spokojenosti. Jsem velmi zvedavy,jak velky rozdil to bude. Naposledy byla menena napln pres 90k km, ovsem komplet.
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned 30 srp 20:42
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
Dobrý den, mám Ford Mondeo 1.8TDCi. Bohužel mi odešla spojka, auto jsem tedy dal do autorizovaného servisu . Tam mi řekli, ať si koupím originální díl, který je na mě momentálně moc drahý. A jelikož autům moc nerozumím, tak se chci zeptat, jestli je velký problém, kdybych i přes radu v servisu koupil neoriginální levnější díl ?
Díky za odpověď
Díky za odpověď
Naposledy upravil(a) josef-cerny dne pon 31 srp 11:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
a jde o gumicku sterace nebo o nejaky cidlo? Zalezi o co se jedna..
Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat
Problem to samozrejme neni, ale kup si alespon trochu kvalitni. Predpokladam, ze nepujde jen o spojku ale o celou sadu s dvouhmotovym setrvacnikem
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw